دانستنی‌ها

معرفی تویوتا لندکروزر و تایر مناسب لندکروزر

کمپانی تویوتا  TOYOTA

این شرکت در ابتدا توسط ساکیشی تویودا با نام کمپانی تویودا در اواسط قرن نوزدهم تاسیس گردید و در ابتدا در زمینه صنعت نساجی و فرش فعالیت می کرد. در سال 1894 در این شرکت یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته شده بود.ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک ماشین بافندگی را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویودا، تحت نام صنایع تویودا پا به عرصه وجود نهاد. کیشیرو تویودا فرزند ساکیشی تویودا دپارتمان اتومبیل را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی تویودا (کارخانه پدری)، راه‌اندازی نمود.در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود.در سال ۱۹۵۲ تویوتا به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل گردید. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت.

تویوتا در سراسر ژاپن ۱۲ کارخانه تولیدی دارد. بازار خارجی تویوتا ۱۷۰ کشور و منطقه را در برمی گیرد. شرکت‌های تولیدی خارجی سازنده تویوتا ۵۲ شرکت و در ۲۷ کشور جهان پراکنده می‌باشند. در سال ۲۰۰۵، در ژاپن ۶۵۷۹۸ نفر در کارخانه‌های شرکت کار می‌کرده‌اند، که با احتساب ۵۲۳ شرکت زنجیره تأمین، که ۲۳۱ شرکت آن در خارج از ژاپن مستقر است، این تعداد به ۲۸۵۹۷۷ نفر می‌رسد.

تویوتا در سال 2014 بزرگ ترین خودروساز جهان بود و از هر 9 خودرو تولیدشده در جهان یکی از آنها تویوتا بوده اند. در مجموع این خودروساز در سال 2014 حدود 10 میلیون و 500 هزار خودرو تولید کرده است. 

آنچه دلیل محبوبیت تویوتا در سطح جهانی محسوب می‌شود، کیفیت بالا و استهلاک پایین در محصولات این برند است.از محصولات رایج این کمپانی میتوان    را نام برد .

 LAND CRUISER TOYOTA 

نسل اول : تویوتا لندکروزر BJ

اولین نسل از تویوتا لندکروزر با نام BJ  در سال 1947 توسط شرکت تویوتا به سفارش ارتش امریکا بر پایه جیپ ویلیزیک  یک خودرو نظامی طراحی و در سال 1951تولید گردیدو تا سال 1955 این تولید ادامه یافت.موتور استفاده شده نیز یک نمونه ۶ سیلندر خطی ۳.۴ لیتری بنزینی با سیستم سوپاپ‌های رو یا OHV و سرمایش آبی بود که با تولید نیرویی در حدود ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۶ نیوتون متر، توانایی‌های کافی برای انجام مانورهای نظامی در مسیرهای ناهموار را به آن می‌داد.

نسل دوم: تویوتا لندکروزر J20

در سال 1955 نسخه اصلاحی BJبا نام J20 تولید و تا سال 1960 این تولید ادامه یافت. نام لندکروزر با الهام از لندروور انتخاب شد. این خودرو یک نمونه ۶ سیلندر خطی ۳.۹ لیتری بنزینی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار بود که با توجه به اندازه بزرگ‌تر نسبت به نسل قبلی، توانایی‌های دینامیکی این خودرو را افزایش می‌داد.

 

نسل سوم:تویوتا لندکروزر J40 – J55

در سال 1960 نسخه بروزتر تویوتا لندکروزر با تجهیزات پیشرفته تری اعم از کولر- فرمان هیدرولیک به بازار ارایه شد و تا سال 1984 نیز تولید و عرضه آن ادامه یافت.از این خودرو در جنگ ایران و عراق نیز استفاده شد. پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۹ لیتری پایه این خودرو، نیرویی در حدود ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۳ نیوتون متر را تولید نموده که برای زمان خود و نحوه استفاده رقم قابل توجهی به حساب می‌آمد. در سال ۱۹۷۵ نیز یک موتور جدید ۶ سیلندر خطی ۴.۲ لیتری نیز به سایر پیشرانه‌های موجود اضافه گردید که قدرت تولیدی را به ۱۳۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور را به ۲۸۵ نیوتون متر رساند.

نسل چهارم: تویوتا لندکروزر J60

این تویوتا در سال 1980طراحی و تولید گردید و تولید آن تا 1989 ادامه یافت و در ایران با نام 4WD نیز شناخته می شد.این تویوتا با استفاده از پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۴.۰ لیتری و ۴.۲ لیتری بنزینی و ۴ سیلندر ۳.۴ لیتری گازوئیلی، قدرت بیش از ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متر، یکی از بهترین خودروهای آفرود تاریخ به حساب می‌آید.

نسل پنجم: تویوتا لندکروزر J70

این تویوتا در سال 1984 ودر ابعادی کوچکتر از نسل چهارم  تولید و عرضه شد و تا کنون نیز با همان ظاهر ولی امکانات بروزتر و مدرن تر در اروپا تولید می گردد.پیشرانه‌های موجود برای این شاسی بلند سایز متوسط شامل نمونه‌های ۶ سیلندر ۴.۰ لیتری با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۳ نیوتون متر، ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۰۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر و نمونه‌های دیزل می‌گردید.

نسل ششم: تویوتا لندکروزر سری80

در سال 1990 تویوتا شروع به تولید تویوتا لندکروزر سری80 نمود و این تویوتا تا سال 1997 تولید و عرضه گردید. این شاسی بلند ۴.۸ متری با استفاده از پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی ۴.۰ لیتری با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و سیستم ۴ چرخ متحرک تمام وقت و قفل دیفرانسیل بخ بسیار بروز تر بود. در سال‌های بعد موتور قدرتمند ۴.۵ لیتری ۶ سیلندر با قدرتی در حدود ۲۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۳۸۰ نیوتون متر نیز به مجموعه پیشرانه‌های این خودرو اضافه شد.

نسل هفتم: تویوتا لندکروزر سری90

 تویوتا در سال ۱۹۹۶ سری ۹۰ را معرفی نمود.این شاسی بلند سایز متوسط لوکس بر پایه مدل‌های J70 ساخته شده و با استفاده از پیشرانه‌های ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر  تا ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر عرضه گردید.تولید این تویوتا تا کنون ادامه دارد.

نسل هشتم: تویوتا لندکروزر  سری 100

سری ۱۰۰ لندکروز در سال ۱۹۹۸ جایگزین مدل‌های سری ۸۰ گردید.پیشرانه‌ ی موجود برای این خودرو موتورهای ۶ سیلندر خطی ۴.۵ لیتری با قدرت ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتون متر و موتور ۸ سیلندر خورجینی قدرتمند ۴.۷ لیتری با قدرت ۲۷۵ اسب بخار می باشد. تولید این خودرو نیز تا کنون ادامه دارد.

نسل نهم: تویوتا لندکروزر سری120

سری ۱۲۰ تویوتا لندکروزر، نسل جدید تویوتا پرادو بود که در سال ۲۰۰۲ راهی بازارهای جهانی گردید .موتورهای قدرتمند ۶ سیلندر و ۴ سیلندر، نیروی کافی را برای حرکت این خودرو در مسیرهای جاده‌ای و کوهستانی با بالاترین سطح آسایش به سرنشینان و راننده می‌دهد.تولید این خودرو نیز تا کنون ادامه دارد.

نسل دهم: تویوتا لندکروزر سری 200

 تویوتا لندکروزر از سال 2008 تا کنون تولید و عرضه شده که مدل پایه لکسوس LX570 به حساب می‌آید. کابین بسیار بزرگ و فوق العاده لوکس حتی در مدل‌های استاندارد تحت نام تویوتا، فاصله زیاد از سطح زمین و پیشرانه‌های قدرتمند، سری ۲۰۰ را به یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند و آفرود لوکس موجود در بازار تبدیل نموده است.این خودرو از موتورهای قدرتمند ۶ سیلندر ۴.۰ لیتری تا ۸ سیلندر خورجینی با قدرتی مابین ۲۴۰ تا ۳۸۰ اسب بخار و شتاب اولیه کمتر از ۷ ثانیه یکی از اولین ابرشاسی بلندهای بازار نیز به حساب می‌آید.

لاستیک مناسب برای  تویوتا لندکروزر

رایج ترین تایر خودرو  تویوتا لندکروزر  به شرح زیر جمع بندی می گردد.

خودروهایی با رینگ سایز  17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 275/65/17  
خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  285/65/17  
خودروهایی با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  285/60/18  
خودروهایی با رینگ سایز 20 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  285/50/20  

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** در نسل جدید  تویوتا لندکروزر  از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط