دانستنی‌ها

معرفی تویوتا یاریس و تایر مناسب یاریس

کمپانی تویوتا  TOYOTA

این شرکت در ابتدا توسط ساکیشی تویودا با نام کمپانی تویودا در اواسط قرن نوزدهم تاسیس گردید و در ابتدا در زمینه صنعت نساجی و فرش فعالیت می کرد. در سال 1894 در این شرکت یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته شده بود.ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک ماشین بافندگی را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویودا، تحت نام صنایع تویودا پا به عرصه وجود نهاد. کیشیرو تویودا فرزند ساکیشی تویودا دپارتمان اتومبیل را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی تویودا (کارخانه پدری)، راه‌اندازی نمود.در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود.در سال ۱۹۵۲ تویوتا به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل گردید. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت.

تویوتا در سراسر ژاپن ۱۲ کارخانه تولیدی دارد. بازار خارجی تویوتا ۱۷۰ کشور و منطقه را در برمی گیرد. شرکت‌های تولیدی خارجی سازنده تویوتا ۵۲ شرکت و در ۲۷ کشور جهان پراکنده می‌باشند. در سال ۲۰۰۵، در ژاپن ۶۵۷۹۸ نفر در کارخانه‌های شرکت کار می‌کرده‌اند، که با احتساب ۵۲۳ شرکت زنجیره تأمین، که ۲۳۱ شرکت آن در خارج از ژاپن مستقر است، این تعداد به ۲۸۵۹۷۷ نفر می‌رسد.

تویوتا در سال 2014 بزرگ ترین خودروساز جهان بود و از هر 9 خودرو تولیدشده در جهان یکی از آنها تویوتا بوده اند. در مجموع این خودروساز در سال 2014 حدود 10 میلیون و 500 هزار خودرو تولید کرده است. 

آنچه دلیل محبوبیت تویوتا در سطح جهانی محسوب می‌شود، کیفیت بالا و استهلاک پایین در محصولات این برند است.از محصولات رایج این کمپانی میتوان  تویوتا یاریس   را نام برد .

تویوتا یاریس TOYOTA YARIS

**نسل اول تویوتا یاریس از سال 1999 تا 2005 در دو تیپ سدان و هاچ بک تولید و عرضه گردید.

**در سال 2008 نسل دوم این خودرو تولید وعرضه گردید و تا سال 2011 ادامه یافت.

اصلی ترین تفاوت ظاهری تویوتا یاریس  با سایر تویوتا ها اعم از کمری قرارگیری صفحه کیلومتر که وسط داشبورد به جای پشت فرمان است.

 تویوتا یاریس از موتور 1.3 لیتری با قدرت 84 اسب بخار و 120 نیوتن متر بهره گرفته شده است که این قدرت توسط گیربکس 4 سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می شود.مصرف سوخت ترکیبی 6 الی 6.3 لیتری تویوتا یاریس را یکی از خودرو های کم مصرف شهری معرفی می کند.

**در سال 2011 نسخه بروزتر و نسل سوم تویوتا یاریس  با عنوان تویوتا یاریس هاچ بک با پیشرفت فنی وظاهری وارو بازار گردید.موتور آن از 1.3 به 1.5 لیتر ارتقا یافته که این پیشرانه 106 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 140 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه گشتاور تولید می کند که از طریق گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.این خودرو نسبت به نسل قبل خود از تمام زوایا پیشرفت کرده و یک خودروی شهری کم مصرف اقتصادی با هندلینگ خوب و با استهلاک کم میباشد.

**در سال 2014 تویوتا یاریس با تولید نسل چهارم با ظاهری مدرن تر وجذاب تر و در دو تیپ سدان و هاچ بک تولید و عرضه گردید.تویوتا یاریس نسل چهرام موتور 1.5 لیتری با قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 141 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه هم در نسخه ی سدان و هم در نسخه ی هاچ بک عرضه شد که توسط گیربکس 4 سرعته اتومات این نیرو به چرخ های جلو منتقل می شود.

 تویوتا یاریس از نظر ایمنی همانند قبل با داشتن 5 ستاره ایمنی از اروپا ، ایمنی بالایی دارد.

لاستیک مناسب برای  تویوتا یاریس

به عبارتی میتوان تایر خودرو تویوتا یاریس را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 14 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 175/65/14  که می توان از سایز 185/65/14 نیز استفاده کرد.
خودروهایی با رینگ سایز 15 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 185/60/15  که می توان از سایز 185/65/15 نیز استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** در نسل جدید  تویوتا یاریس از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط