دانستنی‌ها

معرفی لیفان 620 و تایر مناسب آن

لیفان 620

کمپانی لیفان با تولید لیفان 620 به دنیای خودروهای با کیفیت قدم گذاشت. خودروساز چینی با تمرکز بر روی تکنولوژی های کلیدی در کنار ظاهر، طی چند سال به موفقیت های بزرگی دست یافت؛ برای مثال، استفاده از جدیدترین تکنولوژی های بوش آلمان در ساخت لیفان 620، سبب شد این خودرو بر اساس استانداردهای روز آلمان تولید شود که همین امر، از کیفیت ساخت عالی آن خبر می‌دهد. 

لیفان 620 از سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد و در چین، برزیل، روسیه، ویتنام و … به فروش رسید.

طراحی ظاهری و بدنه لیفان 620

لیفان 620 از طراحی بدنه متناسب و مقبولی برخوردار است و با در نظر گرفتن خطوط معمولی و سنتی روی بدنه و چراغ های جلوی شبیه آئودی A4، کاملا برازنده یک سدان خانوادگی می‌باشد. این سدان چینی با ابعاد 1,495 میلی‌متر ارتفاع * 1,705 میلی‌متر عرض * 4,550 میلی‌متر طول و فاصله محوری 2,605 میلی‌متر، در کلاس سدان های اندازه متوسط قرار می‌گیرد.

اگرچه طراحی بدنه لیفان 620 رضایت کلی خریدار را جلب می‌کند، اما برخی موارد از جمله چراغ های راهنمای LED شبیه آئودی A4 در زمره نقاط قوت این خودرو قرار می‌گیرند و به خوبی بیانگر پیشرفت سازندگان آن می‌باشند. همچنین، تعبیه چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی، نه تنها بر زیبایی 620 افزوده است، بلکه عملکرد خودرو را نیز، افزایش داده است.

ظاهر لیفان 620 در قیاس با تولیدات قدیمی داخلی نظیر: سمند وپژو 405 که سال‌های سال در خطوط تولید جا خوش کرده‌اند، از برتری نسبی برخوردار بوده و با وجود آنکه حدود یک دهه از طراحی آن سپری شده است، اما همچنان در نظر مشتری ایرانی می‌تواند جذابیت‌های مخصوص به خود را داشته باشد.

نمای جانبی لیفان 620 نیز با وجود طراحی ساده‌ای که دارد، آرامش خاصی به بیننده منتقل می‌نماید. در نمای عقب خودرو، چراغ‌های بزرگ که شاید بتوان آنها را الگو برداری شده از روی برخی مدل‌های سری E و C مرسدس بنز در  اوایل سالهای دهه ۲۰۰۰ میلادی تلقی نمود در دو طرف درب صندوق خودنمایی می‌کنند.

به طور کلی طراحی ظاهری لیفان 620، از هماهنگی کافی میان عناصر اصلی خود برخوردار بوده و در قیاس با رقبای قدیمی‌تر حاضر در بازار ایران حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

طراحی داخلی و کابین لیفان 620

در داخل کابین لیفان 620 با فضایی نسبتا آرامش‌بخش روبرو هستیم. این فضا با تریم کرم رنگ همراه شده و نواری به طرح چوب در میانه داشبورد دیده می شود که به زیبایی بر روی پنل درب ها نیز کشیده شده و جلوه‌ی هماهنگی را پدید آورده است. .

از نظر گنجایش نمی‌توان کابین لیفان 620 را در رده‌های بالا درجه‌بندی نمود و افراد بلندقد، از نظر فضای سر به ویژه در ردیف عقب با محدودیت مواجه هستند. صندلی ها نیز چندان نرم و راحت نیستند اما می‌توان آنها را با نمونه‌های داخلی مقایسه کرد و نمره قابل قبولی به آنها داد.ظرفیت صندوق عقب لیفان 620 معادل ۶۵۰ لیتر است که حدود ۲۰۰ لیتر بیشتر از پژو ۴۰۵ بوده و کاملا مناسب نیازهای مسافرتی یک خانواده ۴ نفره ایرانی است.

به طور کلی، کابین لیفان 620 تا حدی از نظر گنجایش با محدودیت مواجه است اما از طراحی نسبتا مناسبی برخوردار بوده و در این زمینه به نسبت بسیاری از رقبای داخلی از برتری نسبی برخوردار است.

پیشرانه و مشخصات فنی لیفان 620

کمپانی لیفان، سدان 620 را با دو موتور مختلف به بازار عرضه می‌کند: موتور 1.6 لیتری LF481Q3 با حداکثر قدرت 107 اسب بخار و گشتاوری در حدود 137 نیوتن متر که توسط خود کمپانی، طراحی و تولید شده است.

و موتور Tritec بی ام و با حداکثر قدرت 115 اسب بخار و گشتاوری در حدود 149 نیوتن متر که در چری Cowin نیز، مورد استفاده قرار گرفته است.

تجهیزات و مشخصات ایمنی لیفان 620

تمامی تیپ های لیفان 620 از تجهیزات استاندارد بسیار خوبی برخوردار هستند که از جمله آنها می‌توان به شیشه بالابرهای برقی، روکش چرم برای صندلی ها، آینه برقی، چراغ های جلوی زنون، MP3 CD Player، کنترل آب و هوای اتوماتیک، و قفل مرکزی، برای درب ها اشاره کرد.

ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ به همراه سیستم ضد قفل و توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)، و کیسه هوا برای سرنشینان جلو از جمله تجهیزات ایمنی لیفان 620 به شمار می‌روند. طراحی خوب و استفاده از استیل مقاوم در ساخت بدنه، ایمنی راننده و سرنشینان را افزایش می‌دهد. 

 

لاستیک مناسب برای لیفان 620

به عبارتی میتوان تایر خودرو لیفان 620 را به شرح زیر جمع بندی نمود. 

خودروهایی با رینگ سایز 15 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 195/60/15 و نیز میتوان از سایز پهن تر 205/60/15 استفاده نمود.

 

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر لیفان 620 استفاده نمایید.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط