دانستنی‌ها

معرفی لاماری ایما و تایر مناسب آن

لاماری ایما

بررسی لاماری ایما

خوودرو لاماری ایما در بازار چین و سایر کشورها با نام دانگ فنگ T5 Evo شناخته می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای بهبود یافته از دانگ فنگ T5 است. T5 Evo خودرویی به روز است و در سال 2021 توسط یکی از زیرمجموعه‌های خودروسازی دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ معرفی شده است. همان‌طور که اشاره کردیم، این خودرو در حقیقت نسخه‌ای تغییر یافته از دانگ فنگ T5 است که این خودرو نیز در سال 2018 معرفی شد. نکته جالب در خصوص لاماری ، عرضه همزمان نسخه اصلی یعنی دانگ فنگ T5 توسط خودروسازی فردا است. لاماری نیز با برند داخلی یعنی FMC T5 به بازار ایران عرضه می‌شود هرچند برخلاف لاماری ایما، چندان اسپرت نیست و بیشتر یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود.

داخل لاماری ایما

برخلاف ظاهر خارجی اسپرت و جوان پسند، کابین لاماری ایما احساس یک خودرو مجلل را به شما تلقین می‌کند. نمایشگرهای پیوسته بخش بزرگی از داشبورد خودرو را اشغال کرده‌اند که برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و مجموعه نشانگرها استفاده می‌شوند. کابین داخلی لاماری ایما براساس الگوی طراحی مینیمالیستی طراحی شده است، بنابراین دکمه‌های اندکی را در کابین خواهید دید.

لاماری ایما

طراحان دانگ فنگ هنگام خلق فضای داخلی دانگ فنگ T5 Evo نیم نگاهی به محصولات مرسدس بنز داشته‌اند، چرا که سبک کلی کابین این خودرو شبیه به خودروهای جدید مرسدس بنز است و دریچه‌های تهویه نیزکاملا شبیه به دریچه‌های سیستم تهویه مرسدس هستند. فرمان خودرو و اهرم تعویض دنده نیز زیبا و مدرن طراحی شده‌اند و فرمان نیز از نوع دی‌کات است. فاصله بین دو محور دانگ فنگ T5 Evo نیز برابر با 2715 میلیمتر است که خبر از فضای داخلی جادار و راحت برای این کراس‌اوور اسپرت و مجلل می‌دهد.

طراحی لاماری ایما

با نگاهی گذرا به چهره لاماری ایما متوجه آن می شویم که با کراس‌اووری جوان پسند و اسپرت مواجه هستیم. استفاده از نوار باریک چراغ‌های LED به یکی از اصول طراحی اخیر چینی‌ها تبدیل شده است که پیش‌تر در کی ام سی و ام وی ام X22 پرو دیدیم و اکنون در لاماری ایما نیز این الگوی طراحی مشاهده می‌شود. شباهت‌های بسیاری میان طراحی جلوپنجره لاماری ایما و دیگر کراس‌اوورهای چینی یعنی کی ام سی K7 مشاهده می‌شود، برای مثال قسمت زیرین جلوپنجره تورفتگی دارد و چراغ‌های روشنایی اصلی در گوشه‌های سپر قرار گرفته‌اند.

با این حال ظاهر جانبی و عقبی خودرو بیش از آنکه شبیه کراس‌اوورهای چینی باشد، به شاسی‌بلندهای لوکس اروپایی شباهت دارد. الگوی طراحی قسمت جانبی به کراس‌اوورهای جگوار شباهت دارد و در نمای عقبی نیز تقلیدی دیگر از طراحی پورشه را می‌بینیم که البته با قیمتی بسیار کمتر از پورشه واقعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

لاماری ایما

شرکت سازنده این خودرو ادعا می‌کند شتاب صفر تا صد لاماری ایما برابر با 9.5 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.6 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. پیشرانه این خودرو از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند و همان‌طور که انتظار می‌رود، از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند و اصطلاحا تک دیفرانسیل است.

مشخصات فنی لاماری ایما

نام خودرو : لاماری ایما

کشور سازنده : چین

سال طراحی : 2021

موتور : 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور : 1481 سی سی

تنفس موتور : توربوشارژ

انتقال نیرو : دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت : 195 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور : 285 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه

جعبه دنده : 7 سرعته دوکلاچه

شتاب 0 تا 100 : 9.5 ثانیه

حداکثر سرعت : 160 کیلومتر در ساعت

وزن : 1550 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر) :  4565  طول – 1860 عرض – 1690 ارتفاع

فا صله بین دو محور : 2715  میلیمتر

امکانات لاماری ایما

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی – بلوتوث – 6 بلندگو

ترمز و پایداری

ABS – EBD – ESC – HDC – HAC – TCS – HBA – BAS

دیگر امکانات

صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، قابلیت تنظیم ارتفاع نور جلو، آینه های برقی به همراه گرمکن، صفحه نمایش دیجیتالی کیلومترشمار 10.25 اینچی، فرمان چرمی دی کات، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، روکش چرمی صندلی ها، کروز کنترل، سیستم تصفیه هوا AQS، سانروف پانوراما، سنسور پارک، کول باکس، قابلیت اتصال WiFi

تایر مناسب لاماری ایما : 235/55/19

بازگشت به لیست