دانستنی‌ها

تولید تایر روکش دار

دراین صنعت با توجه به میزان سرمایه گذاری ،شرایط مصرف تایر،فرهنگ مصرفی جامعه ،وضعیت جاده ها و نوع منجید های قابل روکش ، روشهای متفاوتی برای روکش تایرهای مستعمل انجام می شود.در حالت کلی صنعت روکش تایر بردو تکنولوژی   گرم  و  سرد  تقسیم بندی می شوند.
 عملیات روکش طی مراحل زیر انجام می پذیرد.

مرحله اول : بازرسی منجید

اولین کاری که انجام می گیرد ، منجید های قابل روکش و غیر قابل روکش مطابق روش و دستورالعمل های تعیین شده جدا و از هم تفکیک می گردند .

مرحله دوم: بافینگ

در این مرحله برای آمادگی سطح منجید برای پذیرش ترد جدید ،ترد (Tread ) سوخته از روی منجید مستهلک را تراش می دهند. با توجه به نحوه ترد گذاری ( سرد یا گرم ) نوع تراش منجید ها متفاوت می باشد .

مرحله سوم :باف دستی و تعمیرات تایر

در این واحد کلیه قسمتهایی که بصورت بریدگی و نخ زدگی بعد از تراش روی منجید باقی مانده ، توسط ابزار مخصوص پاک سازی می شود و در صورت لزوم در مناطقی که روی منجید سوراخ شده ویا دچار ضعف باشد، کار تعمیراتی و مقاوم سازی بوسیله وصله انجام می گیرد .

مرحله چهارم:سمنت زنی

در این مرحله سطح منجید با یک لایه نازک که اصطلاحاً به آن چسب می گوییم ، آغشته می شود. این عملیات جهت جلو گیری از اکسید شدن سطح منجید انجام می شود.

مرحله پنجم :پر کن

در این واحد کلیه حفره های ایجاد شده روی سطح منجید که در واحد باف دستی ایجاد شده و کلیه نواحی نخ زده توسط مواد خاص (کوشین) پوشش داده شده و یک سطح تقریباً یکنواخت جهت ترد گذاری آماده می نمائیم . در ضمن در این مرحله منجیدها مجدداً توسط پرسنل با تجربه مورد بازرسی قرار گرفته تا قبل از ترد گذاری در صورت وجود مشکل تایر اصلاح گردد .

مرحله ششم:ساخت

از این مرحله روند کاری روکش گرم با روکش سرد با هم متفاوت میباشد که در ذیل هرکدام جداگانه توضیح داده می شود:

          *ساخت روکش گرم:

در این واحد منجید ها روی رینگ و دستگاه اکسترودر قرار می گیرد و پس از تیوپلس شدن به روش Orbe Tread سطح منجید بصورت اتوماتیک ترد گذاری می گردد که برای ساخت هر سایز تایر برنامه مخصوص آن سایز استفاده میگردد .

          *ساخت روکش سرد:

          در این واحد پس از تراش سطح منجید و مشخص شدن محیط منجید،با توجه به درخواست واحد فروش،ترد مورد نظر که قبلاَ پخت شده و بصورت رول آماده شده برش خورده و پشت آن کوشین کشیده می شود .پس از آماده شدن منجید برای ساخت ،روی دستگاه بیلدر گذاشته شده و ترد بصورت دستی توسط پرسنل مجرب بصورت یکنواخت روی آن کشیده می شود .

مرحله هفت: پخت

از این مرحله روند کاری روکش گرم با روکش سرد با هم متفاوت میباشد که در ذیل هرکدام جداگانه توضیح داده می شود:

          *پخت روکش گرم

          در این پروسه تایرهائی که به روش گرم ساخته شده اند داخل پرس قرار گرفته و طی مدت زمان در نظر گرفته شده،پخت می گردند.در این مرحله نیز با توجه سفارش واحد فروش،در مورد طرح ترد،قالب مورد نظر داخل پرس نصب می گردد.

         *پخت روکش سرد

          دراین پروسه تایرهایی که به روش سرد ساخته شده اند،ابتدا تیوپ گذاری وسپس اینولپ گذاری می شوند. پس از آن باتوجه به سایز تایر،رینگ گذاری می گردند. پس ازاتمام پروسه وتست عدم نشتی تیوپ واینولپ،تایرها داخل اتوکلاوقرارگرفته وعملیات پخت طی زمان مشخصی انجام میگیرد.

مرحله هشت:بازرسی و کنترل نهایی

پس از اتمام کار پخت ، در هر دو واحد روکش گرم و سرد ، تایرهای تولید شده مجدداً توسط واحد کنترل ، بازرسی شده و پس از تائید نهایی اقدام به تریم کاری و تحویل به انبار محصول می گردد .

پیشنهادات میهن تایر

*** لاستیک روکش دار برای خودروهای سواری با سرعت بالا توصیه نمی شود.

***اکثریت لاستیک های روکش دار داخلی شامل گارانتی می باشند ولی در خودروهای سواری برای چرخ جلو پیشنهاد نمی شود.

***لاستیکهای روکش دار با توجه به اینکه تقریبا نصف سایر لاستیک ها قیمت گذاری گردیده برای خودروهای درون شهری اعم از تاکسی و آژانس تلفنی بسیار مرقون به صرفه می باشند.

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط