دانستنی‌ها

معرفی مزدا 3 و تایر مناسب آن

مزدا 3

معرفی مزدا 3

مزدا 3 نیو یک سدان کامپکت است. در کنار خصلت‌های خانوادگی این خودرو، جاذبه‌های اسپرت بسیار خوبی هم به شما ارائه میکند. البته کمبود جای پا در قسمت عقب خودرو باعث شده که این ماشین برای خانواده‌های پرجمعیت شرایط ایده‌آلی نداشته باشد اما خانواده‌های جوان مشکلی با این قضیه نخواهند داشت و در مقابل میتوانند از ویژگی‌های مثبت پرشمار این ماشین نظیر: طراحی مناسب، ارگونومی مطلوب، فرمان نرم، گیربکس هوشمند و قدرت و کشش کافی لذت برند. در ضمن با توجه به ایمنی بالا، میشود با خیال آسوده اعضا خانواده را به کابین مزدا 3 دعوت نمایید. البته در این بین مشکلاتی نظیر ارتفاع کم شاسی از سطح زمین باعث برخورد کف خودرو با رمپ‌ها و سرعتگیرهای غیرمعمول میشود و همچنین سواری نسبتاً خشک ماشین میتوانند آزاردهنده باشند، هرچند در تیپ 4 بدلیل افزایش چند سانتی‌متری ارتفاع شاسی این مشکلات مقداری بر طرف شده‌اند.

اما شاید علت اصلی محبوبیت مزدا3 در خصلت‌های اسپرت ماشین نهفته باشد. البته تصور نکنید که با خودرویی بی‌رقیب در شتاب و سرعت طرف هستیم، اما قدرت کافی موتور و هماهنگی عالی آن با گیربکس در کنار فرمان‌پذیری مطلوب و هندلینگ مثال‌زدنی مزدا3 باعث شده که لذت رانندگی با این اتومبیل از بسیاری از رقبای این رده بالاتر باشد. جدا از این موارد نسخه فول مزدا3 ( تیپ 4) از نظر سطح آپشن هم محصول نسبتاً کاملی به حساب می‌آید و در مقایسه با امثال سراتو آپشنال (سایپا)، گزینه‌های بیشتری در اختیارمان قرار خواهد داد؛ هرچند نباید از یاد برد که مزدا3 با توجه به سال طراحی کمبودهایی هم در بخش آپشن دارد و نمیتواند با برخی از خودروهای هم قیمت چینی در بحث امکانات برابری کند.

کابین مزدا 3

با ورود به داخل کابین مزدا 3 جدید با فضایی زیبا و صمیمی روبرو میشویم. البته ممکن است با لمس قطعات احساس کنید که کیفیت متریال استفاده شده با سطح ایده‌آل فاصله دارد اما به شما اطمینان میدهم که این قطعات دوام بسیار بالایی دارند و به این زودی دچار خرابی یا سر و صدای اضافه نخواهند شد. ارگونومی صندلی‌ها و ادوات نیز مناسب است و به غیر از محدودیت فضای پا برای سرنشینان عقب، مشکل دیگری در داخل اتاق وجود ندارد.

فضای صندوق عقب هم به نسبت رقبای این رده نمره متوسط یا کمی بالاتر از متوسط را به دست می‌آورد، به زبان دیگر مزدا3 بزرگ‌ترین محفظه صندوق را در میان رقبای این خودرو ندارد اما بواسطه طراحی خوب اهرم‌های درب صندوق و دهانه ورودی مناسب، میتواند فضای کارآمدی در اختیارتان قرار دهند که برای استفاده‌هایی معمول کافی به نظر میرسد.شاید در ابتدای عرضه مزدا3 جدید به بازار، بسیاری طراحی این مدل را کاملاً معمولی و مشابه با سایر محصولات هم‌ رده اش تصور میکردند، اما با گذشت زمان ، مشخص شد که طراحان این محصول با تفکرات آینده نگرانه دست به قلم شده بودند. البته با توجه به اینکه نسل دوم مزدا 3، در قیاس با خودروهای امروزی خودرویی قدیمی محسوب میشود اما همین که توانسته در کنار خودروهای قبلتر از خود نظیر کیا سراتو همچنان وجهه‌اش را حفظ نماید کار بزرگی انجام داده.

طراحی مزدا 3

طراحی این مدل بر پایه خطوط مواج و سیال قرار دارد اما رعایت اصل سادگی و هماهنگی میان اجزا باعث شده که طرح نهایی ماندگارتر از برخی از رقبا از کار درآید. نکته جالب این است که مزدا 3 جدید در طول ده سال عرضه در ایران کمترین میزان تغییرات ظاهری را تجربه نموده و به غیر از موارد جزئی مانند تغییر شکل مه‌شکن‌های جلو، محل قرارگیری مه‌شکن عقب، رینگ‌های جدید و مواردی از این دست، تفاوت ظاهری چندانی نکرده است.

لاستیک مناسب مزدا 3 :

سایز فابریک : 205/55/16

سایز بلند : 205/60/16

سایز پهن : 215/55/16

بازگشت به لیست