دانستنی‌ها

معرفی هیوندای سوناتا و بهترین تایر آن

هیوندای  (Hyundai)

 هیوندای بزرگترین گروه صنعتی کشور کره جنوبی می باشد که مجموعه شرکتها و کارخانجات بزرگی است که توسط آقای چونگ جو یونگ در سال 1947 میلادی بنیان گذاری و تاسیس شد.شرکت هیوندای موتور هم‌اکنون دارای ۷ مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود است. امروزه شرکت ها و کارخانه های زیادی در سراسر جهان تحت نام تجاری هیوندای همچون شرکت صنایع سنگین هیوندای (Hyundai Heavy Industry) در امر کشتی سازی به فعالیت های بزرگ اقتصادی مشغولند ،شرکت خودروسازی هیوندای موتور  (Hyundai Motor Company) که در سال 1967 شکل گرفت، شناخته شده ترین بخش این مجموعه است.

امروزه شرکت هیوندای موتور در بیش از 193 کشور جهان و توسط 6000 نماینده در سطح جهان، پنجمین قطب خودروسازی جهان است.

از جمله بهترین و پر فروش ترین محصولات این شرکت می توان به هیوندای سوناتا اشاره نمود.

هیوندای سوناتا Hyundai Santa

نسل نخست سوناتا (1988-1985):

این خودرو  مشتریانی را مورد هدف داشت که در طول دوران رشد سریع اقتصادی به موفقیت مالی رسیده بودند.

نخستین  سوناتا در نوامبر سال ۱۹۸۵ طبق  طرح سدان استلار تولید شد . همانطور که بخش بازاریابی آن اعلام نمود  این خودرو تنها برای اشخاص مهم (VIP ها) است

دومین نسل سوناتا (1993– 1988):

از آنجایی که نخستین  نسل از سوناتا خیلی  موفق نبود،شرکت خیلی زود شروع به بهبود دومین نسل نمود با این هدف که بعد از موفقیت خودروی کوچک اکسل در بازار آمریکای شمالی، به صورت استراتژیک بازارهای خارجی را مورد هدف قرار دهد.

این نسخه  در ژوئن سال ۱۹۸۸ تولید گشت .این نخستین  سدان با سیستم انتقال نیرو به ۴ محور در بین خودروهای سایز متوسط می بود که برای کشوری که آب و هوای برفی داشت خوب بود. در سال ۱۹۹۱، شرکت  همچنین یک مدل فیس لیفت شده از سوناتا را بعد از ارتقا  بدنه با خطوط منحنی بیشتر تولید نمود.

سومین نسل سوناتا (1998 – 1993):

سومین نسل سوناتا در سال ۱۹۹۳ تولید گشت  و نسخه ای  بود که به شرکت  کمک کرد جای پای خود را در بازارهای خارجی سفت کند.نسل سوم سوناتا پر فروش ترین سوناتا بوده است.حتی پس از گذشت بیست سال از افتتاح  و آغاز فروش، سومین نسل سوناتا هنوز هم در جاده‌ها و خیابان‌ها مشاهده می شود.

چهارمین نسل سوناتا (2004– 1998):

نسل تازه ای  از سوناتا در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد و با نام سوناتا EF معرفی  می‌شد،

 این نسخه ای  بود که قابلیت هیوندای در تولید خودروهای با کیفیت را نشان داد و سبب  تغییر تصور در مورد برند از یک کمپانی خودروساز ارزان قیمت به یک کمپانی قابل اطمینان شد.

پنجمین نسل سوناتا (2009– 2004):

سوناتا NF در سپتامبر سال ۲۰۰۴ در کره طبق  یک طرح جدید تولید  شد. در این خودروها شرکت دیگر از موتورهای تولید میتسوبیشی استفاده نکرد و شروع به استفاده از موتورهای بنزینی با تکنولوژی خودش نمود.NF همچنین نخستین  مدل سوناتا بود که دارای موتور دیزلی بود.

ششمین نسل (2009-2014) سوناتا YF

مهمترین تغییرات در طراحی در ششمین نسل از سوناتا صورت گرفته است .وسبب شد ششمین نسل سوناتا موفق‌ترین سوناتای تاریخ گردد.

طی دو سال حدود یک میلیون مدل فروخته شد . طبق  ششمین نسل از این مدل، شرکت  همچنین انواع جدید از سوناتا مانند سوناتا هیبریدی و سوناتا توربو را نیز توسعه داد.

هفتمین نسل ( 2014-2018) سوناتا LF

سوناتا  LF پیشرفته ترین سوناتای تاریخ می باشد  و مجهز به امکانات جدید و مختلفی است ولی هدف اصلی طراحی این مدل بر اساس بهبود در  “حرکت، پیچیدن، توقف و محافظت” بهتر ارایه شده است.

سایز بندی لاستیکها

هیوندای سوناتا بر اساس نسلهای مختلف و همچنین سطح آپشن های مختلف در انواع سایز رینگ و لاستیک به بازار ارایه شده است که پر تعدادترین آنها به شرح زیر معرفی میگردد.

** رینگهایی با سایز 15 و سایز لاستیک فابریک  205/60/15 که میتوان از سایز های  215/65/16  و   205/60/15  نیز استفاده نمود.

** رینگهایی با سایز 16 و سایز لاستیک فابریک   215/60/16  که میتوان از سایزبلندتر   215/65/16  نیز استفاده نمود.

** رینگهایی با سایز 17 و سایز لاستیک فابریک   215/55/17  که میتوان از سایز پهن تر 225/55/17  نیز استفاده نمود.

** رینگهایی با سایز 18 و سایز لاستیک فابریک   225/45/18  که میتوان از سایز های پهن تر  235/45/18 و  245/45/18  نیز استفاده نمود.

** رینگهایی با سایز 18 و سایز لاستیک فابریک   235/45/18  که میتوان از سایز پهن تر  245/45/18  نیز استفاده نمود.

 

در نسل جدید سوناتا از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** لاستیک های ساخت کره (هانکوک – کومهو – رودستون – نکسن ) به علت نرمیت مناسب برای این خودروها توصیه میشوند.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط