دانستنی‌ها

معرفی دیگنیتی و تایر مناسب آن

دیگنیتی پرایم

دیگنیتی (Fengguang iX5) اولین کراس اوور کوپه مونتاژ داخل به حساب می‌آید که اخیرا به ‌واسطه همکاری گروه خودروسازی بهمن با شرکت چینی دانگ فنگ به بازار ایران آمده است.

دیگنیتی  اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ مورد رونمایی قرار گرفته است. این کراس اوور کوپه از لحاظ کلاس بدنه در رده کراس اوورهای سایز متوسط دسته‌بندی می‌شود و به دلیل خمیده بودن بخش عقب، توجه خریداران ایرانی را بیش از سایر خودروهای همرده به سمت خود جلب کرده است.

 

بررسی طراحی بدنه و مشخصات ظاهری دیگنیتی بهمن موتور

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، دیگنیتی با فرم بدنه کوپه‌ مانندش در بازار  ایران متمایز شده و به عنوان خودرویی نسبتا متفاوت، مورد توجه رسانه و فعالان بازار قرار گرفته است. این محصول از لحاظ نوع قوس‌ها و خطوط تشکیل دهنده فریم اصلی بدنه، حالتی جذاب را از خود به نمایش می‌گذارد؛ هنگامی که از جوانب به بدنه دیگنیتی نگاه می‌کنید، شیب ملایم و دل‌چسب سقف در کنار طراحی اصطلاحا برگی شکل فریم پنجره‌ها و همچنین خطوط حجمی به کار رفته در قسمت شانه‌ای و رکاب خودرو، باعث شده تا نمای بغل بیش از سایر قسمت‌ها دل‌نشین و جذاب جلوه کند.به علاوه سایز مناسب رینگ‌ها نیز در ارتقای کیفیت بصری نیمرخ دانگ فنگ آی ایکس ۵ تاثیر بسزایی داشته است.

در قسمت عقب شاهد جانمایی مناسب چراغ‌های به‌هم‌پیوسته عقب در پهنای درب صندوق هستیم که به جذابیت بصری نمای عقب این خودرو افزوده است. طرح دورنگ سپر عقب به همراه المان‌هایی مانند چراغ‌های باریک روی سپر، سراگزوزهای کرومی و دیفیوزر نقره‌ای نیز جزو نقاط قوت طراحی نمای پشت این خودرو به شمار می‌روند.

نمای داخلی  دیگنیتی پرایم

شرکت‌های چینی با استخدام طراحان مطرح جهانی زبان‌های طراحی جدیدی به‌ ویژه در بخش کابین برای خودروهای خود خلق کرده‌اند که مصداق بارز آن را می‌توانید در ابن خودرو مشاهده کنید. بهره‌گیری از خطوط مدرن در ترسیم نمای کلی داشبورد، فرم اسپرت و خوش‌دست غربیلک فرمان، طرح متفاوت و نسبتاً لوکس پنل تعویض دنده، نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی راننده‌‌محور به همراه پنل لمسی تنظیمات تهویه وغیره از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری کابین این خودرو به شمار می‌روند. رودری‌ها و بازویی آنها نیز با چرم مصنوعی پوشش داده شده تا کاربران حس بهتری از این قسمت‌ها داشته باشند.

همچنین تا حد امکان اصول ارگونومی در طراحی کابین خودرو  دیگینیتی رعایت شده و راننده دسترسی مناسبی به ادوات مورد نیاز خود را دارد. فرم صندلی‌ها نیز به گونه‌ای است که در مسافرت‌های طولانی کمتر بدن سرنشینان را دچار خستگی می‌کند و حمایت مناسبی حین دور زدن از بدن کاربر به عمل می‌آید.

متریال مورد استفاده در داشبورد و سایر ادوات کابین نیز تقریبا از درجه کیفی قابل قبولی بهره می‌برد و می‌تواند رضایت نسبی اکثر کاربران این‌گونه کراس اوورهای میان‌قیمت را در پی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مناسب دیگر محصول بهمن موتور، فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی‌متری آن است که درنتیجه موجب جادارتر شدن فضای درونی اتاق این خودرو خواهد شد. خبر خوب دیگر برای خانواده‌ها هم این است که معادل ۷۸۰ لیتر فضا در صندوق عقب دیگنیتی منتظر پذیرایی از لوازم شما خواهد بود؛ البته این میزان ظرفیت در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به ۱۴۲۰ لیتر افزایش خواهد یافت. بنابراین خانواده‌ها هنگام مسافرت دغدغه چندانی به جهت جای دادن کلیه اسباب و لوازم خود در قسمت عقب خودرو نخواهند داشت.

مشخصات فنی دیگنیتی

موتور کراس اوور کوپه گروه بهمن به پیروی از رسم رایج دو سه سال اخیر صنعت مونتاژ کشور، از گونه ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و می‌تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور ایجاد کند. همچنین حداکثر گشتاور این موتور به ۲۲۰ نیوتن متر می‌رسد که در بازه ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور به وجود می‌آید و از طریق گیربکس سی وی تی تیپ‌ ترونیک به سر چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود.

مشخصات فنی ماشین دیگنیتی

موتور: چهار سیلندر/توربوشارژ

گیربکس: CVT تیپ ترونیک

توان خروجی: 148 اسب بخار/ 220 نیوتن متر

شتاب 0- 100: حدود 12 ثانیه

مصرف سوخت: 7.5 لیتر در 100 کیلومتر

امکانات و آپشن‌های دیگنیتی بهمن موتور

این کوپه جذاب چینی تجهیزات تقریبا قابل قبول و مناسبی را به منظور ارتقای آسایش سرنشینان ایرانی خود به میدان آورده است.

صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر به همراه بلوتوث و usb، اینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن و چراغ خوش آمدگویی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل کنترل لمسی به همراه دریچه تهویه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف اتوماتیک برقی دو تیکه، پاور ویندوز برای تمامی شیشه‌ها و سانروف، کروز کنترل، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کنترل توقف در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سه حالت رانندگی و درب باک الکتریکی.

همچنین لازم است بدانید که تجهیزات ایمنی محصول جدید بهمن موتور نیز شامل ایموبلایزر، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ایزوفیکس، چهار کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز و… می‌شود که با توجه به سطح آپشن‌های ایمنی خودروهای رقیب حاضر در بازار ایران،  قابل قبول و مناسب برآورد می‌شود.

لاستسک مناسب دیگنیتی سایز فابریک 235/55/18 میباشد.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط