دانستنی‌ها

معرفی KMC J7 و تایر مناسب آن

کی ام سی J7

کی ام سی جی 7 یا همان Sehol A5 Plus یک خودرو چهاردر لیفت‌بک با خصلت‌های اسپرت می‌باشد که روی پلتفرم همان جک J7 توسعه یافته اما با اصلاحات اساسی در بخش فنی و تغییرات ظاهری به محصولی وحشی‌تر و جذاب‌تر از قبل بدل شده. از جمله برترین صفات J7 می‌توان به پیشرانه با راندمان بسیار خوب و گشتاور 300 نیوتن‌متری اشاره نمود که شتابی کمتر از 8 ثانیه را برای نماینده کرمان‌موتور به ارمغان آورده است. خوشبختانه برای مهار این شتاب عالی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و ترمزهای چهارچرخ دیسکی با انواع و اقسام سیستم‌های کمکی در کنار تعلیق مستقل مولتی‌لینک در قسمت عقب اجازه نمی‌دهند که این هیولای کوچک به این راحتی‌ها از کنترل خارج شود. تنها مشکل حساسیت بالاتر پیشرانه‌های توربو GDI به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری می‌باشد؛ ضمن اینکه اینجا از گیربکس دوکلاچه استفاده شده که هرچند سرعت و دقت بهتری در قیاس با انواع ساده دارد اما در ترافیک‌های سنگین (بخصوص در شهرهای کوهپایه‌ای و پرشیب همچون تهران) استهلاک بیشتری خواهد داشت. با این حال خریداران چنین خودرویی احتمالاً به پرفورمنس و شتاب بیش از استهلاک اهمیت میدهند.

داخل کابین کی ام سی J7

کی ام سی J7

درون کابین کی ام سی J7 بسیار مدرن طراحی شده و یک نمایشگر بزرگ به صورت عمودی به همراه چند دکمه در قسمت زیرین آن وظیفه ارائه اطلاعات و همچنین کنترل قسمت‌های مختلف را بر عهده دارند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین در نوع خود مطلوب به نظر می‌رسد و صندلی‌های ردیف عقب فضای کافی برای حضور سه سرنشین بزرگسال را در اختیار می‌گذارد. همچنین کاربرد هوشمندانه چرم، پارچه و قطعات پلاستیکی با ظاهر فلزی در کنار صندلی‌های جلو یکپارچه کی ام سی جی 7 را خودرویی اسپرت و متفاوت نشان می‌دهند.

این سدان نسبتا لوکس از تجهیزات متنوعی برخوردار است که به برخی از آنها در ادامه اشاره می‌کنیم:

کروزکنترل هوشمند، سنسورهای پارک، سانروف پانورامیک، شارژر وایرلس، مانیتور 10.4 اینچی ایستاده، پشت آمپر دیجیتال 7 اینچی با سه گرافیک مختلف، فرمان دی-کات، دریچه تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب، اهرم تعویض دنده الکتریکی،کول باکس، فرمان سه حالته، سیستم هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، کنترل کشش و پایداری ، آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌ راننده، تهویه اتوماتیک لمسی دوگانه، شش کیسه هوا، دوربین 360، دوربین عقب و جلو، نورپردازی آپشنال داخلی و شیفتر پشت فرمان.

مشخصات فنی

کی ام سی J7

کی‌ام‌سی جی7 از یک موتور 4 سیلندر بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و مجهز به فناوری GDI با قدرت 172 اسب بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه بهره می‌برد. پیشرانه‌‌ای که 280 نیوتن‌متر گشتاور را در بازه دور موتورهای 1800 تا 3500 دور بر دقیقه از طریق یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته تَر راهی چرخ‌های جلو می‌کند. با توجه به بهره‌مندی از چنین پیشرانه قدرتمندی و وزن کلی ۱۴۸۵ کیلوگرم، گفته شده که شتاب جی ۷ کم‌تر از 8 ثانیه است که در صورت صحت می‌توان لقب سریع‌ترین سدان مونتاژ داخل را نیز به آن اعطا کرد.

طراحی بیرونی کی ام سی J7

کی ام سی J7

در طراحی بیرونی جی ۷ که قرار است توسط کرمان موتور به بازار عرضه شود، نسبت به مدل قبلی پختگی بیشتری داشته و در عین حال از خطوط با زوایای تیزتر در آن بهره برده شده است تا حس تهاجمی و ستیزه‌جویانه بیشتری در چهره آن القا شود، به نحوی که مشتریان جوان حین مواجهه با این خودرو حس دیدن یک سدان اسپرت را پیدا کنند. رینگ‌های 18 اینچی مشکی رنگ نیز در القای حس اسپرت به بیننده موثر هستند. از سوی دیگر قسمت عقب خودرو با استفاده از چراغ‌های به‌هم‌پیوسته و طراحی جذاب سایر المان‌ها می‌تواند نمایی گیرا و دلچسب را به نمایش بگذارد. ضمناً اگزوزهای دوگانه، مه‌شکن‌های عمودی و دیفیوزر عقب نیز در بهبود ظاهر این قسمت تاثیر بسزایی داشته‌اند.

تایر مناسب کی ام سی J7

کی ام سی J7

لاستیک KMC J۷ در سایز ۲۲۵/۴۵R۱۸ برندهای ایرانی و خارجی تولید و روانه بازار می گردد . میهن تایر برای راحتی و نرمی و همچنین امنیت سرنشینان و خودرو لاستیک های خارجی برند هانکوک . کومهو . نکسن . رودستون . پیشنهاد میکند.

کی ام سی J7

بازگشت به لیست

پست های مرتبط