دانستنی‌ها

معرفی فورد موستانگ و تایر مناسب آن

معرفی فورد موستانگ

تاریخچه فورد موستانگ

زمانی که برای اولین بار کمپانی فورد مدلی با نام موستانگ را معرفی نمود، مردم چنان شیفته زیبایی این خودرو شدند که  مدیران فورد اینچنین تصور نمی‌کردند که برای همین اولین مدل معرفی شده از این خودرو خواهان زیادی وجود داشته باشد.

فورد موستانگ با موتور قدرتمند 8 سیلندری و چهره ای آوانگارد خود از زمان شروع به تولید تاکنون دوران موفقی را پشت سر گذاشته است.

معدود کشورهایی وجود دارد که فورد موستانگ را در خیابان‌های خود دیده‌اند ولی نمی‌توان منکر شد که مردم اکثر کشورهای جهان آرزوی داشتن یکی از این مدل‌ها را در سر می‌پرورانند.

این در حالی است که فورد موستانگ از زمان ورود به بازار تا به کنون شاهد تغییرات بسیاری در بخش مشخصات فنی و همچنین ظاهری بوده است و البته پس از ورود این خودرو به بازار بود که شرکت‌های فراوانی همانند شورلت، پونتیاک و دوج به فکر تولید محصولاتی مشابه افتادند و به ‌نوعی شروع‌ کننده دوران طلایی رقابت بین خودرو سازها شد.

مهم‌ترین فاکتور اولین موستانگ تولید شده در آمریکا قیمت مناسب آن بود که در زمان عرضه آن در سال 1964 توانست در روز اول فروش 22 هزار تایی داشته باشد و همین باعث شد تا جنگ خودروهای جوان‌پسند به سطح اول بازار خودرو آمریکا کشیده شود.

این خودرو دارای رکورد طولانی‌ترین خودرو بر روی خط تولید فورد است و در حال حاضر در نسل ششم خود به سر می‌برد و به‌طورمعمول و سنتی در میان 5 محصول پرفروش این شرکت نیز حضور دائمی داشته است.

فورد موستانگ با طراحی فوق‌العاده اسپرت در کلاس کوپه دارای نسخه‌های سقف تاشو نیز.

فلسفه نام‌گذاری خودرو فورد موستانگ

جان نجار (John Najjar) طراح خودرو به خاطر علاقه شخصی خود به جنگنده‌های موستانگ در جنگ جهانی دوم نام موستانگ را برای این خودرو انتخاب کرد که در سال 1961 با همکاری فیلیپ تی کلارک (Philip T. Clark) در توسعه مدل ابتدایی همکاری کرد که البته فورد موستانگ ۱ نام گرفت.

فورد موستانگ ۱ به‌طور رسمی در ۷ اکتبر ۱۹۶۲ در گرندپری ایالات‌متحده در نیویورک رونمایی شد که در پشت فرمان آن دن گارنی، راننده فرمول یک قرار گرفت و رکورد خودروهای فرمول یک را به دست آورد.

نسل اول فورد موستانگ

نسل اول  موستانگ؛ 1964 تا 1973

نسل اول فورد که در بین سال‌های 1964 تا 1973 بر روی خط تولید فورد قرار داشت با کد تی-۵ ظرف ۱۸ ماه به خط تولید رسید این خودرو یک خودرو دونفره روباز بود که از یک موتور چهار سیلندر خورجینی آلمانی فورد تانوس بهره می‌برد و در ظاهر بسیار شبیه پونتیاک فیه‌رو بود.

نسل دوم فورد موستانگ

نسل دوم فورد موستانگ؛ 1974 تا 1978

نسل دوم  موستانگ در سال 1974 عرضه شد که عمده دلیل تغییرات نسبت به نسل اول، رقابت با محصولات وارداتی همچون تویوتا سیلیکا، فورد کاپری اروپایی که نیاز به یک فورد موستانگ کوچک‌تر و باکیفیت‌تر و البته با کارآمدی بیشتر را خواستار بود.

نسل سوم فورد موستانگ

نسل سوم فورد موستانگ؛ 1979 تا 1993

نسل سوم موستانک از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ وارد بازا شد. فورد موستانگ در نسل سوم با مدل‌های قبلی خود بسیار متفاوت بود به‌نحوی‌که شاید یک پله عقب‌تر از نسل قبلی خویش از هر نظر قرار داشته است.

نسل چهارم فورد موستانگ

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴، موستانک زیبا به دنبال موفقیت‌های گذشته بود و می‌خواست که به‌مانند پدران خویش بتواند افتخاراتی کسب کند، اما بازهم به‌مانند گذشته ایراداتی در طراحی دیده می‌شد.

نسل پنجم فورد موستانگ

فورد موستانگ 2005 تا 2014 ؛ نسل پنجم فورد موستانگ را در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی رونمایی کرد که به‌شدت تحت تأثیر طراحی نسخه اصلی خود در سال‌های 1964 تا 1967 بود.

نسل ششم فورد موستانگ

نسل ششم فورد موستانگ؛ 2015 تا امروز

فورد این نسل خود را در 6 نقطه از جهان به‌صورت هم‌زمان ازجمله در سیدنی به نمایش گذاشت.

ازجمله ویژگی‌های نسل ششم می‌توان به فضای داخل کابین گسترده‌تر و سیستم تعلیق عقب مستقل اشاره کرد که باعث رانندگی بهتربا فورد موستانگ می‌شود.

تیر مناسب فورد موستانک

جلو : 255/35/20

عقب : 275/35/20 و 285/35/20

بازگشت به لیست