دانستنی‌ها

معرفی لیفان X50 و تایر مناسب آن

لیفان X50

 

خودروهای کارخانه لیفان موتورز مخصوصا لیفان X50 دارای ظاهری زیبا و در عین حال جذاب می‌باشد. فروش خودروهای لیفان توسط کارخانه کرمان موتور صورت می‌گیرد.

لیفان X50 در نگاه نخست بیشتر به خودروی هاچ بک شبیه است اما با نگاه عمیق به این خودرو میتوان آن را جزو خودروهای کراس اوور کوچک شهری قرار داد که در سیستم طراحی لیفان موتورز یک کلاس پایین تر از مدل X60 قرار دارد.

لیفان X50 با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک تولید و عرضه می‌گردد که مدل گیربکس اتوماتیک آن بیشتر مورد استقبال واقع شده است.

طراحی و ظاهر لیفان X50 :

جذابیت ظاهری لیفان X50 نخستین نکته ای است که خودروسازان چینی در جهان به واسطه آن موفق به کسب موفقیت های فراوان شده اند.

در نمای جلو لیفان X50 یکی از جذابترین آپشن هایی که در نگاه نخست جلب توجه میکند ، نوارهای افقی LED روشنایی در روز اطراف سپر خودرو است.

حداقل ارتفاع لیفان X50 از سطح زمین در حالت خالی ۲۰۸ میلیمتر است اما زمانی که ظرفیت سرنشینان ، بار و باک این خودرو پر باشد و وزنش از حدود ۱۱۵۰ کیلوگرم به حدود ۱,۶ تن برسد حداقل ارتفاع آن از سطح زمین به ۱۶۶ میلیمتر خواهد رسید.

در طراحی نمای عقب لیفان X50 ، اصول یک هاچبک اروپایی کاملا رعایت شده و چراغهای عقب کاملا شما را به یاد آلفارومئو جولیتا خواهد انداخت.

پیشرانه و موتور لیفان X50 :

لیفان X50 دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC می‌باشد که برای خودرویی با این کلاس بدنه کمی قدرتش پایین است.حداکثر قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 133 نیوتن متر مقداری برای این خودرو پایین است البته برای افرادی که خیلی عادت به رانندگی سریع ندارند خودروی مناسبی است. 

گیربکس CVT لیفان X50 :

شروع حرکت لیفان X50 کمی کند ولی قابل قبول است که قسمتی از این موضوع بخاطر استفاده از گیربکس CVT است. اما با شروع حرکت و در شتاب‌های ثانویه، اوضاع بهتر می‌شود و خودرو بسیار چابک‌تر خواهد شد.

گیربکس CVT لیفان X50 به دلیل بهره گیری از تعداد زیاد چرخدنده،حالت توقف و ضربه تعویض دنده ها را به سرنشینان القا نمیکند و در هنگام تعویض دنده افت توان احساس نمیشود.

گیربکس CVT لیفان X50 امکان تعویض به صورت دستی را برای راننده محیا نمیکند اما حالت S (اسپرت) برای افزایش شتاب و استارت حرکت برای آن تعریف شده که در مقابل موجب افزایش مصرف سوخت خودرو نیز میشود .

مصرف سوخت لیفان X50 بنا به اعلام شرکت لیفان با گیربکس CVT ۶,۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با استفاده از گیربکس دستی این رقم به حدود ۶.۳ لیتر میرسد.

ترمز و سیستم های ایمنی لیفان X50 :

بنا به ادعای وب‌سایت این شرکت، در بیش از 42 درصد از بدنه این خودرو، ورق‌های فولادی با استحکام بالا (HIGH-STRENGHTH STEEL PLATE) به کار رفته است.

از طرف دیگر، لیفان X50 از 2 کیسه ایمنی هوا به‌طور استاندارد برخوردار است که در مدل‌های فول، این تعداد به 6 عدد افزایش می‌یابد.

همچنین طیف وسیعی از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD،BA،ESP،TCS و.. بر روی آن نصب گردیده که شاید در خودرویی با بهایی مشابه ،کم‌نظیر باشد. در ضمن، تمامی این سیستم‌های ایمنی هم توسط شرکت بوش آلمان طراحی شده‌اند.

جمع بندی و نتیجه گیری درباره لیفان X50 :

لیفان X50 در مجموع برای یک رانندگی شهری هر آنچه نیاز دارید را در اختیارتان میگذارد و با استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT در کنار قیمت اقتصادی ، شرایط ایده آل برای استفاده از تکنولوژی های مدرن با قیمتی مناسب را فراهم میکند.

سیستم کنترل پایداری ESP،چراغ های روشنایی در روز LED ، سانروف ، طراحی زیبا و قیمت مناسب مواردی هستند که لیفان X50 را در بازار آینده خودرو ایران متمایز میکنند.

لیفان X50 علاوه بر زیبایی، از فرمان و فنربندی بسیار نرمی هم برخوردار بوده و به اندازه کافی نیز جادار می‌باشد. اما در مقابل، این خودرو گزینه نه چندان مناسبی برای عاشقان سرعت و شتاب است، چون فلسفه ساخت آن چیزی دیگری بوده و برای این مقصود زیاد مناسب نیست.

 

لاستیک مناسب برای لیفان X50

به عبارتی میتوان تایر خودرو لیفان X50 را به شرح زیر جمع بندی نمود. 

خودروهایی با رینگ سایز 15 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 195/60/15 و نیز میتوان از سایز پهن تر 205/60/15 استفاده نمود.

 

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر لیفان X50 استفاده نمایید.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط