دانستنی‌ها

معرفی تویوتا راو4- RAV4 وتایر مناسب آن

کمپانی تویوتا  TOYOTA

این شرکت در ابتدا توسط ساکیشی تویودا با نام کمپانی تویودا در اواسط قرن نوزدهم تاسیس گردید و در ابتدا در زمینه صنعت نساجی و فرش فعالیت می کرد. در سال 1894 در این شرکت یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته شده بود.ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک ماشی بافندگی را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویودا، تحت نام صنایع تویودا پا به عرصه وجود نهاد. کیشیرو تویودا فرزند ساکیشی تویودا دپارتمان اتومبیل را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی تویودا (کارخانه پدری)، راه‌اندازی نمود.در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود.در سال ۱۹۵۲ تویوتا به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل گردید. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت.

تویوتا در سراسر ژاپن ۱۲ کارخانه تولیدی دارد. بازار خارجی تویوتا ۱۷۰ کشور و منطقه را در برمی گیرد. شرکت‌های تولیدی خارجی سازنده تویوتا ۵۲ شرکت و در ۲۷ کشور جهان پراکنده می‌باشند. در سال ۲۰۰۵، در ژاپن ۶۵۷۹۸ نفر در کارخانه‌های شرکت کار می‌کرده‌اند، که با احتساب ۵۲۳ شرکت زنجیره تأمین، که ۲۳۱ شرکت آن در خارج از ژاپن مستقر است، این تعداد به ۲۸۵۹۷۷ نفر می‌رسد.

تویوتا در سال 2014 بزرگ ترین خودروساز جهان بود و از هر 9 خودرو تولیدشده در جهان یکی از آنها تویوتا بوده اند. در مجموع این خودروساز در سال 2014 حدود 10 میلیون و 500 هزار خودرو تولید کرده است. 

آنچه دلیل محبوبیت تویوتا در سطح جهانی محسوب می‌شود، کیفیت بالا و استهلاک پایین در محصولات این برند است.

رشد بازار در سطح جهانی، فراتر از انتظار است. ایمنی و راحتی بالا در کنار سبک رانندگی خاص، مهم‌ترین عوامل جذب مردم به شاسی‌بلندها محسوب می‌شوند، درحالیکه می‌توان نوعی تجمل‌گرایی را با خرید آنها به دست آورد. اوج‌گیری این نوع خودروها بین مردم، از ابتدای قرن جدید آغاز شد اما برندهای مطرح دنیا، ازجمله تویوتا سال‌ها پیش از آن اقدام به ساخت کراس‌اور کردند.از محصولات رایج این کمپانی میتوان به خودرو  “”  تویوتا RAV4  “” اشاره نمود.

تویوتا راو4 -RAV4

تویوتا راو4 به عنوان یک خودرو همه جارو با قیمتی مناسب در سال 1994 به بازار آمد. با تغییرات در دو مرحله از سال 2001 تا 2013  عنوان یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای سایز کوچک دنیا و یکی از بیشترین حجم تولید در کارخانه‌جات تویوتا را به خود اختصاص داد.در سال ۲۰۱۳، این محصول را وارد کلاس جدیدی کرد. با اضافه‌شدن ابعاد بدنه و قدرتمندتر شدن پیشرانه، راو4 از کلاس کراس‌اورهای کوچک جدا شد تا آماده‌ی مقابله با هیوندای توسان، هوندا C-RV و دیگر مدل‌های مشهور در کلاس کراس‌اورهای میان‌رده باشد. این خودرو با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۶، تغییر چهره داد و امروزه با پیشرانه‌های متنوع بنزینی، دیزل و حتی قوای محرک هیبرید تولید می‌شود.لاستیک مناسب برای تویوتا RAV4

به عبارتی میتوان تایر خودرو تویوتا راو4 را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 16 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 215/70/16 که می توان از سایز 225/70/16 نیز استفاده کرد.

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 225/65/17 

خودروهایی با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 235/55/18

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** در تمامی خودروهایی با دو دیفرانسیل میبایست سایز (ارتفاع) لاستیک در محور جلو وعقب برابر باشند.

*** در نسل جدید تویوتا راو4 از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط