دانستنی‌ها

معرفی تیگو 5 و تایر مناسب آن

تیگو 5

 

 

چری تیگو 5 یک کراس اوور چینی است که از سال 1395 توسط مدیران خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود.

این کراس اوور نخستین بار در سال 2013 در نمایشگاه خودرو گوانژو معرفی شد.

چری تیگو 5 فروش موفقی را در بازار ایران تجربه کرد و همچنان بر روی خط تولید قرار دارد.

تیگو 5 چندی قبل، یک به‌روزرسانی جزئی را دریافت کرد که موجب ایجاد تغییراتی در چراغ‌ها شد ولی در ویژگی‌های فنی و امکانات تغییری به وجود نیامد.

تیگو 5 در حال حاضر در تیپ‌های IE و LE توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد.

از مهم‌ترین رقبای تیگو 5 در بازار ایران می‌توانیم جک S5، بی وای دی S6، هاوال H2، هن تنگ X5، بیسو T3 و هایما S7 توربو را نام ببریم.

چری از معتبرترین شرکت های خودروساز چین محسوب می شود که سهم بالایی از بازار چین را در اختیار دارد.

محصولات چری در ایران با نام MVM تولید و عرضه می شوند که نمایندگی فروش اقساطی مدیران خودرو تصمیم گرفته در کنار عرضه محصولاتی مانند فروش اقساطی ام وی ام 315 برای عرضه مدل های لوکس اینچنینی از برند اصلی کمپانی یعنی همان چری استفاده کند.

از لحاظ فنی، تیگو 5 یک شاسی بلند با وزن 1.5 تن است که از موتور پرقدرت 2000 سی سی استفاده می کند. حداکثر توان پیشرانه این خودرو حدود 140 اسب بخار است.

با وجود قرار گرفتن این خودرو جزو خودرو های شاسی بلند، این محصول مصرف سوختی کمتر از 9 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد و از این لحاظ کاملا مقبول است.

موتور 4 سیلندر تیگو 5 ، بدلیل تراکم بالا حساسی زیادی روی بنزین ندارد و لازم نیست چندان نگران استفاده از بنزین های باکیفیت و مکمل باشید.

در ایران تیگو 5 در چهار تیپ مختلف عرضه شده است. یک تیپ با جعبه دنده ی 5 سرعته دستی و سه تیپ Luxury، Comfortable و Excellent در مدل اتوماتیک ، انواع تیپ های تولید شده برای این خودرو هستند.

 

لاستیک مناسب برای تیگو 5

به عبارتی میتوان تایر خودرو تیگو 5 را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  225/65/17 

خودروهایی با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  225/65/18 و میتوان از سایز پهن تر 235/60/18 ونیز سایز 245/60/18 استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر تیگو 5 استفاده نمایید.

***در نسل جدید تیگو 5 از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد  نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط