دانستنی‌ها

خودروسازی کیا KIA

خودروسازی کیا

شروع به کار با نام صنایع دقیق کیونگ سانگ

این شرکت در سال 1944 با نام  صنایع دقیق کیونگ سانگ تاسیس گردید. فعالیت این شرکت در زمینه ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی بود کهدر سال 1952 نام خود رﺍ به کیا تغییر داد و پس از آن اقدام به ساخت موتورسیکلت،کامیون و خودرو‌های سوﺍری نمود.

کیا به معنی “برﺁمده ﺍز ﺁسیا” است.

کیاموتورز و همکاری با فورد ومزدا

در سال 1986 شرکت کیا شروع به همکاری با شرکت فورد ومزدا نمود و از تولیدات آن میتوان به مزدا فامیلا-مزدا121-فورد فستیوا(پراید خودمان) -فورد اسپایر  و کیا آولا شاره کرد.

کیاموتورزی که در سال1986 فقط 26 دستگاه خودرو تولید نموده بود درسال بعد و تنها در فاصله یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه ارتقا داد.

در سال1992 کیاموتورز آمریکا،در ایالات متحده آمریکا کار خود را شروع کرد. نخستین خودرو دﺍرﺍی برند کیا،در1994 تولید وبه بازار عرضه گردید ﺍز ﺁن زمان کیا به شکلی روش مند فعالیت خود رﺍ گسترش داد.

ورشکستگی کیا موتورز

 در سال 1997 در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیاشرکت کیا دچار ورشکستگی شدو این امر باعث شد شرکت فورددر سال 1998 با فروش سهام خود به شرکت هیوتدای موتورز ،شرکت کیا را به سلطه رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای موتور گروپ در آورد.

شرکت کیاموتورز از سال 1998 با مدیریت هیوندای‌موتور گروپ، شروع به تولید وصادرﺍت خودرو کیا  کرد که فروش نسبتأ بالایی  را تجربه کرد.

تولیدات کیا

سالانه بيش از دوميليون و هفتصد خودروي كيا در 9 خط توليد و مونتاژ در پنج كشور جهان توليد مي شود كه توسط شبكه نمايندگان در 150 كشور جهان توزيع و خدمات دهي مي شوند.

از رایج ترین محصولات کیا در ایران می توان کیا اسپورتیج -کیا ریو – کیا اپتیما – کیا سراتو – کیا اپیروس – کیا پیکانتو – کیا سورنتو – کیا کادنزا -کیا موهاوی را نام برد.

كيا امروزه داراي بيش از 47000 كارمند در سراسر جهان است و درآمد سالانه اي معادل 42 ميليارد دلار دارد. اين شركت حامي اصلي مسابقات تنيس اپن استراليا و شريك خودرويي رسمي فيفا -برگزار كننده جام جهاني فوتبال -است. شعار برند كيا “نيروي شگفتي آفرين” تعهد جهاني اين برند را كه غافلگير كردن جهان با ارايه تجربیات هیجان انگیز و الهام بخش و فراتر از انتظارات است تداعي مي كند .

کیا در رده بندی جهانی

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از سوی شرکت اینتربرند ،نام شرکت کیاموتورز نیز در بین 100 برند برتر جهانی قرار گرفته است.کسب این مقام به واسطه کیفیت بالا و طراحی خاص و متفاوت و همچنین بازاریابی خلاقانه این برند می باشد که در بالا بردن چشمگیر ارزش آن نقش بسزایی داشته است.افزایش چشمگیر ارزش برند کیا حاکی از افزایش 50 درصدی ارزش این برند نسبت به سال گذشته است.

بر اساس آنالیزهای دقیقی که توسط موسسه Best Global Brand GB در سال2012 که بر پایه روشهای تحقیقی خاص انجام گرفته است ، برند کیا توانسته در بخش سودآوری ، رضایتمندی مشتری و بازگشت سرمایه گذاری به شرکت و همچنین امنیت خرید به شاخصهای فراتر از انتظاری دست یابد.

رشد قدرتمند ارزش برند کیا در طی سالهای اخیر، نشان از تحقق برنامه های اخیر این شرکت در بخش فروش جهانی داشته است کسب رتبه100 برند برتر جهان تاییدی بر اعتبار برند کیا و تجربیات امید بخش اين شرکت است و این موضوع بسیار قابل توجه است که با تکیه بر جوانی و پویایی قادر به دستيابي اهدافی فراتر از انتظار است.

سایر فعالیتهای کیا

علاوه بر پیشروی های عمده کیا در عرضه محصولات، این شرکت جهت بالا بردن سطح آگاهی از این برند بازاریابی به روز و خلاقانه ای در مقیاس وسیع انجام داده است که شامل برنامه های حمایت از وقایع مهم ورزشی مانند جام جهانی ، انجمن ملی بسکتبال ، مسابقات تنیس استرالیا و همچنین حضور موثر در شبکه های اجتماعی ، کمپین های تبلیغاتی و بسیاری برنامه های تبلیغاتی دیگر می باشد.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط