دانستنی‌ها

معرفی کیا اپیروس و بهترین تایر کیا اپیروس

شرکت کیا موتورز  KIA MOTOR

 شرکت کیا موتورز در سال 1944 با نام  صنایع دقیق کیونگ سانگ تاسیس گردید. فعالیت این شرکت در زمینه ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی بود کهدر سال 1952 نام خود رﺍ به کیا تغییر داد و پس از آن اقدام به ساخت موتورسیکلت،کامیون و خودرو‌های سوﺍری نمود.

در سال 1986 شرکت کیا شروع به همکاری با شرکت فورد و مزدا نمود و از تولیدات آن میتوان به مزدا فامیلا-مزدا121-فورد فستیوا(پراید خودمان) -فورد اسپایر  و کیا آولا شاره کرد.کیاموتورزی که در سال1986 فقط 26 دستگاه خودرو تولید نموده بود درسال بعد و تنها در فاصله یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه ارتقا داد.

در سال1992 کیاموتورز آمریکا،در ایالات متحده آمریکا کار خود را شروع کرد. نخستین خودرو دﺍرﺍی برند کیا،در1994 تولید وبه بازار عرضه گردید ﺍز ﺁن زمان کیا به شکلی روش مند فعالیت خود رﺍ گسترش داد.

 در سال 1997 در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیاشرکت کیا دچار ورشکستگی شدو این امر باعث شد شرکت فورددر سال 1998 با فروش سهام خود به شرکت هیوندای موتورز ،شرکت کیا را به سلطه رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای موتور گروپ در آورد..

شرکت کیاموتورز از سال 1998 با مدیریت هیوندای‌ موتور گروپ، شروع به تولید و صادرﺍت خودرو کیا  کرد که از رایج ترین محصولات کیا در ایران میتوان کیا اپیروس را نام برد.

 

کیا اپیروس

کیا اپیروس خودرویی است که از سال 2002 تا 2010 توسط خودروساز کره ای،  کیاموتورز تولید شده است

 کیا اپیروس  یک خودروی سدان لوکس و فول سایز است که در ایالات متحده با نام آمانتی شناخته می شود.

 کیا اپیروس زمانی که توسط اطلس خودرو وارد کشورمان شد، خودروهای چشمگیری مانند هیوندا (آزرا- سوناتا)  و سیتروئن C5 از رقبای این خودرو به شمار می آمدند ولی این خودرو توانست مانند رقبای خود در بازار پر فروش باشد.

گارانتی  کیا اپیروس در ایران توسط اطلس خودرو پشتیبانی می گردید.

کیا اپیروس با موتور 6 سیلندر V شکل بنزینی 24 سوپاپ با قدرت 266 اسب بخار در6000 دور در دقیقه و گشتاوری حداکثری 363نیوتنمتر در4500 دور دقیقه با حجم موتور3778 سی سی با جعبه دنده 5دنده اتواتیک با حالت اسپرت و نرمال با حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت وشتاب 0 تا100 ،7.5 ثانیه یک خودرو بازار پسند میباشد.

 کیا اپیروس با  عرض (1850) mmطول (4970) mmارتفاع (1486) mm و وزن خالص1825 کیلوگرم تولید گردیده است.

آپشن های کیا اپیروس

 از آپشن های کیا اپیروس  می توان مجموعه کامل ایربگ راننده و سرنشینان، تودوزی چرم، صندلی های برقی، کروز کنترل ، سیستم تهویه اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه برای هر سرنشین، گرمکن صندلی های جلو ، سانروف ، سیستم صوتی به همراه چنجر، نشانگر فشار باد لاستیک ها، تنظیم برقی فرمان و پدال ها، پشت سریهای قابل عکس العمل در برابر ضربه، خروجی برق 12 ولت و … را نام برد.

لاستیک مناسب برای  کیا اپیروس

خودروی  کیا اپیروس خودرویی است با رینگ سایز 17  اینچی و با لاستیک فابریک سایز 235/55/17

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیک کیا اپیروس استفاده نمایید.

***در  کیا اپیروس  از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط