دانستنی‌ها

معرفی سوزوکی کیزاشی ولاستیک مناسب کیزاشی

سوزوکی

کارخانه سوزوکی در سال 1909 در یکی از روستاهای هاماماتسو ژاپن بنیان گذاری گردید. در ابتدا این شرکت در زمینه نساجی فعالیت داشت.

در سال 1937 اولین خودرو در شرکت سوزوکی به عنوان خودرو شهری کوچک تولید گردید.ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت به تولید و تجارت منسوجات پرداخت و این کار تا سال 1951 ادامه یافت.در سال 1952 سوزوکی اولین دوچرخه موتوردار خود، با نام  Power Free را تولید کرد . این دوچرخه دارای یک موتور دوزمانه ۳۶ سی‌سی ، با قدرت یک اسب بخار بود، که قابلیت ویژه‌ای نسبت به سایر موتورهای دوچرخه ای داشت.

با شروع دهه ۱۹۶۰ میلادی، سوزوکی شش هزار موتورسیکلت در هرماه تولید می‌کرد و نام خود را رسماً به سوزوکی موتور تغییر داد. این شرکت بعد از موفقیت‌هایش در زمینه موتورسیکلت، یک اتومبیل موفق‌تر به نام سوزوکی سوزولایت تولید کرد. این کمپانی در سال 1969 از خودروی سوزوکی فرانتی رونمائی نمود .کمپانی سوزوکی در سال 1969 از خودروی سوزوکی فرانتی رونمائی شد.

در سال 1970 کارخانه سوزوکی در کوسای، شیزوئوکا فعالیت خود را آغاز نمود وخودروی چهارچرخ محرک این شرکت بنام سوزوکی جیمنی به بازار عرضه شد.در سال ۱۹۷۷ خودروی دودر سوزوکی کروو عرضه شد، که در سال بعد مدل چهاردر همین مدل نیز ساخته و وارد بازار ژاپن شد.

شرکت سوزوکی در سال 1980 با معرفی سه خودروی الکتریکی (هیبریدی) در استرالیا نیز شعباتی راه‌اندازی کردو به مرور خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان معرفی نمود.اکنون سوزوکی نهمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ تیراژ تولید است و با داشتن بیش از ۴۵ هزار کارمند در سراسر جهان، ۳۵ کارخانه بزرگ در ۲۳ کشور جهان و ۱۳۳ مرکز توزیع و عرضه خودرو در ۱۹۲ کشور، درآمد سالانه‌ای بالغ بر ۲۶ میلیارد دلار دارد.

از محصولات این کمپانی که در ایران نیز عرضه گردیده میتوان به  سوزوکی کیزاشی اشاره کرد.

 

 سوزوکی کیزاشی

 

در سال 2009 سوزوکی یک خودرو سدان با نام کیزاشی را طراحی و تولید نمود که در سال 2012 این خودرو توسط شرکت ایران خودرو به بازار ایران عرضه شد.

سوزوکی کیزاشی با ظاهر اسپرت و قوای محرکه نستبا قدرتمند، و نیز فضای داخلی مناسب،برای مصرف کنندگان یک سدان مناسب نام گرفت.

سوزوکی کیزاشی ایران خودرو از یک موتور 2.4 لیتری با 185 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و برای انتقال این قدرت، از جعبه دنده CVT و یا جعبه دنده 6 سرعته دستی کمک می‌گیرد. 

 

 

لاستیک مناسب برای سوزوکی کیزاشی

به عبارتی میتوان تایر خودرو  سوزوکی کیزاشی را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای سوزوکی کیزاشی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 215/55/17 که میتوان از سایز 225/55/17 نیز استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

***در نسل جدید سوزوکی از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط