دانستنی‌ها

معرفی کیا موهاوی و بهترین تایر کیا موهاوی

شرکت کیا موتورز  KIA MOTOR

 شرکت کیا موتورز در سال 1944 با نام  صنایع دقیق کیونگ سانگ تاسیس گردید. فعالیت این شرکت در زمینه ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی بود کهدر سال 1952 نام خود رﺍ به کیا تغییر داد و پس از آن اقدام به ساخت موتورسیکلت،کامیون و خودرو‌های سوﺍری نمود.

در سال 1986 شرکت کیا شروع به همکاری با شرکت فورد ومزدا نمود و از تولیدات آن میتوان به مزدا فامیلا-مزدا121-فورد فستیوا(پراید خودمان) -فورد اسپایر  و کیا آولا شاره کرد.کیاموتورزی که در سال1986 فقط 26 دستگاه خودرو تولید نموده بود درسال بعد و تنها در فاصله یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه ارتقا داد.

در سال1992 کیاموتورز آمریکا،در ایالات متحده آمریکا کار خود را شروع کرد. نخستین خودرو دﺍرﺍی برند کیا،در1994 تولید وبه بازار عرضه گردید ﺍز ﺁن زمان کیا به شکلی روش مند فعالیت خود رﺍ گسترش داد.

 در سال 1997 در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیاشرکت کیا دچار ورشکستگی شدو این امر باعث شد شرکت فورددر سال 1998 با فروش سهام خود به شرکت هیوتدای موتورز ،شرکت کیا را به سلطه رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای موتور گروپ در آورد..

شرکت کیاموتورز از سال 1998 با مدیریت هیوندای‌موتور گروپ، شروع به تولید وصادرﺍت خودرو کیا  کرد که از رایج ترین محصولات کیا در ایران می توان کیا موهاوی را نام برد.

کیا موهاوی

کیا موهاوی یک شاسی بلند سایز بزرگ کره‌ای است که تنها در یک نسل به تولید رسید. معرفی آن به سال 2008 بازمی‌گردد.

این خودرو با نام های موهاوی و باریگو شناخته می‌شود. باریگو نام منطقه‌ای در کالیفرنیا است و به معنی گوسفند بزرگ‌شاخ است و شباهت زیادی به بز کوهی دارد.

کمپانی کیا با شناخت خوبی که از یک شاسی بلند لوکس  داشت ، Mohave را با تلفیقی از دماغه فورد وعقب لندکروزر و لکسوس ، سرانجام با دو پیشرانه V6 به حجم 3.8 لیتر و V8 به گنجایش 4.6 لیتر که از نقطه نظر فنی شبیه به پیشرانه جنسیس با اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر است با دونوع جعبه دنده 5 و 6 سرعته خودکار تولید نمود. کیاموهاوی اولین تلاش کیاموتورز برای ساخت یک SUV فول سایز است .

کیا موهاوی از سال 2009 و با دو پیشرانه 6 و 8 سیلندر در بازار ایران عرضه شد و اتفاقا باتوجه به وجود خودروهای معدودی در این کلاس، توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. می‌توان گفت تنها رقیب موهاوی در ایران، هیوندای وراکروز است .

 در تولید کیا موهاوی از ابتدای سال 2010 یک پیشرانه 3لیتری و V6 و VGT دیزلی نیز به آن اضافه شدبه هرحال کیا موهاوی را می‌توان از نظر کیفیت داخلی چیزی بین سانتافه و اسپورتیج فرض کرد و تنها نقطه قوت در مواد بکار گرفته شده چرم روی صندلی‌ها باشد

لاستیک مناسب برای کیا موهاوی

به عبارتی میتوان تایر خودرو  کیا موهاوی را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای کیا موهاوی با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  265/60/18 با برند نکسن کره

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط