دانستنی‌ها

معرفی تیگو 7 و تایر مناسب آن

تیگو 7(TIGGO 7)

 

کمپانی چری در نمایشگاه بیجینگ چین در سال 2012 از خودروی مفهومی با نام TX رونمایی کرد که در حقیقت پایه و اساس همین تیگو 7 را تشکیل می داد. چری برای تجاری سازی این کراس اور چهار سال زمان نیاز داشت و در نهایت در سال 2016 نسخه عملیاتی این خودرو را با نام تیگو 7 در نمایشگاه پکن رونمایی و سپس بعد از گذشت چند ماه وارد بازارهای داخلی چینی کرد. همانطور که مشخص است تیگو 7 از جدیدترین محصولات چری محسوب می گردد.

تیگو 7 ابعاد بزرگتری نسبت به تیگو 5 (TIGGO 5) دارد و پرچم‌دار خودروهای شاسی‌بلند شرکت chery است.
تیگو 7 (TIGGO 7) در دو تیپ نیمه فول و فول آپشن قابل ارائه در بازار است که امکانات هر دوی این مدل‌ها در سطح قابل‌قبولی قرار دارد.

این خودرو موفق به کسب 5ستاره‌ ایمنی کامل در ارزیابی‌های موسسه‌ی ایمنی C-NCAP شده، و از تجهیزات ایمنی قابل‌قبولی برخوردار است که می‌توان به دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک در جلو و عقب خودرو اشاره کرد.
خودرو تیگو 7 (TIGGO 7) توسط مهندسان مطرح بین المللی طراحی شده و حاصل سالها تلاش و تجربه است.

طراحی ظاهری

تیگو 7 بر خلاف مدل های قبلی بسیار ساختار شکنانه و جنجالی بوده بطوریکه در بعضی از المان نظیر چراغهای جلو اغراق گردیده است.

شاید از لحاظی بتوان تیگو 7 را با نیسان جوک مقایسه کرد زیرا نیسان جوک هم از طراحی رادیکالی و ساختار شکنانه ای بهره می برد که اتفاقا بسیار مورد پسند قشر جوان قرار گرفته است.

ظاهرا چری هم راه نیسان را در پیش گرفته و نمای جلو این کراس اور را بصورت خاص طراحی کرده است.چراغهای بومرنگ شکل جلو در نوع خود جالب و نوآورانه می باشد.

همچنین جلو پنجره تیگو 7 کمی حالت تو رفتگی را در دماغه خودرو بوجود آورده است. از دیگر نکات جالب نمای جلو خودرو به نوار کرمی رنگ جلو پنجره که تا زیر چراغهای جلو کشیده شده است می توان اشاره کرد.

نمای جانبی تیگو 7 بدلیل ارتفاع مناسب خودرو از کف زمین حس یک  کراس اور واقعی را به نمایش می گذارد.همچنین خطوط موجود در بدنه بصورت یکنواخت و نرم طراحی شده است اما خط شانه ای بدنه خودرو که از چراغهای عقب شروع شده در انتهای درب جلو و بدون اینکه به جایی ختم شود ناگهان قطع می گردد.

همچنین از معدود دفعاتی است که یک برند چینی در محصول خود از رینگ های 17 اینچی استفاده می کند. تیگو 7 با برخورداری از  رینگ های فوق ، کاملا قدرتمند و زیبا به نظر می رسد و دیگر از فضای خالی مابین لاستیک و بدنه خبری نیست.

طراحان چری ظاهرا قصد ندارند از کپی کاری دست بردارند چرا که نمای عقب تیگو 7 به شدت شبیه به کیا اسپورتیج نسل جدید  می باشد.همچنین باید گفت نمای عقب این خودرو کاملا ساده و آرام طراحی شده و از آن همه شلوغی و المان های ساختار شکنانه در جلوی خودرو خبری نیست.

مشخصات فنی

چری کراس اور تیگو 7 را با دوپیشرانه مختلف راهی بازارهای چین کرده است. اولین گزینه یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر دار است که توانایی تولید حداکثر قدرت 150 اسب بخار را دارد .این موتور در کنار جبعه دنده دستی 6 سرعته مصرف سوختی برابر با 6.7 لیتر در 100 کیلومتر برخودار بوده و می تواند حداکثر سرعتی برابر یا 185 کیلومتر برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

اما تیگو 7 با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر دار در کنار جبعه دنده اتوماتیک 6 سرعته کلاچ دوبل قدرتی برابر با 144 اسب بخار و گشتاوری برابر با 210 نیوتن بر متر را تولید خواهد کرد.

مصرف سوخت تیگو 7 در این حالت برابر با 6.9 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود و حداکثر سرعت آن مانند مدل دستی می باشد. وزن این خودرو بدلیل استفاده از جعبه دنده اتوماتیک برابر با 1440 می گردد.این موتور دقیقا پیشرانه ای است که مدیران خودرو برای ورود به ایران انتخاب نموده است.

جعبه دنده اتوماتیک تیگو ساخت آیسین ژاپن بوده و به یک سیستم کلاچ دوبل مجهز گردیده است .

لاستیک مناسب برای تیگو 7

به عبارتی میتوان تایر خودرو تیگو 7 را به شرح زیر جمع بندی نمود. 

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 235/65/17

خودروهایی با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 225/60/18 و میتوان از سایز پهن تر 235/60/18 ونیز سایز 245/60/18 استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر تیگو 7 استفاده نمایید.

***در نسل جدید تیگو 7 از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد  نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط