دانستنی‌ها

معرفی هیوندای i20 و تایر مناسب آن

هیوندای i20

هیوندای i20 مینی هاچ بکی جمع و جور است که جایگزین هیوندای گتز شده است. شکل و شمایل i20 در مرکز طراحی اروپایی (Russelsheim) در آلمان صورت گرفت. این خودرو برای اولین بار در سال 2008 در فرانسه رونمایی شد و ابتدا این خودرو دارای 5 درب بود ولی پس از مدتی مدل 3 درب آن ( 2 درب جلو و یک درب صندوق) وارد بازار شد و کمی بزرگتر از مدل قبلی بود.

مشخصات ظاهری هیوندای i20

هیوندای i20 از روی پلتفرم خودرو گتز ساخته شده و با یک طراحی منطقی و دقیق، با  افزایش فاصله  محورها موفق شدند، خودرویی با فضای داخلی مناسب بسازند. در داخل کابین همه چیز ساده و راحت است، بدون قطعات اضافه .

فضای عقب خودرو به راحتی می تواند 3 نفر را در خود جای دهد. فاصله صندلی های عقب تا صندلی های جلو مناسب است و زانوی سرنشینان عقب برخوردی با صندلی جلو ندارد. همچنین صندلی های عقب قابلیت تاشوندگی دارند و می توان با خم کردن آنها به حجم صندوق عقب افزود.

هیوندای i20  از سال 2008 تا به امروز 2 بار مورد تغییر و بازنگری در طراحی قرار گرفت و به طور کلی 3 نسل از i20 شکل گرفته است.

اولین نسخه در سال 2008 رونمایی شد، دومین نسخه در سال 2012 و اخرین نسخه در سال 2014 معرفی شد.

نسخه فول آپشن هیوندای i20

از سال 2018 مجموعه ای از امکاناتی کاربردی و بی نظیر در این خوردو بکار گرفته شد.

از جمله این امکانات بی نظیر؛کروز کنترل هوشمند، 6 عدد ایربگ، سیستم های ترمز ضد قفل ABS و ESP پایداری الکترونیکی، رادارهای  هشدار دهنده  نقطه کور، رانندگی بین خطوط و رادار هشدار برخورد با مانع جلویی، دوربین دنده عقب، داشبورد براق، نمایشگر  کنسول 10 ابنچی مولتی تاچ، چراغ عقب یکپاچه شده با بدنه درب صندوق، چراغ های روشنایی هوشمند.

لاستیک سایز مناسب برای هیوندای i20 :

سایز فابریک 195/50/16

سایز پهن 205/50/16  (توصیه می شود در صورت استفاده از این سایز هر چهار چرخ تعویض شود.)

بازگشت به لیست

پست های مرتبط