فشار لاستیک در هوای سرد

فشار لاستیک در هوای سرد

با ورود به فصل زمستان و سرد شدن هوا ، مولکول ها کند تر حرکت کرده و متراکم میشوند . با فرض سلامت لاستیک (نبود نشتی و سوراخ ) پس از گذراندن دوره سرما لاستیک به حالت قبلی خود برمیگردد . فشار هوای لاستیک بسیار حیاتی است چرا که فشار کم باعث کوتاه شدن عمر لاستیک میشود و همینطور جان سرنشینان را به خطر میندازد .

رااندگی با فشار کم در زمستان موجب موارد زیر میشود :

افزایش مسافت ترمز

هنگامی که لاستیک ها به درستی باد نشوند و فشار آنها در فصل زمستان کم باشد در هتگام ترمز گیری انرژی بیشتری برای مقابله در برابر غلتش صورت میگیرد همین امر در جاده های خیس و یخ زده طول ترمز گیری را افزایش میدهد که بسیار خطرناک است .

مصرف سوخت بیشتر

هنگامی که لاستیک های شما کم باد باشد کاهش فشار باعث تماس بیشتر لاستیک با سطح جاده شده و خودرو سخت حرکت میکند و همین امر باعث افزایش مصرف سوخت در خودرو شما میشود .

کاهش عمر لاستیک

لاستیک کم باد باعث سایش ناهموار در آج لاستیک میشود و همین امر باعث خرید زود هنگام لاستیک میشود و شما را متحمل هزینه میکند .

کاهش ایمنی

هنگامی که لاستیک کم باد است دیواره های لاستیک خم میشودند و همین امر باعث ایجاد گرمای مضاعف در دیواره لاستیک میشود و موجب ترکیدن لاستیک میشود و باعث خسارت های جانی و مالی میشود .

چگونه فشار لاستیک را اندازه گیری کنیم؟

به غیر از زمانی که چراغ TPMS خودرو روشن می شود، توصیه می شود هر چندوقت یک بار با بررسی تایرها و مواقعی که دمای هوا بیشتر از ۱۰ درجه سانتیگراد تغییر می کند، فشار تایر را اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری درست و دقیق تایرها بهتر است بعد از چندساعت ثابت و بی حرکت ماندن آنها را اندازه گیری کنید.

۱. فشار لاستیک توصیه شده را پیدا کنید

می توانید فشار مناسب مربوط به تایر را از دفترچه راهنمای مالک پیدا کنید. بیشتر خودروسازان برای اتومبیل های جدید فشار بین ۳۲ تا ۳۵ PSI را پیشنهاد می کنند. برای حفظ کشش، هندلینگ و دوام بهتر، مهم است که تایرهای خود را در محدوده PSI توصیه شده نگه دارید.

۲.درپوش میل سوپاپ لاستیک را باز کنید.

این درپوش روی میل سوپاپ چرخ شما قرار دارد و از بیرون ماشین به وضوح قابل مشاهده می باشد.

۳.گیج فشار تایر را به ساقه سوپاپ وصل کنید.

دستورالعمل های ارائه شده فشارسنج تایر را دنبال کنید. اگر هنگام قرار دادن گیج صدای خش خش به گوش می رسد، زاویه گیج را دوباره تنظیم کرده تا صدا متوقف شود. بعد از اندازه گیری تایرها، درپوش میل سوپاپ را تعویض کنید. اگر فشار لاستیک از مقدار استاندار کمتر بود حتما برای باد کردن و تنظیم فشار مناسب تایر  اقدام کنید.

با توجه به موارد گفته شده برای حفظ ایمنی بهتر است برای تنظیم و بررسی فشار لاستیک های خودرو از متخصصان و کارشناسان مربوط در این حوزه راهنمایی بگیرید و اجازه دهید این خدمات توسط افراد باتجربه انجام بگیرد.

اگر بعد از باد کردن تایرها، باز هم با مشکل افت فشار در لاستیک درگیر بودید، احتمالا تایرها فرسوده شده و زمان خرید لاستیک جدید فرا رسیده است. میهن تایر یکی از فروشگاه های آنلاین در زمینه فروش لاستیک میباشد. شما می توانید در مجموعه میهن تایر با مشاوره با کارشناسان این مجموعه و استفاده از خدمات نصب و بالانس سیار، تایر موردنظر خود را به راحتی خریداری و استفاده کنید.