دانستنی‌ها

معرفی هیوندای سانتافه و بهترین تایر آن

HYUNDAI SANTAFE

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه جزو کراس اوور های سایز متوسط  است که برای نخستین بار در سال 2001 با ظاهری ساده که  شباهتی به نسل نخست توسان هم داشت معرفی شد.

تولید نسل اول  این خودرو تا سال 2006 ادامه داشت و بعد  از آن با فیس لیفتی کاملا متفاوت معرفی و پس از مدت کوتاهی روانه بازار فروش ایران شد. و شاید نام آشنا ترین چهره و مدل این خودرو در ذهن ایرانیان، همان نمونه های تولیدی نسل دوم باشد.

خودرویی که پس از مدتی به یکی از نمونه های موفق کراس اوورهای  وارداتی کشور مبدل شد . تولید و واردات  این نسل تا سال 2012 ادامه داشت و نسل سوم آن، با طراحی دگرگون شده و غیر قابل مقایسه با نسل قبل در سال 2013 رونمایی شد.

تولید این نسل از سانتافه قرار است تا سال 2018 ادامه یابد که میهن تایر قصد دارد به بررسی لاستیک های این خودروی محبوب بپردازد.

 

 

 

 

 

لاستیک مناسب نسل دوم که تا سال 2012 با رینگ 18 تولید می شده است سایز 235/60/18 می باشد که میتوان با سایز 245/60/18  نیز جایگزین کرد.

از سال 2013 با تعویض نسل سانتافه هیوندای تصمیم به ارتقای سایز رینگ این خودروی محبوب گرفت و مدل های فول آپشن را با رینگ 19 به بازار ارایه کرد ولی همچنان در برخی مدل ها از رینگ سایز 18 هم استفاده می کرد.

لاستیک فابریک رینگ سایز 235/55/19 می باشد و توصیه کارشناسان میهن تایر این است که اقدام به تغییر سایز لاستیک این رینگ نشود. زیرا باعث بروز مشکلاتی در خودرو خواهد شد.

هیوندای در نسل جدید خود با نصب رینگ سایز 18 از همان سایز لاستیک نسل قبلی خود یعنی 235/60/18  استفاده کرده است.

در نسل جدید سانتافه از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

یک فکر در & ldquo؛ معرفی هیوندای سانتافه و بهترین تایر آن & rdquo؛

  1. امين فرزام گفت:

    با سلام و عرض تشكر بابت مطالب جالبتون
    لاستيك فابريك ماشين من كومهو سايز ١٩ هست، تقريبا ٥٢ هزار كيلومتر رانندگي كردم باهاشون، پيشنهادتون چيه واسه تعويض كردنشون، لازمه هر ٤ تا عوض بشه يا ٢ تا كافيه؟

  2. میهن تایر گفت:

    سلام
    کارکرد لاستیک علاوه بر خود لاستیک به نحوه رانندگی و منطقه ای که خودرو استفاده می شود و سرویس به موقع لاستیک ها و عوامل دیگر بستگی داردو صرفا با کیلومتر خودرو نمیتوان نظر داد.
    جهت دسترسی به لاستیک کومهو سایز فابریک خودروی خودتان به لینک زیر مراجعه کنید.
    235/55/19 کومهو کره فابریک

نظرات بسته شده است