دانستنی‌ها

معرفی رنو کپچر و تایر مناسب رنو کپچر

رنو کپچر Renault Captur

کپچر به معنای «تسخیر» با حروف لاتین Captur با طول ۴۱۲۲ و عرض ۱۷۷۸ و ارتفاع ۱۵۶۷ و فاصله دو محور ۲۶۰۶ میلی‌متر در وایادولید اسپانیا تولید می‌شود. 

در روسیه، این خودرو با طول ۴۳۳۳ و عرض ۱۸۱۳ و ارتفاع ۱۶۱۳ و فاصله دو محور ۲۶۷۴ میلی‌متر با همان ظاهر طراحی شده‌است که چهار چرخ متحرک بوده و با موتور و قطعات مکانیکی داستر به عنوان رنو کاپتور با حروف لاتین Kaptur از مارس ۲۰۱۶ تولید می‌شود.

از همین مدل در برزیل از آغاز سال ۲۰۱۷ ارائه شده‌است، که به عنوان رنو کاپتور شناخته شده‌است و در نوامبر ۲۰۱۷ به هند نیز معرفی شد.

رنو کپچر در خارج از کشور با سه موتور بنزینی ۹۰۰ و ۱۲۰۰ و جدیداً با موتور ۱۳۰۰ سی سی به ترتیتب با ۹۰ و ۱۲۰ و ۱۵۰ اسب بخار و با ۱۴۰ و ۲۰۵ و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور و دو مدل دیزلی نیز عرضه می‌شود.

 

موتور و سیستم تعلیق

این خودرو تنها با موتور ۱۲۰۰ وارد ایران شده که با شتاب و کشش بسیار خوبی برخوردار است و نیروی موتور به چرخهای جلو منتقل می‌شود که ۱۲۵ گرم CO2 و مصرف ۵٫۹ لیتر در سیکل ترکیبی تولید میکند. کپچر در سرعت‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش‌های حاصل از ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند.

رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می‌رسد. موتور رنو کپچر، گواهینامه تست ۸۰۰هزار کیلومتر دوام و پایداری کارخانه سازنده را بر پیشانی خود دارد.

رنو کپچر ۲۰۱۷ از یکی از جدیدترین موتورهای شرکت رنو به نام H5FT بهره می‌برد. این موتور ۱٫۲ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی، به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی توربو و همچنین VVT، از موتوری با چنین حجم کم ۱۲۰ اسب بخار نیرو و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور استخراج می‌کند.

توربوشارژر کپچر از دور موتور ۲۰۰۰ دور دقیقه وارد عمل می‌شود و حداکثر توان آن از این دور، در دسترس است. به لطف تکنولوژی VVT، نود درصد قدرت موتور از ۱۵۰۰ دور در دقیقه و با دنده یک در دسترس است. در جاده، این موتور به ازای هر صد کیلومتر ۴٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و در شهر، میزان این مصرف به ۶٫۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر افزایش می‌یابد. همان‌طور که گفته شد، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ازای هر صد کیلومتر ۵٫۹ لیتر است.

ایمنی

رنو کپچر به رتبه پنج ستاره در آزمون EuroNCAP 2013 دست یافته‌است که ایمنی بالایی دارد کپچر، پرفروشترین کراس اور شهری در جهان می‌باشد که زیر نظر “لارنس ون دن اکر”، مدیر واحد طراحی کمپانی رنو طراحی شده‌است 

این کراس اور توانایی خوبی در گذر از پیچ‌ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی‌های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان‌پذیری است. رنو کپچر، با بهره بردن از ترمز کاسه‌ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی، تعلیق و پایداری، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ، ۲۷ سانتی‌متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو ۲۰۰۸با بهره‌گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب دارد.

تمامی رنو کپچرهای موجود در ایران، وارداتی بوده و همگی، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا می‌باشد. شرکت رنو کراس اوور زیبای خود را به مجموعه‌ای متنوع از سیستم‌های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری EBA، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژهٔ کودک، قفل مرکزی و ورود بدون کلید و در نهایت کمربند ایمنی جلو به همراه پیش کشنده اشاره کرد.

رنو کپچر از چهار کیسهٔ هوای ایمنی بهره می‌برد؛ دو کیسهٔ هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند. کیسه‌های هوای جانبی نیز از بدن سرنشینان ردیف جلو در برخوردهای جانبی محافظت می‌کنند. رنو کپچر از مؤسسهٔ Euro NCAP موفق به کسب پنج ستارهٔ ایمنی شد.

سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو موانع را به کمک سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو، سریعتر شناسایی کنید. روشنایی با میزان زاویه فرمان و سرعت خودرو تغییر می‌نماید. اکنون شما می‌توانید در مناطق با نور کم با ایمنی کامل بپیچید.

لاستیک مناسب برای رنو کپچر

به عبارتی میتوان تایر خودرو  رنو کپچر را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای رنو کپچر با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 205/55/17 که میتوان از سایز 215/55/17 نیز استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

***در نسل جدید رنو کپچر از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط