میهن تایر | فروش آنلاین انواع لاستیک (تایر) ایرانی و خارجی با گارانتی
تماس از ساعت 8:30 الی 20:30 ←  09141152697 - 09141152379
   میهن تایر | فروش آنلاین انواع لاستیک (تایر) ایرانی و خارجی با گارانتی

دانستنی‌ها

دانستنی‌ها

معرفی کیا ریو و بهترین تایر آن

کیا ریو

ریو (Rio) ساب‌ کامپکت اقتصادی کیا موتورز، از سال ۲۰۰۰ تا امروز در چهار نسل مختلف در مدل‌های هاچ بک سه و چهار در، استیشن و سدان با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر بنزینی و دیزل تولید شده است.

نسل چهارم این مدل اقتصادی که در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد، به‌تازگی به بازار جهانی رسیده است. میهن تایر ابتدا بهبررسی مدل ها و سپس به بررسی لاستیک مناسب آنها می پردازد. 

نسل اول کیا ریو:

اولین نسل از کیا ریو باهدف جایگزینی مدل در سال ۲۰۰۰ با دو مدل سدان و استیشن عرضه شد. اولین ریو که فیس‌لیفت آن به بازار ایران هم رسید، در کشورهای مختلف با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۱.۳، ۱.۵ و ۱.۶ لیتری با نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار (مدل ۱.۶ لیتری) در دسترس بود. مدل تولیدی سایپا، از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری با قدرت ۹۶ اسب بخار استفاده می‌کرد و به ترمزهای ضد قفل (ABS) و کیسه‌ی هوا مجهز نبود.

 

 

نسل دوم کیا ریو:

نسل دوم خودروی اقتصادی کیا، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ با پلتفرم مشترک هیوندای اکسنت و دو مدل سدان و هاچ‌بک تولید شد. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری با نوع ۱.۳ لیتری تعویض شده بود و نهایت قدرت مدل ۱.۶ لیتری به ۱۱۰ اسب بخار رسید. نسل دوم ریو سال ۲۰۰۹ فیس‌لیفت شد تا قبل از رونمایی نسل بعدی، همچنان بازار فروش داشته باشد.

 

نسل سوم کیا ریو:

سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، سومین نسل از کیا ریو دوباره با پلت فرم مشترک هیوندای اکسنت تولید شد. نسل سوم در مدل‌ های سدان و هاچ‌بک سه و پنج در  با پیشرانه‌های ۱.۲، ۱.۴، ۱.۶ لیتری بنزینی و ۱.۱ و ۱.۴ لیتری توربو دیزل و طراحی به‌ روز عرضه می‌شد. در مقایسه با دو نسل گذشته، نسل سوم پیشرفت قابل توجهی در ایمنی و مصرف سوخت کمتر کرده بود.

نسل چهارم کیا ریو:

نسل فعلی و چهارم کیا ریو،‌ از پلت فرم هیوندای-کیا و مشترک با هیوندای i20 و کیا استونیک استفاده می‌کند. علاوه بر این، برای اولین بار، نسل جدید ریو در بازار کره‌ی جنوبی عرضه نمی‌شود و مدل جدید استونیک (Stonic) جایگزین آن در خانه شده است.

طراحی خارجی ریو در مدل سدان در عین ایرادات محسوس، باز هم جذابیت خاص خودش را دارد. شاید اندازه‌ی چراغ‌های جلو برای یک سدان کوچک، کمی بزرگ باشند، ولی در مجموع ابعاد ریو و خطوط جانبی آن در هماهنگی هستند.

از نظر فنی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۳۰ اسب بخار (دور موتور ۶۵۰۰) و گشتاور ۱۶۱ نیوتن‌متر (دور موتور ۴۸۵۰) قدرتمندترین پیشرانه‌ی نسل چهارم ریو بوده که برای سفر از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر کافی است.

با ریو خبری از سواری اسپرت و هیجان‌‌انگیز نیست و در بیشتر مواقع، مگر در کشورهایی با خودروهای ارزان‌قیمت‌تر، باید از سمت راست جاده با آن رانندگی کرد.

با تمام این تفاسیر، سواری ریو از نیسان ورسا راحت‌تر و بهتر است اما راننده به‌محض پیچیدن با سرعت بالا و تجربه‌ی کم‌فرمانی و تکان بالای بدنه، رانندگی اسپرت با ریو را کنار خواهد گذاشت. ریو با پیشرانه‌ی اتوماتیک ۶ سرعته و پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری، سدان شهری قابل قبولی است که آماده‌ی دریافت چالش‌های بیشتر از این نیست.

 

 

کیا ریو بر اساس نسلهای مختلف و همچنین سطح آپشن های مختلف در انواع سایز رینگ و لاستیک به بازار ارایه شده است که پر تعدادترین آنها به شرح زیر معرفی میگردد.

** رینگهایی با سایز 13 و سایز لاستیک فابریک 175/70/13 که میتوان از سایز پهن تر 185/70/13 نیز استفاده نمود.

** رینگهایی با سایز 16 و سایز لاستیک فابریک 205/55/16 که میتوان از سایز پهن تر  215/55/16 نیز استفاده نمود.

** رینگهایی با سایز 17 و سایز لاستیک فابریک 205/45/17 که میتوان از سایز پهن تر  215/45/17 نیز استفاده نمود.

 

در نسل جدید ریو از تکنولوژی سنسور نشانگر درجه باد نیز استفاده شده است. لذا در هنگام تعویض لاستیک لازم است حتما به تعویض کار یاد آوری نمایید تا مانع از بروز خسارت گردد.

در آخر پیشنهادات میهن تایر:

*** تا حد امکان از سایز فابریک لاستیکها استفاده نمایید.

*** لاستیک های ساخت کره (هانکوک – کومهو – رودستون – نکسن ) به علت نرمیت مناسب برای این خودروها توصیه میشوند.

*** در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام می توانید در زیر همین متن سوالات خود را مطرح فرمایید تا کارشناسان میهن تایر در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

لیست محصولات به تفکیک برند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

تبریـــز، دروازه تهران پایین‌تر از سه‌راهی ولی‌عصر، جنب پل عابر ،بازرگانی لاستیک میلانی
شماره‌های تماس: 041۳۳۳۳۱۰۲۸ و 041۳۳۳۱۴۴۸۳ و 041۳۳۳۱۴۴۸۴
شماره همراه: ۰۹۱۴۱۱۵۲۳۷۹ و ۰۹۱۴۱۱۵۲۶۹۷

ساعت کاری فروشگاه:
۱- روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۰8:30 الی 20:30

قیمت ها بر اساس یک جفت میباشد! لطفا در هنگام خرید دقت بفرمایید با تشکر

اینستاگرام تلگرام
نوار کناری
پاسخ به سوالاتتان در واتس آپ
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من