دانستنی‌ها

معرفی کارخانه ایران تایر

ایران تایر

در منطقه خاورمیانه حدود 22 کارخانه  تولید تایروجود دارد که از این تعداد 9 کارخانه با ظرفیت اشتغال حدود 14هزار نفر در ایران واقع شده است. این در حالی است که این صنعت زمینه اشتغال‌زایی 70هزار نفر را به صورت غیر مستقیم درپی داشته است. از جمله این کارخانه ها کارخانه ایران تایر میباشد.

این شرکت در سال 1343 تأسیس  گردید و از سال 1344 با نام شركت جنرال تایر و رابر ایران به بهره برداری رسید.محل کارخانه در شهرتهران- کیلومتر 5 جاده مخصوص کرج- روبروی صنایع هوایی قدس- شرکت تولیدی ایران تایر میباشد.

انواع تایر خودرو تولیدی شـركت ایران تایر شامل سایزهای مختلف تایر بایاس و تایر رادیال نخی است كه همگی با نام تجاری ایران تایر تولید و عرضه می شوند. این شرکت موفق به اخذپروانه‏ های استاندارد ایران و پروانه‏ های ایزو 9001 و ایزو 14001 گردیده است.

ظرفیت تولید

این شرکت در سال 1344 با ظرفیت سالانه 4000 تن تایر خودرو فعالیت خود را آغاز نمود و پس از اجرای دو طرح توسعه، ظرفیت تولیدی خود را به 26000 تن تایر خودرو در هر سال افزایش داد. این شرکت با توجه به شرایط  بازار، اقدام به اجرای مرحله اول طرح و توسعه تولید تایرهای خودرو بلت سیمی با ظرفیت 4000 تن نمود كه در آخر سال 89 به بهره برداری  رسید. 

سهم از بازار ایران

 هم اکنون 14/5 درصد از سهم بازار لاستیک خودرو را در اختیار دارد. که از این مقدار حدود 17% فروش شركت به صورت تایرهای O.E به خودروسازان، 13% به سازمانها و ارگانها و 70% آن به بازار عرضه می شود. 

دانش فنی

شرکت ایران تایر به منظور تولید محصولات كیفی و حضور مؤثر در بازار، شركت ماتادور را با توجه به شهرت و اعتبار جهانی بعنوان شركت ارائه دهنده دانش فنی انتخاب نمود.

ماشین آلات

این شرکت همچنین دستگاههای خطوط تولید لاستیک خودرو  را از بهترین سازندگان ماشین آلات کشورهای فرانسه، هلند، آلمان و اسلواکی انتخاب نموده است.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط