دانستنی‌ها

معرفی کیا سورنتو و بهترین تایر کیا سورنتو

شرکت کیا موتورز  KIA MOTOR

 شرکت کیا موتورز در سال 1944 با نام  صنایع دقیق کیونگ سانگ تاسیس گردید. فعالیت این شرکت در زمینه ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی بود کهدر سال 1952 نام خود رﺍ به کیا تغییر داد و پس از آن اقدام به ساخت موتورسیکلت،کامیون و خودرو‌های سوﺍری نمود.

در سال 1986 شرکت کیا شروع به همکاری با شرکت فورد ومزدا نمود و از تولیدات آن میتوان به مزدا فامیلا-مزدا121-فورد فستیوا(پراید خودمان) -فورد اسپایر  و کیا آولا شاره کرد.کیاموتورزی که در سال1986 فقط 26 دستگاه خودرو تولید نموده بود درسال بعد و تنها در فاصله یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه ارتقا داد.

در سال1992 کیاموتورز آمریکا،در ایالات متحده آمریکا کار خود را شروع کرد. نخستین خودرو دﺍرﺍی برند کیا،در1994 تولید وبه بازار عرضه گردید ﺍز ﺁن زمان کیا به شکلی روش مند فعالیت خود رﺍ گسترش داد.

 در سال 1997 در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیاشرکت کیا دچار ورشکستگی شدو این امر باعث شد شرکت فورددر سال 1998 با فروش سهام خود به شرکت هیوتدای موتورز ،شرکت کیا را به سلطه رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای موتور گروپ در آورد..

شرکت کیاموتورز از سال 1998 با مدیریت هیوندای‌موتور گروپ، شروع به تولید وصادرﺍت خودرو کیا  کرد که از رایج ترین محصولات کیا در ایران می توان کیا سورنتو را نام برد.

کیا سورنتو

در سال2003 کمپانی کیا برند جدید شاسی بلند خود را با نام کیا سورنتو به عنوان جایگزین بزرگتری برای شاسی بلند کوچکتر اسپرتیج معرفی کرد.

کمپانی کیا  2004  تیپ LX اسپرت کیا سورنتو را معرفی کرد که تعدادی از تجهیزات مانند رینگ‌های آلیاژی و چند به روز رسانی مختلف در بدنه و کابین را ارائه می‌داد.

در سال2005 کیا سورنتو برای تیپ LX چراغ‌های جلوی خودکار هوشمند را ارائه کرد و جعبه دندهٔ  را به ۵ سرعته ارتقاء داد.

در سال 2006 کیا رینگ‌های آلیاژی را به صورت استاندارد برای همهٔ تیپ‌ها ارائه داد.

درسال 2007 کیا سورنتو دارای یک موتور V6 قوی بود و پیشرفت‌های چشمگیری در کابین و بدنهٔ جدید و همچنین تجهیزات امنیتی مختلف دارا بود.

در سال 2008  کیا سورنتو یک موتور V6 ۳٫۳ لیتری قوی‌تر با ۲۴۲ اسب بخار نیرو برای تیپ‌های ساده و LX ارائه داد.

در سال 2011  کیا طراحی مجددی برای سورنتو ارائه داد، با این طراحی مجدد کیا سورنتو دارای یک ردیف سوم صندلی، پیشرفت‌های مختلف در کابین و بدنه و یک موتور قوی‌تر بود.

به روز رسانی‌های اندکی هم برای مدل سال 2012 انجام گرفتند که قابل توجه ترین آن‌ها واسط کنترل صوتی فعال “Uvo” کیا بود.

در سال 2013 چند به روز رسانی کوچک برای تمام تیپ‌ها انجام شدند.

 کیا سورنتو  مدل سال ۲۰۱۴ شاهد به روز رسانی‌هایی برای موتور و به روز رسانی‌های مختلفی در کابین و بدنه بود.

لاستیک مناسب برای کیا سورنتو

به عبارتی میتوان تایر خودرو کیا سورنتو را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای کیا سورنتو با رینگ سایز 17  اینچی و با لاستیک فابریک سایز     245/65/17 

خودروهای کیا سورنتو با رینگ سایز 18  اینچی و با لاستیک فابریک سایز     235/60/18

خودروهای کیا سورنتو با رینگ سایز 19  اینچی و با لاستیک فابریک سایز     235/55/19 

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیک کیا سورنتو استفاده نمایید.

***در نسل جدید کیا سورنتو  از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط