دانستنی‌ها

معرفی BMW X6 و تایر مناسب آن

BMW

بِ‌اِم‌وِ (به آلمانی: BMW) که کوتاه‌شدهٔ عبارتِ «بایِریشه موتورن وِرکه» (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) است.

در فارسی معمولاً بِ‌اِم‌وِ تلفظ می‌شود، به‌معنای صنایع موتوریِ باواریا است، یک شرکت خودرو ساز آلمانی است، که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتور سیکلت در جهان به‌شمار می‌آید.

ساختمان مرکزی ب‌ام‌و در مونیخ، که به شکل موتور چهارسیلندر طراحی شده‌است.
شرکت ب‌اِم‌وِ در سال 1916 توسط فرانتس یوزف پوپ تأسیس شد. این شرکت مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی است.

BMW X6

 

 

در سال 2014 شرکت BMW نسل دوم SUV کوپهٔ خود یعنیBMW X6 را معرفی کرد. خودرویی اسپرت و با وقار که از سال 2008 تا کنون دل هر جوانی را درگیر خود کرده است.

BMW X6 برای ارتقاء نسل دوم خود باید از X5 تشکر کند چراکه پلت فرم اصلی را از X5 به ارث برده است، و به همین دلیل ابعاد و اندازهٔ X6 جدید برای فضای داخلی بیشتر کمی بزرگ‌تر از قبل شده است.

BMW X6 از یک پیشرانهٔ دیزلی با دو توربوشارژر استفاده می‌کند. قدرت خروجی 381 اسب بخار و گشتاور خیره‌کنندۀ 740 نیوتن متر، این غول 2.1 تنی را فقط در مدت 5.1 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

با این حال BMW X6 ضمن قدرت و شتاب فوق‌العاده، و وزن سنگین، مصرف سوختی برابر با یک خودروی کوچک شهری دارد و در آزمون‌های مصرف سوخت اروپا با کسب رقم 5.49 لیتر در 100 کیلومتر جایگاه بسیار خوبی در بین خودروهای هم رده دارد.

 

 

نمای خارجی BMW X6

بدنه جدید نیز لایق نام BMW X6 است، به زوایا و خطوط برجستهٔ بدنه توجه بیشتری شده است و ظاهر خودرو را بسیار تهاجمی‌تر از قبل ساخته است؛ چراغ‌ها به جلوپنجرهٔ مشبک شش پرّه وصل شده‌اند.

مشخصات جانبی BMW X6 کمتر دراماتیک است، تقریباً در هر اینچ از بدنه دارای خطوطی است که به BMW X6 شخصیت بخشیده است.

در پشت خودرو BMW X6  نیز همه چیز آن‌طور که باید باشد سر جای خود قرار دارد، چراغ‌های بزرگ عقب LED هستند و یادآور مدل M6 می‌باشند، سپر دو رنگ جدید که یک جفت اگزوز بزرگ کرومی را در خود جای داده است نیز وقار خاصی به پشت X6 بخشیده است.

 

 

نمای داخلی و کابین BMW X6

در کابین BMW X6 جدید نیز تجدیدنظر شده و ارگونومی داشبورد به‌روز تر و مدرن‌تر از قبل می‌باشد. صفحه نمایش بزرگ اعلانات و سرگرمی، همچنان در بالای نوار تیره رنگ داشبورد قرار دارد و دکمه‌های فیزیکی زیادی نیز در کنسول مرکزی جا گرفته است.

دستهٔ دنده هم با لهجهٔ آشنا به چشم می‌خورد و با توجه به این که خودرو مجهز به سیستم iDrive است با نشانه‌هایی خاص، بر روی آن علامت‌گذاری شده است.

خصیصهٔ جالبی که در طراحی داشبورد به چشم می‌آید، دریچه‌های تهویهٔ جدید با خروجی دوگانهٔ هوا هستند، و علاوه بر اینکه زیبایی منحصربه‌فردی به کابین بخشیده‌اند، در هدایت جهات مختلف هوا، بسیار عملی هستند.

 

 

مشخصات فنی و پیشرانه BMW X6

پیشرانهٔ BMW X6 M50d در حال حاضر قدرتمندترین موتور دیزل ساخت BMW است. یک شش سیلندر خطی دیزل، به حجم 3.0 لیتر است که توسط توربوشارژر دوقلو تغذیه می‌شود.

نتیجهٔ این عمل شتاب 0-100 فوق‌العادۀ 5.1 ثانیه می‌باشد و حداکثر سرعت نیز در 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

میانگین مصرف سوخت BMW X6 نیز بین 5.5 تا 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در هر کیلومتر 174 گرم گازCO2 تولید می‌کند.

گیربکس هشت سرعته Steptronic، سیستم xDrive، دیسک ترمز چهارچرخ، سیستم تنظیم شاسی، طراحی بدنهٔ آئرودینامیک و بهینه‌سازی شده همگی از مزایای نسل دوم این SUV جذاب است.

 

 

نتیجه گیری درباره BMW X6

BMW X6 M50d یک خودروی اسپرت به تمام معناست، خودرویی جذاب، جوان‌پسند، شیک و مدرن است که لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را نیز در قالب یک SUV کوپه به شما ارائه می‌دهد.

گزینه‌هایی چون: بدنهٔ کوپه و منحصربه‌فرد، سیستم تعلیق اسپرت بادی جدید، موتور دیزلی توانمند با گشتاور فوق‌العاده و عملکرد بالا، گیربکس هشت سرعته جدید، سیستم توزیع خودکار نیروی چرخ‌ها بر سر پیچ‌ها و … همگی نشان از یک خودروی مدرن، کارآمد و هیجانی هستند.

 

 

لاستیک مناسب برای BMW X6

به عبارتی میتوان تایر خودرو  BMW X6  را به شرح زیر معرفی نمود.

خودروهای BMW X6با رینگ سایز 19 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 255/50/19 ارائه شده است.

خودروهای BMW X6با رینگ سایز 20 اینچی و با لاستیک فابریک چرخ های جلو سایز 275/40/20 و لاستیک فابریک چرخ های عقب سایز 315/35/20 ارائه شده است.

 

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر BMW X6استفاده نمایید.

***در نسل جدید BMW X6 از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد  نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط