دانستنی‌ها

معرفی کیا پیکانتو و بهترین تایر پیکانتو

شرکت کیا موتورز  KIA MOTOR

 شرکت کیا موتورز در سال 1944 با نام  صنایع دقیق کیونگ سانگ تاسیس گردید. فعالیت این شرکت در زمینه ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی بود کهدر سال 1952 نام خود رﺍ به کیا تغییر داد و پس از آن اقدام به ساخت موتورسیکلت،کامیون و خودرو‌های سوﺍری نمود.

در سال 1986 شرکت کیا شروع به همکاری با شرکت فورد و مزدا نمود و از تولیدات آن میتوان به مزدا فامیلا-مزدا121-فورد فستیوا(پراید خودمان) -فورد اسپایر  و کیا آولا شاره کرد.کیاموتورزی که در سال 1986 فقط 26 دستگاه خودرو تولید نموده بود درسال بعد و تنها در فاصله یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه ارتقا داد.

در سال1992 کیاموتورز آمریکا،در ایالات متحده آمریکا کار خود را شروع کرد. نخستین خودرو دﺍرﺍی برند کیا،در 1994 تولید وبه بازار عرضه گردید ﺍز ﺁن زمان کیا به شکلی روش مند فعالیت خود رﺍ گسترش داد.

 در سال 1997 در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیاشرکت کیا دچار ورشکستگی شدو این امر باعث شد شرکت فورددر سال 1998 با فروش سهام خود به شرکت هیوندای موتورز ،شرکت کیا را به سلطه رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای موتور گروپ در آورد..

شرکت کیاموتورز از سال 1998 با مدیریت هیوندای‌ موتور گروپ، شروع به تولید و صادرﺍت خودرو کیا  کرد که از رایج ترین محصولات کیا در ایران میتوان کیا پیکانتو   KIA Picanto  را نام برد.

 

کیا پیکانتو KIA Picanto

کیا پیکانتو – Kia Picanto خودروی سایز کوچک شهری کیا می باشد که نسل اول آن در سال 2004 معرفی شده است. اما هم اکنون در بازار خودروی کشور شاهد نسل دوم کیا پیکانتو هستیم که در سال 2011 عرضه شده است. پیکانتو از یک پیشرانه 1.2 لیتری ( 1250cc ) در کنار یک جعبه دنده 4 سرعته  دستی و اتوماتیک تولید شده است که در ایران فقط نمونه ی اتوماتیک آن  عرضه می شود.

موتور پیکانتو  قدرتی معادل 87 اسب بخار تولید می کند. این خودروی کوچک 4 ستاره ایمنی را از 5 ستاره دریافت کرده و علاوه بر جثه کوچک و قدرت نه چندان زیاد، محصول نسبتا ارزان قیمتی است که تعداد بیشتری از مردم قادر به خرید آن هستند.

 

 

نمای کنار کیا پیکانتو

 

این خودرو یکی از سبک وزن‌ترین خودروهای موجود در رسته محصولات کوچک به شمار می‌رود و وزن آن در سنگین‌ترین حالت ممکن به زحمت به یک تن می‌رسد. 

علاوه بر وزن مناسب، خودروی کیا پیکانتو در زمینه‌ی میزان مصرف بهینه سوخت نیز محصول قابل اعتنایی به شمار می‌رود.
در شرایطی که میزان مصرف شهری سوخت این خودرو به طور متوسط روی رقم ۷.۳ لیتر به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت قرار گرفته است، در حالت غیر شهری شاهد به دست آمدن رقم مناسب‌تری در این زمینه یعنی ۴.۶ لیتر به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت هستیم. ضمن آن که میزان متوسط مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخه ترکیبی نیز روی رقم ۵.۵ لیتر به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت قرار دارد.

 

نمای روبرو کیا پیکانتو

لاستیک مناسب برای کیا پیکانتو

خودروی  کیا پیکانتو خودرویی است با رینگ سایز 15  اینچی و با لاستیک فابریک سایز  175/50/15

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیک استفاده نمایید.

***درکیا پیکانتواز تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط