دانستنی‌ها

سایز لاستیک تیبا

تایر مناسب تیبا

تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) نخستین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش است. در برخی از تیباهای تحویلی دکمهٔ باز کن صندوق بر روی ریموت موجود است

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده‌است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده‌است. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد.

انواع تیبا

تیبا در دو نوع صندوق دار که تیبا 1 و مدل هاچ بک که  تیبا 2 نامگذاری شده است تولید می شود. از لحاظ موتوری این دو مدل تفاوتی باهم ندارند . 

رینگ و لاستیک تیبا

تیبا هم با رینگ آهنی و هم با رینگ آلیاژی به بازار عرضه شده است که در رینگ آهنی سایز 13 و 14 استفاده شده است و در رینگ آلیاژی (آلومینیوم) سایز 14 استفاده شده است. جا پیچ تیبا 4*100 می باشد . 

در خودروی تیبا در رینگ های 13اینچی از سایز 175/70/13 استفاده شده است که می توان با سایز 185/70/13 جایگزین کرد. سایز های پهن تر در خودروی تیبا مورد تایید کارشناسان میهن تایر نمی باشد.

در رینگ های 14 اینچی فولادی یا آلومینیومی از سایز 185/60/14 استفاده می شود. در صورتی که می خواهید لاستیک پهن تری استفاده کنید از سایز 195/60/14 استفاده کنید و سراغ سایز های پهن تر نروید.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر تیبا استفاده نمایید.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط