دانستنی‌ها

معرفی لکسوس RX350 و تایر مناسب آن

لکسوس RX350

لکسوس RX350 یک خودرو شاسی بلند با ظرفیت گنجایش ۵ نفر می باشد.این لکسوس ار ایکس جزو خودروهای لوکس بازار تلقی می شود و به راحتی توان رقابت با حریفان خود مثل آکورا ام دی ایکس و کادیلاک اس آر ایکس را دارد.

مواردی را که به مدل ۲۰۱۵ لکسوس RX350  اضافه شده است را می توان صفحه نمایش ۸ اینچی،چراغهای LED با شدت نور بالا و یک ریموت کنترلر تاچ دانست.

لکسوس RX350 از ابتدای تولیدش در سال 1998 میلادی جزء پرفروش ترین محصولات لکسوس بوده و آخرین نسل آن (نسل سوم) از همان ابتدا توانسته هر سال در بین پرفروش ترین خودروهای لوکس آمریکا قرار بگیرد و این رتبه را کماکان برای چندین سال پیاپی نگه داشته‌است.

در ایران نیز لکسوس RX350 از ابتدای ورودش نظرات زیادی را به خود جلب کرد و توانست آنچنان به فروش و محبوبیت برسد که هنوز هم تعداد این مدل لکسوس با وجود محدودیت های واردات از تعداد کل دیگر لکسوس های بازار بیشتر است.

لکسوس RX350 تنها در مدل 5 نفره عرضه شده و با وجود اینکه نمونه های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل آن تولید شده اند اما خوشبختانه نمونه های وارد شده به کشور همگی از نوع 4WD هستند.

طراحی داخلی لکسوس RX350

با ورود به کابین لکسوس RX350 که به انبوهی از چوب و چرم آغشته شده است و فضایی ارگونومیک و مناسب خانواده دارد حس و حال بهتری از قبل نسبت به سامورایی پر طرفدار پیدا میکنید و در نهایت لیست کامل و تحسین برانگیز آپشن های لکسوس RX350 باعث می شوند تا بیش از پیش شیفته جذابیت های عالی نسل دوم لکسوس RX350  شوید .

طراحی ظاهری لکسوس RX350

ظاهر لکسوس RX350 خبر از شخصیتی قدرتمند میدهد و موتور 3.5 لیتری V6 270 اسب بخاری RX350 برای اثبات این موضوع کارایی لازم را دارد. 

در کنار این سواری با ثبات ، قدرتمند و لذت بخش لکسوس RX350 موضوعی است که باعث شده است تا بار دیگر برتری لکسوس و ماشین های جذابش به چشم بیاید .

انتخاب لکسوس RX350 توسط موسسه JD.POWER در سال 2004 به عنوان جذابترین شاسی بلند سال یا انتخاب آن به عنوان ارزشمند ترین SUV در

رنج قیمت خودش جزء مواردی است که بیش از پیش بر ویژگی های مثبت لکسوس RX350 میفزاید و شما را به خرید آن بیشتر ترغیب می کند.

طراحی ظاهری لکسوس RX350 از طرح‏های رایج خودروهای SUV فاصله گرفته و این مسئله خصوصا در نمای جانبی و قسمت عقب خودرو مشخص است. در این نسل هم سعی شده تا از خط مشی نسل قبل پیروی شود.

استفاده از طرح چراغ‏های سفید در عقب، ادامه یافتن چراغ‏های عقب روی در صندوق بار، انحنای جانبی زیاد ستون‏های انتهای بدنه و طرح چراغ‏ها و جلو پنجره آن از موارد قابل ذکر است.


طراحی داخلی لکسوس RX350 مانند دیگر ساخته ‏های آن لوکس و با کیفیت است. بخش میانی لکسوس RX با شیبی ملایم به سمت جلو حرکت کرده و قرار گیری اهرم دنده روی قسمت انتهایی آن بسیار زیبا است.

طراحی جلوی لکسوس RX350 حاصل شکل‌های هندسی منظم است که هارمونی مناسب و زیبایی را ایجاد کرده‌اند. بخصوص زمانی که چراغ‌های پرنور HID زنون آن روشن شوند.

نمای عقب لکسوس RX350 نیز ساده و شکیل است و یک بال کوچک در بالای شیشه عقب شیب دار آن قرار گرفته است. درب صندوق عقب کمی امضای لکسوس را در خود دارد و بالای پلاک خودرو یک نوار کرومی قرار گرفته است.

 

ابعاد لکسوس RX350

از نظر ابعاد و اندازه لکسوس RX350 خودروی نسبتاً بزرگ و قدبلندی است و دقیقاً 4768 میلیمتر طول، 1885 میلیمتر عرض و 1684 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2738 میلیمتر است.

دو دوربینی که در عقب و آینه سمت راست قرار گرفته کاملاً راننده را مسلط به خودرو خواهند کرد و اگر جای پارکی پیدا کردید می توانید به راحتی خودروی 2 تنی خود را پارک کنید.

پیشرانه و موتور لکسوس RX350

لکسوس RX350 مدل ۲۰۱۸ از همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳و۵ لیتری مدل استاندارد RX 350 استفاده می‌کند.

البته مدل RX 350L با کاهش قدرت ۵ اسب بخار و گشتاور ۶ نیوتن‌متر مواجه شده است و در مجموع، ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. علاوه بر این RX 350L با حدود ۱۰۵ کیلوگرم وزن بیشتر همراه شده است تا در زمان ۸.۱ ثانیه (تیپ تمام چرخ محرک) به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل استاندارد RX  350 در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان ۷.۹ ثانیه ثبت کرده است. لکسوس RX350 تماماً به‌منظور راحتی در مسافت‌های طولانی تنظیم شده است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در کنار فرمان بدون هیایو و در آرامش کامل کار می‌کنند.

لاستیک مناسب برای لکسوس RX350

به عبارتی میتوان تایر خودرو  لکسوس RX350 را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای لکسوس RX350 با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 235/55/18 که میتوان از سایز پهن تر  235/60/18 و نیز 245/60/18 در صورت تعویض چهار چرخ استفاده کرد.

خودروهای لکسوس RX350 با رینگ سایز 19 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 235/55/19

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر لکسوس RX350 استفاده نمایید.

***در نسل جدید لکسوس RX350 از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد  نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط