دانستنی‌ها

معرفی تویوتا آریون و تایر مناسب آن

کمپانی تویوتا  TOYOTA

این شرکت در ابتدا توسط ساکیشی تویودا با نام کمپانی تویودا در اواسط قرن نوزدهم تاسیس گردید و در ابتدا در زمینه صنعت نساجی و فرش فعالیت می کرد. در سال 1894 در این شرکت یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته شده بود.ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک ماشی بافندگی را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویودا، تحت نام صنایع تویودا پا به عرصه وجود نهاد. کیشیرو تویودا فرزند ساکیشی تویودا دپارتمان اتومبیل را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی تویودا (کارخانه پدری)، راه‌اندازی نمود.در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود.در سال ۱۹۵۲ تویوتا به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل گردید. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت.

تویوتا در سراسر ژاپن ۱۲ کارخانه تولیدی دارد. بازار خارجی تویوتا ۱۷۰ کشور و منطقه را در برمی گیرد. شرکت‌های تولیدی خارجی سازنده تویوتا ۵۲ شرکت و در ۲۷ کشور جهان پراکنده می‌باشند. در سال ۲۰۰۵، در ژاپن ۶۵۷۹۸ نفر در کارخانه‌های شرکت کار می‌کرده‌اند، که با احتساب ۵۲۳ شرکت زنجیره تأمین، که ۲۳۱ شرکت آن در خارج از ژاپن مستقر است، این تعداد به ۲۸۵۹۷۷ نفر می‌رسد.

تویوتا در سال 2014 بزرگ ترین خودروساز جهان بود و از هر 9 خودرو تولیدشده در جهان یکی از آنها تویوتا بوده اند. در مجموع این خودروساز در سال 2014 حدود 10 میلیون و 500 هزار خودرو تولید کرده است. 

آنچه دلیل محبوبیت تویوتا در سطح جهانی محسوب می‌شود، کیفیت بالا و استهلاک پایین در محصولات این برند است.از محصولات رایج این کمپانی میتوان تویوتا آریون را نام برد .

تویوتا آریون TOYOTA AURION 

/تویوتا آریون,2010 Grand

تویوتا آریون دارای پلت فرم یکسانی با تویوتا کمری میباشد ولی از لحاظ ظاهری در فرم جلو و عقب و نمای داخلی تفاوت ظاهری با کمری دارد. تویوتا آریون خودرویی با امکانات و وضعیت ظاهری کمری اما با قدرت و شتاب بیشتر میباشد.تویوتا آریون یک نسخه جدیدتر، راحت‌تر و سریع‌تر از کمری می باشد.

تویوتا آریون  در دو تیپ SE و Grand در ایران وجود دارد این دوتیپ دربال عقب (برای مدل Se)، سپر عقب و جلو پنجره متفاوت هستند. تویوتا آریون Grand، برخلاف مدل Se که شکل اسپرت‌تری دارد ، ظاهر شکیل‌تر و رسمی‌تری دارد.

تویوتا آریون Grand دارای رینگ چرخ ۱۷ اینچ، چراغ جلوی هالوژن، سنسور پارک عقب و راهنمای روی آیینه‌های بغل می‌باشد.

تویوتا آریون V۶ دارای حجم موتور ۳۵۰۰ سی سی با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و دارای گیربکس ۶ دنده اتوماتیک می باشد

شرکت تویوتا توانسته است تا با استفاده از مواد عایق صدا، خودروی تویوتا آریون را به خودرویی بسیار ساکت و بی‌صدا تبدیل کند.

لاستیک مناسب برای تویوتا آریون

به عبارتی میتوان تایر خودرو  تویوتا آریونرا به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  215/55/17  که می توان از سایز  225/55/17   نیز استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** در نسل جدید تویوتا تویوتا آریون از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط