آموزش براق کردن لاستیک ماشین با روش های خانگی

آموزش براق کردن لاستیک ماشین با روش های خانگی

براق کردن لاستیک ماشین روش های مختلفی دارد . مشکی و براق بودن لاستیک خودرو میتواند در ظاهر کلی خودرو را تا حد زیادی زیبا و جذاب کند و البته به محافظت و بالا بردن طول عمر لاستیک هم تاثیر به سزایی دارد . در این مقاله میهن تایر میخواهیم به آموزش براق کردن لاستیک ماشین بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید .

 

براق کردن لاستیک ماشین با روش های خانگی

براق کردن لاستیک ماشین با روش های خانگی

مراحل سیاه کردن لاستیک ماشین

برای براق کردن لاستیک خودرو یا به اصطلاح مشکی کردن لاستیک خودرو باید مراحل زیر تا طی کرد :

 

1- برای براق کردن لاستیک ماشین با تمیز کردن لاستیک شروع کنبد

قبل از اینکه بتوانیم لاستیک های خودرو را برق کنیم اول باید از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنیم . از یک صابون ملایم  یا شوینده با استفاده از برس یا اسفنج برای تمی کردن تمامی آلودگی ها استفاده کنید . اطمینان حاصب کنید که هم دیواره و آج لاستیک تمیز شده باشد .

2 – محصول مناسب برای براق کردن استفاده کنید

محصولات مناسب برای براق کردن لاستیک کننده متنوعی در بازار موجود است که این محصولات از اسپری گرفته تا ژل‌ها، واکس‌ها و حتی فوم‌ها را هم شامل می‌شود. به دنبال محصولی با کیفیت و متناسب با اولویت‌ها و نیازهای خود باشید. محصولات اسپری شکل را می‌توان مستقیماً روی لاستیک‌ها زد، در حالی که ژل‌ها یا فوم‌ها ممکن است به یک اسفنج یا پد نیاز داشته باشند. محصول را به طور یکنواخت بمالید و از پوشش کامل روی دیواره‌‌ها و آج‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

البته یکی از آسان ترین کار ها استفاده از روش های خانگی هست که در هر خانه ای پیدا میشود که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد

 

3- اجازه دهید محصول خشک شود

پس از استفاده از محصول براق کننده تایر، اجازه دهید تا کاملا خشک شود. این فرآیند معمولا چند دقیقه طول می‌کشد. در هر صورت پیروی از دستورالعمل‌های خاص ارائه شده توسط سازنده پاک کننده که روی محصول درج می‌شود، ضروری است. رانندگی با تایر خیس و خشک نشده، باعث می‌شود مجدد تایر کثیف شود.

 

4- حفظ درخشش

برای این‌که تایرهای خودروی شما برای مدت طولانی‌تری براق و تمیز به نظر برسند، نگهداری منظم بسیار مهم است. هرگز از مواد شیمیایی سنگین که می‌توانند درخشش لاستیک را از بین ببرند، استفاده نکنید. همچنین می‌توانید از یک محصول محافظ تایر که برای حفاظت از لاستیک‌ها در برابر اشعه‌های مضر UV ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

راهکار داشتن لاستیک‌های براق، تمیز کردن اصولی و استفاده از محصولات براق‌کننده مناسب تایر است. با پیروی از مراحل ذکر شده در بالا و حفظ روال تمیز کردن و نگهداری منظم، می‌توانید از زیبایی لاستیک‌های براق لذت ببرید. در بخش بعدی تمیز کننده‎‌های خانگی لاستیک را به شما معرفی می‌کنیم. این بخش را از دست ندهید.

براق کردن لاستیک ماشین با روش های خانگی

براق کردن لاستیک ماشین با روش های خانگی

آموزش براق کردن لاستیک ماشین با روش‌های خانگی

اگر از هزینه‌های بالا برای محصولات براق کننده تایر کلافه شده‌اید، در این بخش بهترین جایگزین‌های این محصولات را به شما معرفی می‌کنیم. با این روش، کمتر با مواد شیمیایی سر و کله می‌زنید و همچنین در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی می‌شود. اسپری‌هایی که به عنوان براق کننده لاستیک ماشین مصرف می‌شوند به دو صورت افشانه و محلول در بازار موجودند. مدل افشانه در قوطی‌های فلزی با پمپ است و یکبار مصرف هستند. اما محلول براق کننده لاستیک برای حداقل ۲۰ بار قابل استفاده است.

 

1- مخلوط روغن گیاهی و آب لیمو

یکی دیگر از ترکیب‌های موثر برای براق کردن لاستیک، استفاده از روغن نباتی و آب لیمو است. برای این منظور مواد زیر را با یکدیگر ترکیب کنید:

  • ۱ فنجان روغن نباتی
  • آب یک عدد لیموترش

می‎‌توانید از روغن‌های طبیعی دیگر مانند روغن لیمو، کرچک و زیتون هم به جای روغن نباتی استفاده کنید.

2- محلول آب و نرم کننده مو

نرم‌کننده‌ مو حاوی لانولین است و برای تمیز کردن بدنه ماشین هم استفاده می‌شود. برای براق کردن تایر کافیست ترکیب زیر را درست کنید:

  • ۱ فنجان آب
  • یک چهارم فنجان نرم کننده مو

3- نوشابه و پودر لباسشویی

شاید باورتان نشود ولی نوشابه برای براق کردن لاستیک ماشین می‌تواند معجزه کند. شما می‌توانید مقداری نوشابه روی سطوح لاستیک ماشین بپاشید یا اسپری کنید بعد از مدت زمان کوتاهی که تایرها خیس خوردند میتوانید با یک دستمال یا فرچه خشک لاستیک را تمیز کنید.

در نوشابه‌های مشکی، اسید فسفریک و کربنات‌هایی وجود دارد که می‌تواند اثر پاک کنندگی قوی به وجود آورد. استفاده از این ترکیب مانند واکس‌های صنعتی لاستیک عمل می‌کند. برای براق کردن تایر به این روش کافیست ترکیب زیر را درست کنید:

  • ۱ فنجان نوشابه مشکی
  • یک چهارم فنجان پودر ماشین لباسشویی

4- خمیر دندان

از خمیر دندان برای از بین بردن کدری‌های چراغ اتومبیل، طلق و فریم چراغ، استفاده می‌شود. همچنین اگر فضای داخل اتومبیل نظیر داشبورد نیز تمیزی اولیه خود را از دست داده، می‌توانید با خمیر دندان آن را زیباتر کنید. از خمیر دندان برای تمیز شدن لاستیک هم استفاده می‌شود

5- محلول آب و روغن بچه

در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

  • ۱ فنجان آب
  • یک چهارم فنجان روغن بچه

طریقه استفاده ترکیبات خانگی فوق

  1. در یک بطری مواد مورد نظر را مخلوط کنید.
  2. بطری را تکان دهید تا به خوبی ترکیب شوند.
  3. قبل از استفاده از ترکیب، مطمئن شوید که لاستیک‌ها تمیز و خشک هستند.
  4. محلول را روی یک اسفنج یا پارچه تمیز اسپری کنید.
  5. اسفنج یا پارچه را به آرامی روی سطح لاستیک بکشید و از پوشش یکنواخت اطمینان حاصل کنید.
  6. اجازه دهید تا چند دقیقه مواد روی سطح تایر بمانند.
  7. در نهایت از یک پارچه تمیز برای پاک کردن مواد اضافی استفاده کنید.

 

یادآوری نکات مهم:

براق کردن لاستیک به روش‌های خانگی کار ساده‌ای به نظر می‌آید و در عین حال می‌تواند نتایج رضایت بخشی را هم ارائه دهد. اما مهم است که چند نکته را در نظر داشته باشید:

– ابتدا محلول را روی قسمت کوچکی از لاستیک تست کنید. اگر مشکلی نبود، آن را روی کل سطح استفاده کنید.

– براق شدن تایرها با روش‌های خانگی ممکن است به اندازه محصولات تجاری مثل اسپری و فوم‌ها، ماندگاری نداشته باشد.

– حتی المقدور از زدن براق کننده لاستیک به آج تایر خودداری کنید؛ ممکن است کشش تایر را کاهش دهد.