دانستنی‌ها

معرفی هایما S7 تایر مناسب آن

هایما S7

 

خودروی هایما s7 یکی دیگر از خودروهای نسبتا کم نام و نشانی به شمار می‌رود که مدتی است از دیار چین رخت بر بسته و در بازار خودروی ایران حضور یافته است. به موجب همکاری‌‌ دو جانبه میان شرکت ایران خودرو و شرکت چینی هایما امکان مونتاژ خودروی هایما s7 از چندی قبل در ایران فراهم شده و این خودرو اکنون در بازار حضور یافته است.

خودروی هایما s7 در ردیف خودروهای شاسی بلند میانه قامت قرار می‌گیرد. محصولاتی که اکنون در میان خودرو دوستان ایرانی از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند. با این حال هایما s7 در حال حاضر محصول چندان شناخته شده و محبوبی در میان مشتریان ایرانی به شمار نمی‌رود و میزان اقبال برای خرید آن در قیاس با سایر محصولات چینی چندان چشم‌گیر به نظر نمی‌رسد.

به هر حال نمی‌توان کتمان کرد که شرکت سازنده‌ی این خودرو یعنی هایما از قدمت و اعتبار چندانی برخوردار نیست و یکی از شرکت‌های نسبتا نوپای صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود. در واقع قدمت شرکت خودروسازی هایما در صنعت خودروسازی چین تنها به ربع قرن گذشته باز می‌گردد.

در واقع هنوز ناظران صنعت خودروسازی شرق آسیا نتوانسته‌اند خلاقیت منحصر به فردی را از مدیران و مهندسان شرکت هایما مشاهده کنند. چرا که اعضای این شرکت از همان ابتدای فعالیت خود از تکنولوژی‌های شرکت ژاپنی مزدا در تولید محصولاتشان استفاده می‌کردند و اکنون هم تحت نظارت و مدیریت شرکت فاو به فعالیت مشغول هستند.

شرکت نیمه مستقل چینی هم اکنون به موجب عقد قرار‌داد و انجام همکاری دو جانبه با شرکت ایران خودرو توانسته است امکان مونتاژ خودرو هایما s7 در ایران را فراهم کند.

گفتنی است که این خودرو در قالب چهار مدل پایه دستی، پایه اتوماتیک، دستی توربو شارژ و اتوماتیک توروبو شارژ در ایران تولید و مونتاژ می‌شود.

 

مشخصات فنی مدل‌های مختلف خودروی هایما S7

دو مدل پایه اتوماتیک و دستی خودروی هایما تنها در بخش جعبه دنده با یکدیگر تفاوت دارند و به جز آن از مشخصات فنی کم و بیش مشابهی برخوردار هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که موتور آنها نیز اندکی با یکدیگر متفاوت است. به گونه‌ای که مدل دستی این خودرو از وجود موتور HM484Q بهره می‌برد و مدل اتوماتیک نیز به موتور HM484Q-A مجهز است. با این حال در سایر مشخصات فنی شاهد تفاوت چندان مهمی میان این دو محصول نیستیم.    

در مجموع نسخه‌ی پایه خودروی هایما s7 به یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با بهره‌مندی از گنجایش ۱۹۹۵ سی‌سی و سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای مجهز است. موتوری که حداکثر توانی معادل ۱۴۸ اسب بخار ایجاد می‌کند و از حداکثر گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن‌متر برخوردار است.

امکانات و قابلیت‌های مدل‌های مختلف خودروی هایما S7

تفاوت تجهیزات، قابلیت‌ها و امکانات به کار رفته در دو مدل دستی و اتوماتیک خودروی هایما s7 تنها در وجود قابلیت مربوط به سيستم استارت و غیر فعال ساختن موتور در مدل دستی و همچنین وجود قابلیت کروز کنترل در مدل اتوماتیک این خودرو خلاصه می‌شود. علاوه بر آن مدل اتوماتیک این خودرو به سیستم کیلس استارتر نیز مجهز است. ضمن آن که نوع رینگ به کار رفته در این دو مدل نیز با یکدیگر متفاوت است. بدین گونه که مدل دستی از وجود رينگ آلومينيومی 16 235/65R بهره می ‌برد و مدل اتوماتیک هم به مجهز به رينگ آلومينيومی 17 235/65R است. به جز موارد مختصری که به آنها اشاره شد، سایر قابلیت‌ها و امکانات خودروی هایما s7 در دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو کم و بیش مشترک است.

لاستیک مناسب برای هایما S7

به عبارتی میتوان تایر خودرو هایما S7 را به شرح زیر جمع بندی نمود.

خودروهایی با رینگ سایز 16 اینچی و با لاستیک فابریک سایز  215/70/16 و نیز میتوان که از سایز پهن 225/70/16 استفاده کرد.

خودروهایی با رینگ سایز 17 اینچی و با لاستیک فابریک سایز   235/65/17 و نیز میتوان از سایز پهن تر 245/65/17 استفاده کرد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک تایر هایما S7 استفاده نمایید.

***در نسل جدید هایما S7 از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد  نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط