دانستنی‌ها

معرفی هیوندای النترا و تایر مناسب آن

هیوندای  (Hyundai)

 هیوندای بزرگترین گروه صنعتی کشور کره جنوبی می باشد که مجموعه شرکتها و کارخانجات بزرگی است که توسط آقای چونگ جو یونگ در سال 1947 میلادی بنیان گذاری و تاسیس شد.شرکت هیوندای موتور هم‌اکنون دارای ۷ مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود است. امروزه شرکت ها و کارخانه های زیادی در سراسر جهان تحت نام تجاری هیوندای همچون شرکت صنایع سنگین هیوندای (Hyundai Heavy Industry) در امر کشتی سازی به فعالیت های بزرگ اقتصادی مشغولند ،شرکت خودروسازی هیوندای موتور  (Hyundai Motor Company) که در سال 1967 شکل گرفت، شناخته شده ترین بخش این مجموعه است.

امروزه شرکت هیوندای موتور در بیش از 193 کشور جهان و توسط 6000 نماینده در سطح جهان، پنجمین قطب خودروسازی جهان است.

این شرکت با در اختیار داشتن دو برند کیا موتور و سانگ‌یانگ، توانست در سال ۲۰۱۶ میلادی به تولیدی برابر با ۵ میلیون دستگاه خودرو دست پیدا کند و اگر تا پایان سال میلادی جاری موفق به خرید سهام دو شرکت فیات، کرایسلر شود، می‌بایست این کمپانی کره‌ای را بزرگ‌ترین تولید کننده اتومبیل در جهان نام نهاد.

از جمله بهترین و پر فروش ترین محصولات این شرکت می توان به هیوندای النترا اشاره نمود.

هیوندای النترا Hyundai Elentra

هیوندای النترا 1990 – 1994 (نسل اول)

هیوندای النترا در سال 1990 در بازار توسط کمپانی کره ای هیوندای عرضه شد و تغییرات جزئی ظاهری در سال 1993 در آن اعمال گردید.

هیوندای النترا 1995 – 2009 (نسلهای 2-3-4)

در اواخر سال 1995 میلادی نسل دوم هیوندای النترا تولید گردید و تغییرات جزئی ظاهری در سال 1999 در آن اعمال گردید.

تولید این فیس از هیوندای النترا در سال 2000 به پایان رسید و کمپانی هیوندای این مدل را با عنوان آوانته وارد بازار کرد ولی بعد از 6 سال این خودرو مجددا با نام النترا به بازار ارائه گردید.

هیوندای النترا 2010 -2015 (نسل پنجم)

سال 2010 ، هیوندای نسل پنجم هیوندای النترا را با چراغ های بزرگ که در 4 اتاق متفاوت بود وارد بازار های جهانی کرد؛

هیوندای النترا 2016 تا کنون (نسل ششم)

در اواخر سال 2015 نسل ششم  هیوندای النترا در نمایشگاه لس آنجلس رو نمایی شد. این مدل در ژانویه  سال 2016 به دیگر محصولات هیوندای اضافه شد.

 

بدنه هیوندای النترا

طول هیوندای النترا 4569 میلی متر و عرض آن نیز  1801 میلی متر می باشد. هیوندای النترا جدید با بهره گیری از طراحی جدید چراغ ها و جلو پنجره 6 ضلعی خود را از نسل های پیشین متمایز کرده و این سبک طراحی ، ساختار ایرودینامیکی النترا را ارتقا داده و موجب شتاب گیری بهتر در این خودرو شده است.

 

هیوندای النترا  توانست 4 ستاره ایمنی از سازمان NHTSA کسب کند. 

 

پیشرانه

هیوندای النترا با پیشرانه ۲.۰ لیتری (MPI) که در واقع تکنولوژی موتور این خودرو است و معنی آن پاشش سوخت در منیفولد‌های ورودی هوا در موتور بوده که باعث سوخت رسانی به سیلندرها می‌شود که در مقایسه با سیستم نوین (GDI) یا همان سیستم پاشش چند مرحله‌ای سوخت به درون سیلندرها، دارای نقاط ضعف بیشتری بوده و هزینه نگهداری این خودرو را بالاتر از نمونه GDI آن خواهد کرد.

قدرت تولیدی پیشرانه ۲.۰ لیتری MPI  در هیوندای النترا برابر با ۱۵۶ اسب بخار بوده و شتاب صفر تا صدی برابر با ۱۰ ثانیه است.

در نمودار مصرف سوخت ترکیبی، در دو بخش شهری و اتوبان، مصرفی برابر با ۷.۵ لیتر در پیمایش هر صد کیلومتر مسیر را دارا بوده که نسبت به موتورGDI، دارای قدرت تولیدی کمتر و مصرف سوخت بیشتری خواهد بود.

 

لاستیک مناسب برای هیوندای النترا

به عبارتی میتوان تایر خودرو    هیوندای النترا  را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای  هیوندای النترا با رینگ سایز 16  اینچی و با لاستیک فابریک سایز   205/55/16 

خودروهای  هیوندای النترا با رینگ سایز 16  اینچی و با لاستیک پهن سایز       215/55/16 

خودروهای  هیوندای النترا با رینگ سایز 17  اینچی و با لاستیک فابریک سایز  215/45/17 

خودروهای  هیوندای النترا با رینگ سایز 17  اینچی و با لاستیک پهن سایز       225/45/17 

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیک هیوندای النترا  استفاده نمایید.

***در نسل جدید  هیوندای النترا از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد  نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط