دانستنی‌ها

پرفروش ترین تایرها در سال 2022

پرفروش ترین تایرها در سال 2022

ایمنی خودرو به طور عمده به کیفیت لاستیک مورد استفاده شما بستگی دارد. تولیدکنندگان لاستیک بسیاری وجود دارد که برخی از آنها درجه یک هستند. اصولا” لاستیک های با کیفیت بالا در تمام طول مسیر به ویژه در شرایطی که موقعیت های بالقوه خطرناکی وجود دارد ، استحکام خود را کاملا” حفظ می کنند . رانندگی در یک جاده ناهموار با آب و هوای نامساعد ممکن است چالش برانگیز باشد و اگر لاستیک ها به اندازه کافی مناسب نباشند ، هر لحظه خطر قرار گرفتن در معرض ضربات یا سوراخ شدن لاستیک ها شما را تهدید خواهد کرد . با آنکه بسیاری از شرکت های بزرگ لاستیک وجود دارند که بهترین لاستیک های اتومبیل را تولید می کنند ، اما برخی دیگر در تلاش هستند تا با لاستیک های کم کیفیت و آسیب پذیر سود بیشتری را کسب نمایند.

هرکدام از برندهای تایر بر یک یا چند ویژگی خاص تمرکز کرده‌اند تا بتوانند سهم بازار خود را از دیگر شرکت‌ها جدا کنند. برای مثال برخی برندها بر قابلیت دسترس‌پذیری تأکید دارند. این برندها سعی می‌کنند تا گسترده‌ترین شبکه توزیع و فروش لاستیک را در سراسر جهان برقرار کنند. بسیاری از کاربران به برندهای لاستیک های کره‌ای باکیفیت و خوش‌قیمت علاقه دارند، در حالی که از نظر رانندگان حرفه‌ای برندهای مشهور همچون میشلن و پیرلی بهترین تولیدکنندگان لاستیک هستند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به تمامی جوانب در تعیین 8 تایر برتر در سال 2022 بپردازیم و لیست کاملی را برای تمامی گروه‌ها ارائه دهیم.

چه عواملی بر تعیین خوبی یا بدی یک تایر تأثیرگذار هستند؟

امتیاز خوب در گزارش‌های رسمی

هرساله دولت آمریکا و دیگر دولت‌های تراز اول گزارش رسمی از میزان خرابی تایرها و دوام آن‌ها در بلندمدت را منتشر می‌کنند. این گزارش‌ها مبنایی برای شناسایی ایمنی تایرها ایجاد می‌کنند که بر اساس آن مشتریان می‌توانند بادوام‌ترین و ایمن‌ترین لاستیک‌ها را انتخاب کنند.

کیفیت ساخت و سطح مهندسی

هرچقدر خط تولید یک کارخانه تولید تایر پیشرفته‌تر باشد و فرمول بهینه‌تری برای تولید تایر به کار گیرد، لاستیک‌های تولیدی آن برند باکیفیت‌تر و بهتر خواهند بود. به همین دلیل است که تمامی نام‌های ذکر شده در لیست از برند برتر لاستیک در سال 2022، به نوآوری دائم شهرت دارند.

عملکرد

معیار عملکرد یک شاخص تجربی است که در بررسی‌های بلندمدت یک تایر مشخص می‌شود. یک تایر خوب باید بتواند عملکرد خود را در شرایط مختلف جوی و همچنین جاده‌های گوناگون حفظ کند. برندهای بزرگ به تولید لاستیک‌هایی شهرت دارند که در تمامی شرایط آب و هوایی و همچنین جاده‌های بی‌کیفیت، به خوبی دوام می‌آورند.

قیمت

هیچ راه فراری نیست از یکی از بزرگترین عواملی که در تصمیم رانندگان برای انتخاب یک مجموعه از تایرها به جای دیگری وجود ندارد. قیمتی که در فروشگاه می پردازید باید ارزش زیادی را نشان دهد، به همین دلیل است که ما آن را در امتیازات خود گنجانده ایم تا بدانید که آیا واقعا ارزش پول اضافی برای یک برند را نسبت به مارک دیگر دارد یا خیر.

در ادامه به معرفی 8 بهترین تایر جهان در سال 2022 به همراه توضیحات آنان می‌پردازیم:

1. Hankook Ventus S1 evo3

Hankook در اینجا به دلیل تسلط بر تست های آب و هوای مرطوب ما پیروز می شود. سطوح چسبندگی ونتوس به سرعت در تست ترمز خیس ما نشان داده شد، اگرچه هانکوک در خشکی بهترین نبود، اما همچنان با بازیکنان برتر همگام بود و خود را به عنوان یک همه کاره بزرگ نشان داد. تنها ایراد واقعی، امتیاز مصرف سوخت متوسط آن است.

هانکوک جوان‌ترین تولیدکننده در لیست 10 کمپانی برتر لاستیک دنیا است که فعالیت خود را از سال 1941 میلادی آغاز کرد. این شرکت از سال 1968 به طور جدی لاستیک تولید می‌کند و از دهه 1990 در بازار ایالات متحده حضور دارد. هانکوک یکی از برندهای مشهور تایر در ایران است و نیازی نیست تا این برند محبوب را به مشتریان ایرانی معرفی کنیم. سبد محصولات هانکوک شامل 42 مدل تایر مختلف می‌شوند که در دسته‌بندی‌های تمام فصل و تورینگ، همه جا رونده (High-Terrain) و آفرودی مرتب سازی شده‌اند. قیمت مقرون به صرفه نیز یکی دیگر از اهرم‌های پیشران هانکوک در بحث فروش تایر محسوب می‌شود.

مزایا: عملکرد برجسته – تنوع بالای در تایرهای تمام فصل و لاستیک های تورینگ ( Touring Tires )

معایب: عدم تولید لاستیک‌های زمستانی

2. Michelin Pilot Sport 4

برنده آزمایش سال 2016 ما، میشلن پایلوت اسپورت 4 هنوز به عنوان یکی از بهترین تایرهای بازار کناره گیری نکرده است. این لاستیک ها در حالت خیس تحت تاثیر قرار گرفتند، حتی در تست پیچ خیس هانکوک را شکست دادند و در تست ترمز خشک عالی بودند. مصرف سوخت در اینجا بدترین بود و میشلن بیشترین صدای لاستیک را نیز ایجاد کرد و از کسب رتبه اول بازماند.

بر اساس معیارها و اندازه‌گیری‌های مختلف، میشلن بهترین برند تایر در سطح جهان است. میشلن یک ابرشرکت فرانسوی است که فعالیت خود در زمینه تولید تایر را از سال 1889 میلادی آغاز کرد. این شرکت پس از بریجستون، دومین تولیدکننده بزرگ تایر در سیاره ما است. میشلن بیش از 50 مدل تایر مختلف را برای خودروهای سواری تولید می‌کند. همچنین میشلن جزو معدود تولیدکنندگان تایر است که چند مدل لاستیک زمستانی با قابلیت‌های متفاوت را به تولید می‌رسانند. دو شرکت معروف مسابقات اتومبیلرانی LeMans و MotoGP در استفاده از این تایر تخصص دارند.

مزایا: شبکه توزیع گسترده، کیفیت قابل قبول، شهرت بالا بین مصرف‌کنندگان، ارائه طیف متنوعی از انواع لاستیک

معایب: قیمت بالا

3. Vredestein Ultrac

Vredestein (وردش تین) تقریباً در همه آزمایش‌های ما یک جایگاه غافلگیرکننده کسب کرد. در حالی که بسیاری از ما در قرنطینه را صرف تماشای برنامه های تلوزیونی کردیم، سازنده هلندی تایر زمان خود را صرف توسعه Ultrac کرده است و نتیجه این را نشان می‌دهد. در تست های مخصوص ، ما تحت تاثیر چنگال آج آن قرار گرفتیم و در سایر زمینه ها نیز با برنده های ما مطابقت داشت. با این حال، دقیقاً مانند سایر بازیکنان برتر ما، مصرف سوخت ناامیدکننده بود، بنابراین اگر مسافت زیادی را طی می‌کنید، این را در نظر داشته باشید.

Apollo Vredestein B.V یک تولید کننده لاستیک در هلند است. از سال 2009، متعلق به Apollo Tyres. هند است. دفتر مرکزی Vredestein در آمستردام قرار دارد. این شرکت تایرها را با نام های تجاری Apollo و Vredestein از طریق دفاتر در اروپا و آمریکای شمالی طراحی، تولید و به فروش می رساند. محصولات Vredestein شامل لاستیک خودرو، لاستیک برای کاربردهای کشاورزی و صنعتی و لاستیک دوچرخه است. تعداد قابل توجهی از تایرهای خودروی آن توسط خانه طراحی ایتالیایی Giugiaro Design طراحی شده است. این برند بیش از 100 سال قدمت دارد.

مزایا: هندلینگ خیس عالی، بهترین مقاومت در برابر آب پلنینگ در آزمایش، ترمز خشک خوب.

معایب: مقاومت غلتشی بالا (استهلاک بالا) ، نویز خارجی بالا

4. Bridgestone Turanza T005

اگر صرفه جویی در مصرف سوخت برای شما مهم است، بدون هیچ تردیدی به بریجستون تورانزا بیاندیشید , چرا که از این نظر از بقیه جلوتر بود . همه اینها به طراحی و وزن هوشمندانه مربوط می شود، توجه به اینکه Turaza بیش از یک کیلوگرم سبک تر از رقبای دیگر خود است. تنها نگرانی واقعی امتیاز ترمزگیری نسباتا ضعیف آن است.

شرکت ژاپنی بریجستون بزرگترین تولیدکننده تایر در سطح جهان محسوب می‌شود که رتبه چهارم را در رده بندی 10 برند برتر لاستیک در سال 2023 به دست آورده است. بریجستون فعالیت خود در زمینه تولید لاستیک را از سال 1936 میلادی آغاز کرد و با خرید برندهای دیگر این حوزه همچون فایراستون، به بزرگترین تولیدکننده لاستیک حال حاضر جهان تبدیل شده است. از سال 2005 ، این شرکت دارای 141 شعبه تولید لاستیک در 24 کشور می باشد. سبد محصولات بریجستون شامل بیش از 100 مدل تایر مختلف برای اتومبیل‌های گوناگون می‌شود. بریجستون از سال 1990 زیرشاخه بلیزاک را برای تولید و ارائه تخصصی تایرهای زمستانی معرفی کرد.

مزایا:  گستردگی توزیع، عملکرد خوب تایرها در تمامی شرایط جوی

معایب: عدم تنوع کافی در برخی بخش‌ها

5. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

گودیربا ارائه بهترین عملکرد هندلینگ خشک ، مطابق با نام خود «F1» عمل کرد. این چسبندگی افزایش یافته احساس فرمان پذیری عالی و عملکرد ترمزگیری چشمگیر را نیز به ارمغان می آورد. Eagle F1 از نظر مقاومت در برابر غلتش و صدای لاستیک از میشلن بهتر عمل کرد اما نه چندان. با این حال، نمی تواند در توانایی همه جانبه خود، میشلن پایلوت اسپورت 4 را شکست دهد.

این برند فعالیت خود در زمینه تولید لاستیک را از سال 1898 آغاز کرد، یعنی همان زمانی که روش تولید تایرهای امروزی موسوم به ولکانیزاسیون معرفی شد. گودیر یکی از چهار شرکت بزرگ تولیدکننده تایر در جهان امروز است. گودیر محصولات گسترده ای دارد ، از تایرهای مخصوص موتور سیکلت ، تجهیزات مزرعه ، کامیون های سبک ، کامیون های تجاری ، اتومبیل ها ، اتومبیل های مسابقه ، SUV تا لاستیک ماشین آلات سنگین بر روی زمین و هواپیماها. این شرکت همچنین از تأسیس خود تا سال 1976 لاستیک های دوچرخه تولید می کرد. نیمی از تولیدات گودیر مناسب استفاده در شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های عظیم‌الجثه آمریکایی هستند.

مزایا: گستردگی توزیع، شهرت بالا بین مصرف‌کنندگان، تنوع مدل‌ها

معایب: قیمت بالا , عملکرد در رطوبت متوسط در برخی مدل ها

6. Continental PremiumContact 6

با قیمت حدود 120 دلار، Continental شروع به نشان دادن سن خود کرده است. عملکرد, کاملاً با قیمت درخواستی بالا مطابقت ندارد. Premium Contact در اکثر محیط‌ها نسبتاً ایمن است، در خشکی به بهترین های لیست نزدیک می‌شود و عملکرد ترمزگیری شدیدی را ارائه می‌دهد. هندلینگ ضعیف آن در تست‌های مخصوص ما و چسبندگی محدود جلو در حالت خیس با امتیاز مصرف سوخت عالی آن در تضاد است.

لاستیک کنتیننتال یک شرکت برتر تولید لاستیک در آلمان است. لاستیک کنتیننتال خط کاملی از لاستیک های اصلی و جایگزین با کیفیت عالی و سازگار با هر سه عنصر : ایمنی ، مصرف سوخت و دوستی محیط زیست را تولید میکند. علاوه بر لاستیک ، این شرکت همچنین پیشرو در زمینه تولید خودرو الکترونیک داخلی ، ایمنی خودرو ، سیستم ترمز و سایر قطعات خودرو است. دفتر مرکزی فعالیت تایرهای ایالات متحده درلنکستر، پنسیلوانیا واقع شده است. این شرکت مارک های لاستیک جنرال و کنتیننتال را به فروش می رساند. کنتیننتال نیز همانند میشلن، سبد محصولات متنوعی دارد که شامل 59 مدل تایر مختلف است. برای مالکان خودروهای سواری و شاسی بلند، انتخاب‌های گسترده‌ای از برند کنتیننتال وجود دارد. با این حال برند آلمانی در حوزه تولید تایرهای مخصوص فعالیت گسترده‌ای ندارد.

مزایا: گستردگی محصولات, تنوع بالای تایر های زمستانی و چهارفصل

معایب: کمبود تایرهای آفرودی و مخصوص بیراهه نوردی

7. Pirelli P7

ممکن است از دیدن عرضه‌کننده رسمی لاستیک فرمول یک در این جایگاه فهرست شگفت‌زده شوید، اما درست مانند کانتیننتال، عملکرد آن برچسب قیمت بالا را توجیه نمی‌کند. پیرلی در خیس اعتماد به نفس را برانگیخت و در بسیاری از آزمایشات ما به اولین لاستیک ما نزدیک شد ولی با قیمتی بیش از 130 دلار گران ترین لاستیک لیست ما بود. همچنین در طول تست های خشک و سخت ما نسبتاً نرم احساس می شد. یک عامل بازخرید عملکرد عالی آن در تست مقاومت غلتشی (استحلاک پایین) است که برای صرفه جویی در مصرف سوخت درست پشت سر بریجستون قرار دارد.

پیرلی به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین برندهای لاستیک در جهان ، در کنار برندهای میشلن ، بریجستون ، گودیر و کنتیننتال معروفی می شود. این برند ایتالیایی از 150 سال پیش تاکنون در کسب و کار تولید لاستیک فعالیت دارد. پیرلی تولیدکننده مشهور تایر برای مسابقات اتومبیلرانی است و انواع مختلف لاستیک را برای رویدادهای مطرح موتوراسپرت در اروپا و دیگر نقاط جهان تولید می‌کند. پیرلی در حال حاضر 63 مدل تایر تولید می‌کند. عمده شهرت این برند به دلیل تولید لاستیک‌های با عملکرد بالا برای استفاده در خودروهای اسپرت و لوکس به دست آمده است.

مزایا: گستردگی خرده‌ فروشی‌ ها، کیفیت فوق العاده بالا، تنوع بالای محصولات، تولید انواع تایرهای زمستانی


معایب: قیمت بالا، عدم عرضه لاستیک‌های آفرودی

8. Dunlop Sport Maxx RT2

در حالی که برخی چیزها با افزایش سن بهتر می شوند، Dunlop Sport Maxx به طور فزاینده ای قدیمی می شود و نیاز فوری به به روزرسانی دارد. دانلوپ در تست‌های هندلینگ و ترمز خیس ما آخرین رتبه را داشت – خودرو هنوز با سرعت 35 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد در نقطه‌ای که برخی از رقبا به توقف کامل خودرو کمک کرده بودند. از لحاظ اقتصادی یک نقطه قوت محسوب میشود و چسبندگی بیشتری در خشکی وجود دارد.

لاستیک دانلوپ یک برند معروف لاستیک با سابقه طولانی در انگلستان از اواخر قرن 18 است که توسط جان بوید دانلوپ تأسیس شده است. این شرکت با بیش از 120 سال تجربه از کف خیابان با نوآوری های پیشگام  همراه با موفقیت استثنایی از تنوع لاستیک های اسپرت موجب گردید تا این مارک جزء اولین انتخاب های رانندگان و علاقه مندان به اتومبیل شود .محصولات دانلوپ همیشه مطابق با استانداردهای بسیاری از تولید کنندگان پیشرو در اتومبیل مانند آلفا رومئو ، آئودی ، بنتلی ، بی ام و ، جگوار ، لکسوس ، مرسدس بنز ، پورشه ، کرایسلر ، تویوتا ، میتسوبیشی ، هوندا ، سوزوکی ، نیسان ، ایسوزو ، جنرال موتورز ، دوو ، هیوندای ، کیا ، مزدا … بوده است .

مزایا: قیمت قابل قبول , تنوع محصولات در حد مطلوب


معایب: آنچنان نتوانسته کیفیت انتقال حرارت را با گزینه های دیگر رقبا ایجاد کند.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط