دانستنی‌ها

BMWوBENZ ازچه برندهای لاستیک استفاده میکنند؟

کدام کمپانی‌ها برای bmw و benz لاستیک تولید می‌کنند؟

گذشته نه چندان دور برای کمپانی های خودروسازی یک افتخار محسوب می‌شد که خود کمپانی ، تولید کننده‌ی همه قطعات باشند و از صفر تا صد خودروها در کارخانه خودشان انجام شود؛ اما با پیرفت تکنولوژی هیچ کدام از صنایع بزرگ چنین رویکردی ندارند و به این نتیجه رسیده اند که اگر در ساخت هر قطعه از خودرو تمام توان و تخصص به کار گرفته شود، آن گاه می‌توان یک خودروی با کیفیت به بازار عرضه کرد.برهمین اساس شرکت‌های بزرگ خودروسازی BENZ و BMW برای تأمین هرکدام از قطعات خودرو، از برندهای مختلفی استفاده می‌کنند.

1- بریجستون

کمپانی بریجستون در حال حاضر بزرگترین کمپانی تولید تایردر جهان است که در دهه‌ی 1930 توسط یک شخص ژاپنی به نام شوجیرو ایشی باشی در شهر کورومه ژاپن ‌تأسیس شد.

ایشی باشی که در ابتدا به کار تولید نوعی از جوراب‌ها وکفشهای لاستیکی اشتغال داشت، در سال 1930 تصمیم گرفت برای اولین باردرکشور ژاپن تایرتولید کند و پس از یک سال، کارخانه لاستیک‌سازی بریجستون به طور رسمی راه‌اندازی شد.بریجستون از همان ابتدا تمرکز خود را بر استفاده از تکنولوژی بومی ژاپن قرار داد و اگرچه در اوایل کار تحت فشارهای زیادی بود،کم کم توانست به بازارهای داخلی و خارجی دست پیدا کند. برجستون در خلال جنگ جهانی دوم، دچار نوسانات زیادی شد اما فعالیت‌های خود را کاملا متوقف نکرد. در دهه‌ی 1960 این کارخانه به تدریج طرح‌های خود را در دیگر کشورها نیز توسعه بخشید و درسال 1988 کمپانی فایرستون آمریکا را خریداری کرد. در حال حاضر شرکت بریجستون با حدود 50 کارخانه تایر‌سازی و 20 کارخانه جانبی و مراکز تحقیق، توسعه و آزمایش متعدد، رتبه‌ی اول فروش لاستیک در جهان را به خود اختصاص داده است و از تولیداتش به شرکت‌های BENZ و BMW نیز خدمات ارائه می‌دهد.

2- میشلن

شرکت لاستیک‌سازی میشلن یک شرکت فرانسوی است.

این کمپانی در سال 1889 توسط برادران میشلن در فرانسه ‌تأسیس شد و در ابتدا کار خود را با تولید تایر دوچرخه آغاز کرد. از افتخارات میشلن میتوان صد اختراع بزرگ به ثبت رسیده آن را عنوان کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت لاستیک‌های رادیال اشاره کرد. این شرکت توانست در سال 2008 در بین شرکتهای تایرسازی جهان جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد و در حال حاضر دو شرکت مرسدس BENZ و BMW در تأمین تایر برای خودروهای خود از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.


3- گودیر

این شرکت در سال 1898 توسط شخصی به نام فرانک سیبرلینگ در ایالت اوهایو آمریکا ‌تأسیس شد .

نام شرکت گودیر از نام یکی از مخترعان نوعی از لاستیک به نام چارلز گودیر برگرفته شده و برای انواع مختلف خودرو مانند اتومبیل‌های مسابقه‌ای و کامیون‌های تجاری و کامیون‌های سبک محصولاتی را تولید می‌کند. گودیر برای مسابقات فرمول یک نیز به طور تخصصی تایرهایی راتولید می‌کند که در این زمینه توانسته جایگاه اول جهان را به خود اختصاص دهد .
در حال حاضر دو شرکت  BENZ و BMW از تایرهای گودیر برای خودروهای خود استفاده می‌کنند.

4- کنتیننتال

 کمپانی کنتیننتال بزرگ‌ترین شرکت تولید قطعات خودرو درهانوفر آلمان است که  هم برای خودروهای سبک و هم برای خودروهای سنگین محصولاتی را تولید می‌کند.

این کمپانی  علاوه بر لاستیک، قطعات مربوط به سیستم‌های ترمز، سیستم‌های کنترلی وسایر بخش‌های خودرو را هم تولید می‌کند.این شرکت  پس از شرکتهای بریجستون، میشلن و گودیر دررتبه چهارم تولید لاستیک در جهان قرار دارد و به دوشرکت  BENZ و BMW  نیز در زمینه لاستیک و تایر خدمات ارائه می‌دهد.

5- دانلوپ

کمپانی دانلوپ یکی از شرکت‌های معروفی است که در زمینه تولید لاستیک و تایر در آمریکا ودر شهر نیویورک فعالیت می‌کند.
این شرکت در سال 1985 توسط جان دانلوپ پ ‌تأسیس شد. فعالیت‌های ابتدایی دانلوپ متمرکز برتولید دوچرخه بود که به تدریج به سمت تولید لاستیک برای خودرو ادامه پیدا کرد. شرکت دانلوپ در سال 2017 توانست در لیست برترین‌های کلاس خودروی سواری و کلاس خودروهای لوکس قرار گیرد. شایان ذکر است که برند گودیر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت دانلوپ است که تحت نظارت این شرکت در زمینه تولید انواع لاستیک با کاربری‌های متفاوت فعالیت می‌کند. لاستیک‌های دانلوپ در مدل‌های مختلف خودروهای BENZو BMW مورد استفاده قرار می‌گیرند.

6- پیرلی

کمپانی تایرسازی پیرلی یک شرکت ایتالیایی لاستیک‌سازی است که درحومه  شهر میلان قرار دارد.
این شرکت در سال 1872 توسط آقای جیووانی باتیستا پیرلی ‌تأسیس شد و در سال 1901 اولین تایرهای خود را به بازار عرضه کرد.کمپانی  پیرلی یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های لاستیک مسابقه‌ای برای مسابقات فرمول1 محسوب می‌شود. محصولات پیرلی از سوی دو شرکت BENZ وBMW در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پایان به کمپانی های لاستیک سازی و تایرسازی هانکوک، نکسن، کومهو، یوکوهاما، فایرستون و تویو نیز میتوان اشاره کرد که محصولات آنها در مدل‌های مختلف خودرو از سوی دو شرکت مرسدسBENZ و BMW مورد توجه قرار گرفته است.

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط