میهن تایر | فروش آنلاین انواع لاستیک (تایر) ایرانی و خارجی با گارانتی
تماس از ساعت 8:30 الی 20:30 ←  09141152697 - 09141152379
   میهن تایر | فروش آنلاین انواع لاستیک (تایر) ایرانی و خارجی با گارانتی
دانستنی‌ها

استفاده بهینه و اقتصادی تر از تایر

تایرها یکی از مهمترین فاکتورهای سلامت خودروها محسوب می شوند که معمولا تا حدود زیادی نادیده گرفته می شوند.

عمل کردن به این توصیه ها می تواند در استفاده بهینه و مثبت از تار خودروها کمک شایانی کند. تایرها یکی از مهمترین فاکتورهای سلامت خودروها محسوب می شوند که معمولا تا حدود زیادی نادیده گرفته می شوند. عمل کردن به این توصیه ها می تواند در استفاده بهینه و مثبت از تار خودروها کمک شایانی کند.

تایرها جز تجهیزاتی از خودروها هستند که کمتر به آنها توجه می شود. با این حال یک عضو حیاتی و مهم خودرو محسوب می شوند.

تایرها در مانوردهی خودرو به راننده کمک زیادی کرده و چسبندگی مناسب و امنیت آنها باعث جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی می شود به همین دلیل نباید سبک شمرده شوند.

طبق آمار سازمان امنیت ترافیک جاده ای (NHTSA) که مسول نظارت بر روی امنیت خودروها و قوانین مربوط به آن است ؛ میتوان جلوی بسیاری از سوانح رانندگی را با رسیدگی و مراقبت از تایرها گرفت.

این سازمان در کمپینی جدید به عنوان TireWise به مسائل مربوط به تایرها و نحوه رسیدگی به آنها و نکاتی در مورد استفده بهینه تر از آنها می پردازد. در همین راستا و با استفاده از مطالب ارائه شده در این کمپین به برخی نکات مهم و کلیدی در استفاده بهینه و اقتصادی از تایرها می پردازیم.

 بالانس

به بالانس لاستیک خود توجه کنید. اگر شرکت سازنده توصیه به بالانس مستمر در بازه های زمانی مشخص کرده است آن را نادیده نگیرید.

شاید در نگاه اول و بلافاصله تاثیر آن را نبینید اما ا در دراز مدت باعث افزایش قابل توجه عمر تایرهای شما و حفظ مولفه های آن می شود.

اگر در حین رانندگی لرزش و ارتعاشی را در فرمان احساس می کنید و یا هنگامی که بر روی یک مسیر تخت و مستقیم حرکت می کنید و خودروی شما به سمتی کشیده می شود حتما به مکانیک برای بالانس و میزان کردن چرخ های خود مراجعه کنید تا از خوردگی و از بین رفتن زود هنگام تایرها جلوگیری شود.

عمر تایر

 تایرها نه تنها خورده می شوند بلکه پیر هم می شوند معمولا عمر متوسط لاستیک ها از زمان تولید ۶ سال است. بعد از این مدت ممکن است لاستیک های شما هنوز عاج داشته باشد اما استفاده از لاستیک دیگر امن و قابل اطمینان نیست. اگر خودرویی دارید که بسیار کم از آن استفاده می کنید منتظر نشوید تا عاج های آن از بین برود و یا شکاف بر روی آن ایجاد شود. در اولین فرصت تایرهای کهنه خود را با تایرهای جدید عوض کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تایر زاپاس هم از این قاعده مستثنی نیست و یک عمر مشخصی دارد.

کم شدن باد لاستیک

 دست اندازها فشار تایرهای شما را کم می کنند این مورد هم نباید سبک شمرده شود. به خصوص بعد از زمستان های سنگین که روکش آسفالت خیابان ها مخدوش می شود باید مراقب دست اندازها باشید. حتی اگر بعد از مواجهه با دست انداز لرزشی را احساس نکردید و ظاهر تایر نیز مناسب و بدون مشکل بود تاثیر منفی آن را نادیده نگیرید. ضربه ای که با مواجه شدن با دست انداز بر تایر وارد می آید باعث می شود لحظه ای عایق بین تایر و رینگ از بین برود و فشار داخل تایر مقداری تغییر کند و در دراز مدت مشکلاتی را برای تایرهای شما ایجاد می کند.

بنابراین تا جایی که می توانید فشار لاستیک های خود را برسی کنید و در صورت نیار آن را تنظیم کنید.

بررسی عاج تایر

عاج تایرهای خود را مرتب برسی کنید اگر تایری دارای عیب باشد و یا فشار باد آن تنظیم نباشد در دراز مدت بر روی سیستم فرمان؛ تعلیق و قسمت های دیگر تاثیر منفی می گزارد و باعث بروز اشکال در عملکرد آنها می شود. عکس این مساله نیز صادق است. اگر مشکلی در هریک از بخش های فرمان و یا تعلیق خودرو وجود داشته باشد اولین نشانه های آن بر روی تایرها مشخص می شود. علاوه بر بررسی دوره ای عاج با تست های استانداردی مانند “تست سکه” به مسائل دیگری مانند خوردگی جزئی؛ برامدگی؛ فرسوده شدن تنها بخشی از تایر نیز دقت کنید  و در اسرع وقت در مورد آنها اقدام کنید.

خرید تایر مناسب

 تایر مناسب نیاز خود بخرید درک این مساله که امن ترین و راحت ترین تایر الزاما اقتصادی ترین و مناسب ترین تایر نیست مساله مهمی است. برای مثال تایرهای نرم که برای تابستان و فصل گرم سال طراحی شده اند برای آب و هوای سرد و بارانی مناسب نیستند. همچنین استفده از تایرهای مخصوص فصل زمستان در تمام طول سال هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. بهترین راهکار گرفتن مشاوره از فروشندگان مجرب و با سابقه در این کار است.

 

 

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

تبریـــز، دروازه تهران پایین‌تر از سه‌راهی ولی‌عصر، جنب پل عابر ،بازرگانی لاستیک میلانی
شماره‌های تماس: 041۳۳۳۳۱۰۲۸ و 041۳۳۳۱۴۴۸۳ و 041۳۳۳۱۴۴۸۴
شماره همراه: ۰۹۱۴۱۱۵۲۳۷۹ و ۰۹۱۴۱۱۵۲۶۹۷

ساعت کاری فروشگاه:
۱- روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۰8:30 الی 20:30

اینستاگرام تلگرام
نوار کناری
پاسخ به سوالاتتان در واتس آپ
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من