دانستنی‌ها

معرفی کیا اپتیما و بهترین تایر کیا اپتیما

 

شرکت کیا موتورز  KIA MOTOR

 شرکت کیا موتورز در سال 1944 با نام  صنایع دقیق کیونگ سانگ تاسیس گردید. فعالیت این شرکت در زمینه ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی بود کهدر سال 1952 نام خود رﺍ به کیا تغییر داد و پس از آن اقدام به ساخت موتورسیکلت،کامیون و خودرو‌های سوﺍری نمود.

در سال 1986 شرکت کیا شروع به همکاری با شرکت فورد ومزدا نمود و از تولیدات آن میتوان به مزدا فامیلا-مزدا121-فورد فستیوا(پراید خودمان) -فورد اسپایر  و کیا آولا شاره کرد.کیاموتورزی که در سال1986 فقط 26 دستگاه خودرو تولید نموده بود درسال بعد و تنها در فاصله یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه ارتقا داد.

در سال1992 کیاموتورز آمریکا،در ایالات متحده آمریکا کار خود را شروع کرد. نخستین خودرو دﺍرﺍی برند کیا،در1994 تولید وبه بازار عرضه گردید ﺍز ﺁن زمان کیا به شکلی روش مند فعالیت خود رﺍ گسترش داد.

 در سال 1997 در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیاشرکت کیا دچار ورشکستگی شدو این امر باعث شد شرکت فورددر سال 1998 با فروش سهام خود به شرکت هیوتدای موتورز ،شرکت کیا را به سلطه رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای موتور گروپ در آورد..

شرکت کیاموتورز از سال 1998 با مدیریت هیوندای‌موتور گروپ، شروع به تولید وصادرﺍت خودرو کیا  کرد که از رایج ترین محصولات کیا در ایران می توان کیا اپتیما را نام برد.

کیا اپتیما KIA OPTIMA

اپتیما خودرویی سدان سایز متوسط از محصولات کیا موتورز است که از سال ۲۰۰۰ تا کنون درکشور کره جنوبی تولید شده‌است.

نسل اول این مدل از سال 2000 تا 2005  و نسل دوم آن بین سال‌های2005 تا 2010  تولید شده است. این خودرو در کشورهای مختلف، با نام‌های Magentis و Lotze به فروش رسید.

 

 

 

 

 

 

نسل سوم اپتیما از سال 2011  تا 2015 با چهره‌ای جسور و ظاهری کاملاً متفاوت با نام کیا اپتیما TF، نقش مهمی در موفقیت جهانی کیاموتورز داشت.در سال 2014  نمونه فیس‌لیفت آن به بازار آمد که دارای پیشرانه ۲٫۴ لیتری با حداکثر قدرت ۱۷۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۲ نیوتن متر، شتاب صفر تا صد ۹٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بود.

 

اواخر سال ۲۰۱۵، نسل چهارم اپتیما با کد JF معرفی و با مدل ۲۰۱۶ به بازار جهانی عرضه شد.اپتیما ۲۰۱۶ در نمای جلو ضمن همراه داشتن رگه‌هایی از طراحی نسل پیشین سعی کرده چهره‌ای متفاوت و جذاب‌تر از خود به نمایش بگذارد‌ و از المان‌های اسپرت مثل ورودی هوای روی گلگیر جلو و خط فرو‌رفته پایین در‌‌ها غافل نبوده است.

 

این خودرو در پنج مدل LX، LX1.6T،EX ، SX و SXL عرضه می‌شود. کیا اپتیمای GT-Line  2016 یک پیشرانه‌ی 2.4 لیتری با توان 178 اسب‌بخار و گشتاور 231 نیوتن‌متر دارد که می‌تواند در 9.5 ثانیه، شتاب خود را از صفر به صد کیلومتر برساند. حداکثر سرعت این خودرو 208 کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر است.

لاستیک مناسب برای کیا اپتیما

به عبارتی میتوان تایر خودرو کیا اپتیما را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 16 اینچی و با لاستیک فابریک سایز   215/60/16 

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز   215/55/17

خودروهایی با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز   225/45/18

 جی تی لاینها با رینگ سایز 18 اینچی و با لاستیک فابریک سایز 235/45/18 ارائه شده است.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

***در نسل جدید کیا اپتیما از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط