دانستنی‌ها

والو (والف) چیست؟

والو یا والف چیست؟

والو به معنی شیر می باشد و در لاستیک به عنوان شیر یک طرفه عمل می کند. در زمان های گذشته که استفاده از تیوپ معمول بود والو روی تیوپ وصل بود و کسی به دنبال تهیه والو نبود. در رینگ و لاستیک های تیوبلس والو به طور جداگانه بروی رینگ سوار می شود. والو جزو قطعات مصرفی می باشد و چون جنس بدنه آن لاستیکی می باشد حتما نیاز هست که هنگام تعویض لاستیک, والو نیز تعویض گردد. در ماشین آلات صنعتی و معدنی از والو های تخصصی استفاده می کنند که موضوع بحث ما نیست. در این مقاله قصد داریم انواع والو های معمول را معرفی کنیم.

 

1 – والو TR414

این والو همان والو های معمول می باشد که بروی خودرو های معمولی از جمله پژو و پراید و … استفاده می شود.این والو ها پر مصرفترین نوع والو می باشد و حتما باید هنگام تعویض لاستیک عوض شود. در 2 نوع بدون کاور و با کاور استیل در بازار موجود می باشد.

این والو ها از سه قسمت بدنه و هسته و درپوش تشکیل شده اند.

 

 

 

2-والو فلزی

این نوع والو ها طول عمر بیشتری نسبت به مدل قبلی دارند و قابلیت تعویض و باز و بسته کردن در صورت نیاز دارد. 

 

3 – والو های سنسوردار لاستیکی

این نوع والو ها همانند نوع اول والو ها می باشند ولی با این تفاوت که قسمت برنجی آن بلند تر بوده و در قسمت پایینی آن پیچ یا مهره تعبیه شده است تا سنسور نشانگر درجه باد به آن وصل شود.شکل سمت راست نشانگر این نوع والو می باشد.

 

4- والو سنسور دار پیچی

این والو ها همانند مدل دوم پیچی بوده و دارای قسمتی برای وصل شدن سنسور نشانگر درجه باد  می باشند.

5- نوع پنجم والو هایی می باشند که سنسور نشانگر درجه باد به صورت پرسی به والو چسبیده است و بصورت پیچی می باشند. بیشتر در خودرو های چینی از این والو استفاده شده است و در هنگام خراب شدن والو راننده مجبور به تعویض والو و سنسور به صورت یکجا می باشد که هزینه زیادی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط