دانستنی‌ها

معرفی تویوتا پرادو وتایر مناسب آن

کمپانی تویوتا  TOYOTA

این شرکت در ابتدا توسط ساکیشی تویودا با نام کمپانی تویودا در اواسط قرن نوزدهم تاسیس گردید و در ابتدا در زمینه صنعت نساجی و فرش فعالیت می کرد. در سال 1894 در این شرکت یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته شده بود.ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک ماشی بافندگی را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویودا، تحت نام صنایع تویودا پا به عرصه وجود نهاد. کیشیرو تویودا فرزند ساکیشی تویودا دپارتمان اتومبیل را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی تویودا (کارخانه پدری)، راه‌اندازی نمود.در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود.در سال ۱۹۵۲ تویوتا به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل گردید. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت.

تویوتا در سراسر ژاپن ۱۲ کارخانه تولیدی دارد. بازار خارجی تویوتا ۱۷۰ کشور و منطقه را در برمی گیرد. شرکت‌های تولیدی خارجی سازنده تویوتا ۵۲ شرکت و در ۲۷ کشور جهان پراکنده می‌باشند. در سال ۲۰۰۵، در ژاپن ۶۵۷۹۸ نفر در کارخانه‌های شرکت کار می‌کرده‌اند، که با احتساب ۵۲۳ شرکت زنجیره تأمین، که ۲۳۱ شرکت آن در خارج از ژاپن مستقر است، این تعداد به ۲۸۵۹۷۷ نفر می‌رسد.

تویوتا در سال 2014 بزرگ ترین خودروساز جهان بود و از هر 9 خودرو تولیدشده در جهان یکی از آنها تویوتا بوده اند. در مجموع این خودروساز در سال 2014 حدود 10 میلیون و 500 هزار خودرو تولید کرده است. 

آنچه دلیل محبوبیت تویوتا در سطح جهانی محسوب می‌شود، کیفیت بالا و استهلاک پایین در محصولات این برند است.

رشد بازار در سطح جهانی، فراتر از انتظار است. ایمنی و راحتی بالا در کنار سبک رانندگی خاص، مهم‌ترین عوامل جذب مردم به شاسی‌بلندها محسوب می‌شوند، درحالیکه می‌توان نوعی تجمل‌گرایی را با خرید آنها به دست آورد. اوج‌گیری این نوع خودروها بین مردم، از ابتدای قرن جدید آغاز شد اما برندهای مطرح دنیا، ازجمله تویوتا سال‌ها پیش از آن اقدام به ساخت کراس‌اور کردند.از محصولات رایج این کمپانی میتوان پرادو را نام برد .

پرادو  PRADO

حدود 60 سالی می‌گذرد که تویوتا مدل شاسی‌بلند خود به نام تویوتا پرادو – Toyota Prado را تولید می‌کند و در این سال‌ها این خودرو به عنوان یکی از پیشروها در بین شاسی‌بلندهای آفرود معروف شده است.سایز بزرگ ساخت کمپانی محبوب تویوتا که در واقع از مشتقات لندکروزر به شمار می‌رود و حتی در برخی بازارهای جهانی تحت عنوان لندکروزر پرادو  نیز شناخته می‌شود،
از سال 2013 به بعد به علت قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی این خودرو به صورت رسمی راهی به بازار ایران نداشت.
پرادو  در انواع مختلف 3 و 5 درب، 4‌و 6سیلندر و با سطوح متفاوت امکانات به بازار عرضه شد.
پرادو های موجود در ایران  شامل  پرادو GX   – پرادو VX  – پرادو  TX و TX-L میشوند.

تویوتا پرادو GX

 

این خودرو ازاواخر سال 2005 و در دو نوع سه‌در‌ و پنج‌در به بازار ایران عرضه شد.مهم‌ترین مشخصه تویوتاپرادوی GX، بهره‌گیری از پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2.7 لیتر، مشترک با تویوتا ‌هایلوکس بهره می‌برد و همچنین تویوتاپرادوی GX با دو جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی تولید گردیده است. این خودرو در دو کلاس 3 درب و 5 درب تولید و عرضه گردیده است.

تویوتا پرادو VX 

تویوتا پرادو VXبه جای پیشرانه 4 سیلندر، از نمونه V6 با حجم 4 لیتر و 240 اسب بخار قدرت و با دو نوع جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی بهره می‌برد. پرادوی VX اتاق 120 در دو نوع سه‌در‌ب  و پنج‌درب در بازار حضور دارد که در این نسخه برخلاف پرادوهای GX، نمونه‌های پنج‌درب قیمت بالاتری نسبت به نسخه سه‌درب دارند. همچنین پرادوهای پنج‌درب VX از سطح امکانات بالاتری نسبت به سه‌درب بهره می‌برند.این خودرو نیز از پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری اما با 271 اسب بخار قدرت و جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و رنج بسیار وسیعی از امکانات رفاهی را در‌بر‌ می‌گیرد . پرادو VX اتاق 150 از سال 2010 تا 2012 به بازار ایران عرضه شده است. 

تویوتا پرادو TX-L,TX

 

پرادو TX و TX-L از پیشرانه 4 سیلندر خطی 2.7 لیتری با نهایت قدرت 161 اسب بخار و بیشینه گشتاور 246 نیوتن‌متری بهره می‌برد و تمامی نسخه‌های آن با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شده‌اند. البته در این بین، تعداد محدودی پرادو TX یا TX-L با پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری مشابه نمونه‌های VX به چشم می‌خورد که با این وجود، امکانات محدودتری نسبت به تویوتا پرادو VX دارند و متاسفانه برخی از فروشندگان نسخه‌های کامل‌تر TX و TX-L  6 سیلندر را به عنوان VX-L به مشتری عرضه می‌کنند. 

 

لاستیک مناسب برای  پرادو

به عبارتی میتوان تایر خودرو   پرادو   را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  265/65/17   که می توان از سایز   285/65/17  نیز استفاده کرد.

خودروهایی با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  265/60/18   که می توان از سایز   285/60/18  نیز استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** در این خودروها به علت دو دیفرانسیل بودن میبایست سایز (ارتفاع) لاستیک در محور جلو وعقب برابر باشند.

*** در نسل جدید تویوتا  پرادو  از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط