دانستنی‌ها

معرفی هایما S5 و تایر مناسب آن

هایما S5

هایما اس 5 یک کراس اوور کامپکت شهری است که توسط ایران خودرو در ایران مونتاژ می‌شود. ایران خودرو پس از عرضه هایما اس 7 و موفقیت نسبی آن و نیز بازار داغ کراس اوورها و شاسی بلندهای کوچک، تصمیم به تولید S5 در ایران گرفت.

هایما اس 5 از نظر طراحی بدنه وضعیت نسبتا مطلوبی دارد و به نظر می‌رسد چینی‌ها توانسته‌اند با الگو گرفتن از خودروهای کره‌ای، محصول نسبتا زیبایی طراحی کنند. البته این زیبایی مطلق نیست و ما فقط در مقایسه با سایر خودروهای چینی و حتی سایر محصولات هایما می‌گوییم که اس 5 زیباست!

طراحی بدنه هایما اس 5 به گونه‌ای است که ما را به یاد برخی خودروهای کره‌ای از جمله هیوندای سانتافه می‌اندازد و ظاهرا چینی الگوبرداری از کره‌ای‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. البته وقتی از نزدیک به هایما اس 5 نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که با یک کراس اوور ارزان قیمت و سطح پایین روبه‌رو هستیم.

هایما اس 5 از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد. از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای آن می‌توانیم به 6 ایربگ، سیستم‌های ترمز ABS, BAS, EBD, HSA, ESP و TCS، صفحه نمایش 7 اینچی و سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 عدد توییتر، سنسور دنده عقب، دوربین 360 درجه، ایموبلایزر، ایزوفیکس، نمایشگر میزان باد لاستیک TPMS، سانروف، کروز کنترل و خروجی 12 ولتی اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در هایما اس 5، حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 161 اسب بخار و گشتاور آن به 223 نیوتن متر می‌رسد. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT، به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب هایما اس 5 با وجود وزن بالای 1400 کیلوگرم، هرگز خودرو سریعی نیست و نمی‌توان انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت. به علاوه اینکه استفاده از توربوشارژر می‌تواند موجب بالا رفتن استهلاک و پایین آمدن عمر مفید موتور شود. 

لاستیک مناسب برای هایما S5

به عبارتی میتوان تایر خودرو هایما S5 را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 16 اینچی و با لاستیک فابریک سایز   215/65/16

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز   215/60/17 و نیز میتوان از سایز پهن تر 225/60/17 استفاده کرد.

 

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر  هایما S5 استفاده نمایید.

***در نسل جدید هایما S5 از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد  نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط