بررسی خودرو کی ام سی تی 9 – KMC T9 و تایر مناسب آن

بررسی خودرو کی ام سی تی 9 – KMC T9 و تایر مناسب آن

پیکاپ های چینی‌ (utes) در حال حاضر یک کسب و کار بزرگ در اکثر نقاط جهان هستند، با هر نسل جدید بهبود می‌یابند و معمولاً به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه در مقابل تیم هایی از برندهای پیشرو ژاپنی و دیگران مانند فورد با رینجر جدید پرفروش خود باقی می‌مانند.

پیکاپ چینی که در اواسط امسال وارد می‌شود، مدل 2023 JAC (KMC) T9 است و با رقباهای کلیدی از GWM و LDV به صورت رقابتی قیمت‌گذاری شده. JAC یک برند خودروی تجاری بلند مدت است، که برای T9 امکانات خوبی را پیش‌بینی می‌کند. اما چگونه این خودرو عملکرد کاملی ارئه میدهد؟ بیایید یک سفر رانندگی در بازار خانگی چینی آن برای پیدا کردن این موضوع داشته باشیم…

در چین، قیمت ها از 157800 یوان (18 هزاردلار) شروع می شود، در حالی که مدل لاکچری با قیمت 177800 یوان (20 هزاردلار) شروع می شود که در ایران در این زمان انتشار مقاله قیمت کی‌ام‌سی T9 معادل 1 میلیاردو 950 میلیون تومان تعیین شده و حدود 285 میلیون تومان گران‌تر از کی‌ام‌سی T8 است. با این حال، نسخه های چینی با سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) همراه نیست.

چه تجهیزاتی با KMC T9 ارائه می شود؟

تفاوت زیادی بین مدل های Advance و Luxury وجود ندارد.

ریل های سقف و شیشه های حریم خصوصی، همراه با وسایل راحتی مانند آینه های جانبی تاشو خودکار و چراغ های استقبال، بزرگترین شناسه های خارجی درجه لوکس هستند.

همچنین دارای سانروف شیب‌دار/اسلاید الکتریکی با کرکره بود، اگرچه مشخص نیست که آیا این سانروف به‌صورت استاندارد در مدل وارداتی قرار خواهد داشت یا به‌صورت آپشن در دسترس است.

در داخل، چرمی صندلی و تنظیم برقی صندلی برای راننده وجود دارد که تا موقعیت سرنشین جلو با تریم لوکس گسترش می یابد. بالاترین مشخصات نیز گرمایش صندلی جلو را به ارمغان می آورد اما خنک کننده نیست.

در بخش‌های بعدی جزئیات ایمنی و مشخصات فنی را توضیح خواهیم داد، اما باید ویژگی‌های مفید دیگری مانند سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک، پریز برق 220 ولت، چراغ‌های جلو LED و برف پاک کن‌های خودکار و در Luxury، دیمر خودکارآینه دید عقب وجود داشته باشد.

در پشت وانت نیز یک لاینر با سطحی ضد لغزش دارید.

همچنین با مقدار قابل توجهی از فناوری به روز از جمله صفحه نمایش راننده دیجیتال 7.0 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 10.4 اینچی سیستم با اطلاعات و سرگرمی همراه است که ما پیمایش صفحه و سیستم منوی آن را فرآیندی ساده و روان یافتیم.

دومی اتصال Apple CarPlay و Android Auto را به همراه بلوتوث ارائه می دهد.

مدل لوکس یک دوربین دید فراگیر 360 درجه برای پارک راحت تر در مقایسه با دوربین دید عقب ساده در مشخصات پایه اضافه می کند.

انتظار می رود گارانتی در مدل وارداتی 5 سال/200000 کیلومتر ارائه شده مشابه چین است.

KMC T9
KMC T9

KMC T9 چه امکانات فنی دارد؟

در زمان عرضه، JAC T9 2023 با یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل عرضه می شود که 125 کیلووات قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور و یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با قدرت 168 کیلووات و گشتاور 380 نیوتن متر در دسترس خواهد بود .

اگرچه حجم موتور در مقایسه با اکثر رقبای دیزلی تک توربو کمتر است، خروجی ها رقابتی هستند, همچنین ظرفیت یدک کشی ترمزدار 3500 کیلوگرمی را وعده داده است.همراه با سایر گزینه های پیشرانه تایید شده در خط تولید، از جمله یک موتور 2.5 لیتری توربو دیزل، یک پلاگین هیبریدی و یک سیستم تمام الکتریکی. مدل های برقی قرار است در طول سال 2024 در دسترس واردکنندگان داخلی قرار گیرند، در حالی که انتظار می رود مدل های 2.5 لیتری دیزلی در اوایل سال 2025 در دسترس باشند.

در حال حاضر، این موتور 2.0 لیتری توربو دیزل است که مرکز توجه ماست. هنوز خط محرکه 4×2 برای بازار ما تایید نشده است، اما در هر صورت نسخه 4×4 که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تولید شده توسط ZF به عنوان استاندارد و یک سیستم چهار چرخ متحرک low-range همراه با قفل دیفرانسیل الکترونیکی حرکت می کند.

هیچ رقم رسمی شتابی برای T9 بدون بار وجود ندارد، اما با بار کامل 1000 کیلوگرم، بر اساس مشخصات بازار چین، 17.5 ثانیه تا 100 کیلومتر در ساعت طول می کشد.

رقم مصرف سوخت سیکل ترکیبی 8.4 لیتر در 100 کیلومتر ذکر شده است.

KMC T9

KMC T9 چقدر ایمن است؟

JAC T9 2023 هنوز تحت آزمایش تصادف مستقل قرار نگرفته است، اما مدیران مطمئن هستند که این خودروی دو کابین رتبه 5 ستاره ایمنی را از شرکت هایی مانند ANCAP کسب خواهد کرد.

از جمله سیستم‌های ایمنی فعال استاندارد نصب‌شده، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی است، در حالی که فناوری پیشرفته کمک راننده شامل ترمز اضطراری خودکار (AEB)، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک عقب، نظارت بر نقاط کور، کمک کننده حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی و فشار باد لاستیک است.

علاوه بر هشدار برای برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درب و سیستم نظارت بر خستگی راننده وجود دارد.

در صورت برخورد، هفت کیسه هوا برای محافظت از سرنشینان جلو و عقب وجود دارد که شامل یک کیسه هوای مرکزی جلو و ایربگ های جانبی و پرده ای می شود.

کمربند ایمنی سه نقطه ای برای هر پنج موقعیت در نظر گرفته شده است و نقاط ISOFIX در ردیف عقب برای صندلی های کودک وجود دارد.

KMC T9

آیا KMC T9 برای من مناسب است؟

JAC T9 2023 با ایسوزو D-MAX محک زده شد و اگرچه برداشت های اولیه آن را در سطح مدل محبوب ژاپنی قرار نمی دهد، ولی این تازه وارد چینی یک رقیب جدی است. البته، ما هنوز نمی‌توانیم مسائل مهمی مانند قابلیت اطمینان بودن را قضاوت کنیم، در حالی که مشخصات بازار داخل هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و نیاز به مدت زمان بعد از عرضه این محصول میباشد.

تایر مناسب برای KMC T9 چیست؟

تایر فابریک برای این خودرو 265/60/18 میباشد که میتوان از تایرهای آفرود A/T و M/T استفاده نمود.

KMC T9