دانستنی‌ها

معرفی رنو داستر و تایر مناسب رنو داستر

داچیا شرکت تولید کننده داستر

شرکت داچیا در سال ۱۹۶۶ در کشور رومانی تاسیس شد.این خودرو ساز از ابتدا به مونتاژ خودروهای شرکت رنو مانند رنو ۸ و رنو ۱۲ پرداخت که با نام داچیا ۱۱۰۰ به بازارهای داخلی این کشور عرضه می‌شدند.

 سهام این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی به تملک شرکت رنو درآمد که نتیجه آن تولید خودروهایی مانند داچیا لوگان (L90)، داچیا ساندرو و داستر بود.

 داچیا داستر یک خودروی شاسی بلند سایز کوچک با قیمتی در حدود خودروهای کوچک شهری بوده که توسط شرکت خودروسازی داچیا رومانی تولید می‌گردد. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۰ به بازارهای جهانی معرفی شده است.

این خودرو در کشورهایی مانند ایران، هند، روسیه و مکزیک و قزاقستان با نام اصلی خود رنو داستر به مشتریان ارائه می‌گردد.اما در بازارهای جهانی  با نام داچیا داستر شناخته میشود.

 خودرو داستر توسط نگین خودرو و در تیپ های PE و SE به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل وارد بازار ایران گردید

داستر از نظر توانایی‌های فنی ضعفی ندارد و برای حرکت در مسیرهای آفرود خودرو مناسبی است اما برای استفاده در مسیرهای شهری، چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد.

داستر از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با 135 اسب بخار و گشتاوری معادل 195 نیوتن متر تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. داستر به ویژه در مدل 2 دیفرانسیل توانایی‌های آفرود نسبتا بالایی دارد.

رنو داستر مدل 2018

رنو  داستر مدل 2018 دارای برخی تفاوت های طراحی اندک در مقایسه با داچیا داستر 2018 اروپایی خواهد بود. نسخه فرانسوی این خودرو دارای طراحی جلوپنجره ای متفاوتی خواهد بود. هم چنین طراحی رینگ های آلیاژی این خودرو نیز متمایز خواهد می باشد. 

داستر کاملا جدید دارای طراحی تکاملی بوده و اسپرت تر و ممتازتر به نظر می رسد. با اصلاح در نیمه دوره تولید، کابین این خودرو به طور قابل توجهی ارتقا یافته بود تا جذاب تر شده و در عین حال ساده باشد.فرمان چهار پره این خودرو شبیه به داچیا ساندرو به نظر می رسد . هم چنین پانل تجهیزات، داشبورد، کنسول وسط، پانل های در و صندلی های این خودرو جدید به نظر می رسند و بهتر از مدل کنونی آن هستند. دکمه های روی کنسول وسط این خودرو شیک تر به نظر می رسند و استفاده از آن ها در هنگام رانندگی راحت تر است. سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی شبیه تبلت این خودرو نیز بالاتر نصب شده اند تا راننده در حین رانندگی دسترسی سریع تری به آن داشته باشد. 

لاستیک مناسب برای داستر

به عبارتی میتوان تایر خودرو داستر را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 16 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 215/65/16 

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 215/55/17 

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

***در نسل جدید داستر از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط