دانستنی‌ها

معرفی رنو ساندرو و تایر مناسب آن

رنو(Renault)

رنو، (به فرانسوی: Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی است.

که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون،تریلر ،تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین بیانکور، فرانسه قرار دارد.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس ازگروه فولکس واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته شد.این شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد.

 

رنو ساندرو

ساندرو در مرکز پژوهشی و تحقیقاتی تکنوسنتر رنو در فرانسه و با همکاری دو تیم برزیلی و رومانیایی طراحی شد.

پس از تکمیل توسعه آن، ساندرو برای بار نخست در دسامبر 2007 و در کشور برزیل به عنوان مدلی ساخت رنو معرفی شد.

پلتفرم ساندرو با دو خودروی تندر 90 و رنو کلیوس نسل دوم یکسان بوده و با کد X90 شناخته می شود. 

 

پارس خودرو ساندرو را در ایران تنها با پیشرانه‌ K4M 696 عرضه می‌ کند؛ پیشرانه‌ ای که مدت زیادیست در خودروی تندر 90 نیز به‌ کار گرفته شده و می شود. این موتور 1598 سی سی حجم دارد و از آرایش چهار سیلندر خطی با 16 سوپاپ بهره می‌ گیرد.

توان حداکثر آن معادل 105 اسب بخار در دور موتور 5750 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه برابر 140 نیوتن‌متر است که در دور موتور 3750 دور بر دقیقه حاصل می‌ شود.

سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع 5 سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن بر اساس کاتالوگ معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در استفاده روزانه این مقدار تا 7 الی 7.4 لیتر در 100 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدل اتوماتیک ساندرو  از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته با قابلیت تعویض دستی بهره می‌ برد و به‌صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر، حدود 8.3 لیتر مصرف سوخت دارد.

رنو برای محور جلوی رنو ساندرو، سیستم تعلیق مستقل مک‌ فرسون با بازوی جناقی را برگزیده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق نیمه‌ مستقل با فنر های مارپیچ استفاده کرده است.

ترمزهای جلو و عقب رنو ساندرو همانند بسیاری از خودروهای هاچ‌ بک دیگر این بازه قیمتی و موجود در بازار به‌ ترتیب از نوع دیسکی و کاسه‌ ای هستند.

لاستیک مناسب برای رنو ساندرو

به عبارتی میتوان تایر خودرو  رنو ساندرو  را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای رنو ساندرو با رینگ سایز 15 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 185/65/15 که میتوان از سایز پهن تر 195/60/15 و 205/60/15 نیز استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر رنو ساندرو استفاده نمایید.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

 

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط